Guest Marina29

Vænne af med flasken

9 indlæg i dette emne

Nu er lillepigen blevet 1 år, og vi skal til at vænne hende af med flasken :)

Jeg tror ikke vi får den store ballade, for lige umiddelbart er hun ikke afhængig af den. Hun får den inden sengetid inde i sofaen, og så siger vi godnat, læser en historie og synger godnatsang, og jeg tror det er det sidste hun forbinder med at skulle sove, og ikke nødvendigvis flasken :)

Men jeg kan ikke lige bestemme mig for om vi tager en kold tyrker, eller blot vænner hende langsomt af med den.

Så hvordan har I grebet det an, da jeres guldklumper skulle vænnes fra flasken, og hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi skulle vænne Leo fra at drikke vælling fra flaske, så begyndte vi at give ham det i små portioner i et krus. Det syntes han var sjovt, jeg tror han var omkring 7-8 måneder da vi startede på det.

Vi havde ikke nogen problemer med det overhovedet så det kunne jo jo prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en kold tyrker da Christina skulle vænnes fra aftenflasken med vælling - og det har fungeret super for os.

Hun spurgte slet ikke efter flasken efterfølgende, så den har åbenbart ikke været så vigtig for hende, som vi gik og troede :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har I begge givet vælling, så kommer lige til at spørge 'Skal man det'? :)

Ej, det er bare fordi Elisa får ganske almindelig mme2, og har aldrig prøvet vælling :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har I begge givet vælling, så kommer lige til at spørge 'Skal man det'? :)

Ej, det er bare fordi Elisa får ganske almindelig mme2, og har aldrig prøvet vælling :D

Det er der vidst ingen regler om at man som barn SKAL igennem, så hvis hun ikke får det nu så bare lad være. ;)

En af årsagerne til at både Ki og jeg gør det er at vi begge bor i Sverige og der anbefaler sundhedsplejerskerne at børn begynder at få vælling fra de er 6 måneder. (Altså ud over MME osv.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er HELT syge med vælling herovre.

Vi gav det i omkring 2 måneder, så synes vi, at det var noget pjat i længden, så vi stoppede da Leo var ca. 8 måneder, og da stoppede vi altså på den måde, at han i en overgangsperiode fik vællingen i et krus. Og så til sidst fik han bare vand eller alm mælk istedet for vælling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stoppede brat da August fik fast føde til aften og så fik han lidt brød inden sengetid.

Så var de slut :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har børnene været flaskebørn, og vi har bare givet dem mindre og så med noget alm vand eller mælk i og så er de stoppet pluslig omkring 1 års aldren

Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede fra vælling til mme. Dernæste begyndte vi at trappe ned fra 200 ml. til 100 ml og til sidst stoppede vi med flasken. Med den ældste fik hun i en kort periode et glas vand og et stykke brød eller frugt lige inden sengetid, men vi vurderede hurtigt at det slet ikke var nødvendigt. Hun puttede sig pænt uden og sov hele natten.

Det eneste vi skulle passe på i starten var at mikroovnen ikke bippede lige ved sengetid, for så var hun straks klar til flasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER