Nica

Temperaturmetoden

5 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Efter at have forsøgt at blive gravid siden juni/juli 2010, er frustrationerne så småt begyndt at melde sig. :boo

Jeg oplevede en SA i marts 2011. Og i perioden efter havde jeg en cyklus på 25 dage, som derefter markant blev uregelmæssig. Det vil sige perider på hhv. 11 dg, 15 dg. 17 dg. I denne periode er der indtil videre gået 20 dage uden at have fået mens. Jeg har valgt at forsøge med temperaturmetoden af to årsager.

Den ene er selvfølgelig for at få klarlagt mine perioder, men dernæst for at være på forkant når jeg tager kontakt til lægen med henblik på videre forløb, som kunne finde på at bede mig om det.

Hvornår kan man blive henvist til gyn. for at få gang i et forløb med behandling? For det er umiddelbart lykkedes at blive gravid på naturlig vis, men det er jo efterhånden et halvt år siden.

Jeg begynder jo at tænke om der er noget i vejen.

Min største udfordring er, at jeg bruger alt for meget energi på at tænke på det her kæmpe ønske.. og det hjælper mig ligesom ikke.

Kh Nica

Som bare synes det er lidt træls det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Nica

vi har netop lige været til den første samtale på fercilitetsklinikken, jeg have efter vi havde prøvet ½ år og min cyklus virkede mere stabil skrevet 1.blødningsdag og hvor lang tid jeg blødte op i min kalender , da vi samlet set havde prøvet et år, var dette nok til at min læge sendte en henvisning, vi fik så nogle spørgeskema og da vi havde sendt dem blev vi indkaldt til første samtale 1½ måned efter. jeg fik i mellemtiden taget de prøver de kræver hos min egen læge (+min kæreste gjorde det samme).

ved den første samtale blev jeg også skannet for at se om der evt. skulle være tegn på pco(s), var der heldigvis ikke:glad

efter som det hele så så fint ud syntes hun vi skulle prøve indtil december imellem tiden skal jeg dog have tjekket om der er passage så der er bestilt tid til røntgen, så hvis der skulle vise sig problemer der skal vi til en samtale om hvad vi så gør...

så jeg nåede ikke selv at begynde at måle temperatur, men holdte istedet for øje med udflåd (har læst et sted sådan et skema hvordan det ændre sig i løbet af ens cyklus), men ens temp. skulle stige en ½ grad ved ægløsning...

håber at mine oplevelser gav dig lidt mere lys på sagen...:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Cupiditas

Mange tak for svaret.

Jeg har altid skrevet ind i min kalender hvornår jeg fik mens, og hvor længe det varede.. så det er der styr på. Min tanke var at være på forkant med

lægen, så jeg har de data hun vil efterspørge.

Jeg har snart målt temperatur i en cyklus. Og denne cyklus er faktisk på 24. dagen - og jeg har endnu ikke fået mens. Så det venter jeg på at der kommer inden så længe. Medmindre at der tilsmiler os en smule lykke og at jeg skulle være blevet gravid. Vi får se.

Jeg har planer om at kontakte lægen inden for et par måneder. Hvilke prøver vil de tage ved lægen?

Jeg har overvejet at begynde at tjekke udflåd, og kan også let se forskel, men når jeg ser på de skemaer, da synes jeg at det bliver uoverskueligt..?

Umiddelbart har jeg haft ægløsning da temperaturen steg - og den er indtilvidere stadig på det niveau..

Pøj pøj med jeres projekt. Håber det lykkedes for jer.

Kh Nica.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde snakket med lægen første gang fik jeg tid til blodprøver (ret mange) hvor jeg skulle have målt sukkertal, en masse forskellige hormonbalancer og der udover for hiv og hepatitis. også skal man have lavet en klamydiapodning...

hvis du har temp.måling er syntes jeg bare du skal forsætte, det ville min læge gerne have at jeg skulle...

så skal du bare tage de notater omkring din cyklus med derop også, hvis man har prøvet et år skulle der ikke være så mange problemer med at blive henvist...

:goodluck krydser fingre at det måske ikke bliver aktuelt for jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram

Jeg fortsætter med temperaturmålingen. Egentlig fordi vi har forsøgt i over 1 år. Dog skal det siges at det er lykkedes os at få 2 skønne poder uden problemer. Derfor synes jeg at det er

lidt mærkeligt at det ikke lige lykkedes.

Jeg er i denne cyklus på dag 25 uden at have fået mens.. Og det er jo helt vildt i sig selv da perioderne ellers har været ekstremt korte. Så lige nu er der et lille håb der spirer.

Men forventningens glæde er den største...

Jeg har jo været frustreret over at der har været så meget kludder i mit "system" så det at blive gravid var umuligt.

Så må vi se hvornår jeg tager kontakt til lægen.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER