CakeCrazy

Dokumentaren Så er der kaffe og heroin

6 indlæg i dette emne

(Så I den? Hvad er jeres holdning?)

Hej piger

I går aftes sendte DR1 dokumentaren "Så er der kaffe og heroin". Den var SÅ spændende. Den kan ses her, hvis der er nogen, der er interesseret.

Dokumentaren handler om Valmuen, som er Danmarks første behandlingssted, hvor narkomaner kan få lægeordineret heroin.

Man fulgte misbrugerne og så, hvordan deres livskvalitet blev markant bedre af dette tilbud. Det var virkelig meget interessant, og jeg må sige, at hvor jeg før var i tvivl, er jeg nu helt klart for flere af disse behandlingssteder, hvor misbrugere kan få lægeordineret heroin.

Hvad er jeres holdning til dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg så det også :) Jeg har hele tiden været for. Så synes det var vidunderligt at få bekræftet at det ville have en positiv effekt. Så ja.. PRAGTFULDT :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det desværre ikke.

Min holdning er, at kan de ikke hjælpes ud af misbruget som må være prioritet 1. Så er det langt bedre at de får en ren vare som er lægeordineret. Istedet for at komme ud i kriminalitet og evt. risikere en overdosis eller at det er dårlig heroin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det desværre ikke.

Min holdning er, at kan de ikke hjælpes ud af misbruget som må være prioritet 1. Så er det langt bedre at de får en ren vare som er lægeordineret. Istedet for at komme ud i kriminalitet og evt. risikere en overdosis eller at det er dårlig heroin.

Du kan se det på DR's hjemmeside. Gør det - for det var et virkelig godt program :super

Man kunne i programmet se, at mange af de misbrugerne rent faktisk fik overskud til at tænke over deres liv og hvad de gerne ville, fordi de ikke altid skulle tænke på at skaffe penge til næste fix, og derfor begyndte de at overveje en nedtrapning med henblik på at blive stoffri og komme til at bidrage til samfundet igen. De ville så gerne kunne yde selv, finde stolthen i et arbejde og ikke ligge samfundet til last.

Undersøgelser fra udlandet viser blandt andet, at misbrugere i lignende tilbud begår 86 % færre indbrud og 76 % mindre kriminalitet. 16% af dem er stoffri efter 5 år (tror jeg det var).

Er der egentlig nogen, der ved, hvilke partier der er FOR lægeordineret heroin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det desværre ikke.

Min holdning er, at kan de ikke hjælpes ud af misbruget som må være prioritet 1. Så er det langt bedre at de får en ren vare som er lægeordineret. Istedet for at komme ud i kriminalitet og evt. risikere en overdosis eller at det er dårlig heroin.

ENIG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det desværre ikke.

Min holdning er, at kan de ikke hjælpes ud af misbruget som må være prioritet 1. Så er det langt bedre at de får en ren vare som er lægeordineret. Istedet for at komme ud i kriminalitet og evt. risikere en overdosis eller at det er dårlig heroin.

Helt enig.

Min onkel var misbruger og døde af en overdosis for 12 år siden :( Jeg tænker at lægeordineret heroin ville kunne redde liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER