Amaryllis

Tanker om navne?

13 indlæg i dette emne

Her hjemme taler vi lidt navne, men er dog MEGET uenige.

Vores yngste vil gerne have det starter med J, da hun er den eneste med J i huset og vi tre andre starter med S.

Dog mener far at får vi en pige skal hun hedde Karla. Det kan jeg slet ikke have, da jeg kender en børnesang som lyder: Karla er en ko der bor på landet, synger dubibu og meget andet.....

Pigerne og jeg taler dog meget for Johanne eller Johanna.

Pigerne har for længst besluttet at en lillebror skal hedde Nikolaj (men det starter ikke med J), så jeg har foreslået Jens Nikolaj.

Her står far af, da min morfar hed Jens og vi ved min mormor ønsker et oldebarn opkaldt efter ham. Jeg elskede min morfar overalt, så for mig vil det blive lykke med en lille Jens Nikolaj. :biglove

Far mener dog at kan han ikke få en datter med navnet Karla - kan hen få en søn med navnet Karl (Nej fister, det kan du ikke!!!)

Jeg vil gerne det skal passe til vores andre navne som er: Stine, Søren, Sigrid og Julie.

Hvad har I gjort jer af tanker? OG hvad synes I vil passe godt til vores navne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ÅH, jeg holder lidt med jer, tror jeg... Synes i hvert fald hverken at Karl eller Karla passer særligt godt til jeres andre navne, og kan rigtig godt lide idéen om at det skal starte med J.

Jeg synes Johan eller Joachim ville passe godt til jer, hvis det blev en dreng. :)

JohannE (Ligesom JuliE og StinE) eller Josephine synes jeg kunne passe godt, hvis I fik en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og mht. hvad vi har gjort os af tanker: Pt. ingenting, da vi ikke har startet projekt baby ;) Jeg tænker dog lidt på at navnet ikke skal være alt for "bombastisk", da både min mand og jeg hedder nogle ret kedelige nede-på-jorden navne (Mette og Brian).

Jeg kunne sagtens have det i tankerne, at det gerne måtte starte med samme forbogstav, og det gør mine yndlingsnavne pt. da også: Kristina, Kalista og Kjetil :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅH, jeg holder lidt med jer, tror jeg... Synes i hvert fald hverken at Karl eller Karla passer særligt godt til jeres andre navne, og kan rigtig godt lide idéen om at det skal starte med J.

Jeg synes Johan eller Joachim ville passe godt til jer, hvis det blev en dreng. :)

JohannE (Ligesom JuliE og StinE) eller Josephine synes jeg kunne passe godt, hvis I fik en pige :)

Er taget til en kusine, dog staves det med f.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det kan være svært med de navne :rolleyes

Her er vi dog enige. hvis det bliver den dreng bliver det Lucas og hvis det er en pige bliver det Anastazia :loveshower

Så det er på plads her :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er rigtig svært med navne - især drengenavne.

Lige nu har vi Dicte og Philip til overvejelse, men vil gerne have et par stykker at vælge imellem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha ja det er svært rigtig svært...

vi har flere pige navne vi begge kan lide, jacqline, emilia, lærke men vi er blevet enige om at hvis det bliver en pige skal hun hedde taja.

med hensyn til drengenavne ja der har vi kun et vi kan blive enige om og det er elliot.

jeg kan ellers rigtig godt lide nikolas, oliver og malik men min man syntes de er radselsfulde :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet enige om drenge navne, manden har beslyttede sig hvis vi får en pige. Men jeg er bare ikke sikker på navnet. Jeg vil gerne have andre navne, men hvad det ved jeg ikke endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet helt enige. Havde 2 drengenavne og 1 pigenavn i opløbet, men har været til scanning og vi skal have en dreng så pigenavnet er sat på standby :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja de navne vi har slet ikke talt navne endnu, tror at manden syntes at der er for lang tid til den lille kommer. Det eneste jeg ved er at vi ALDRIG bliver enige om et drengenavn, jeg har foreslået et som jeg kan lide og det har han nedlagt totalt veto imod.

Pigenavne har jeg rigtig mange jeg godt kan lide, og syntes jo også at det skal passe sammen med Emilia, Så vil rigtig gerne ha det slutter på a

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var SÅ sikker på at jeg skulle have en lille Agnes. Men da vi venter en STOR dreng, vil det nok ikke være passende. Jeg vil så gerne have en lille Linus, men det er min kæreste slet ikke med på. Ikke engang med overtalelese tror jeg <_<

Så vi tænker og tænker.....

Hehe så lige denne - det er jo mig efter jeg blev gravid!!! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen drengenavne klar- hverken sidste gang eller denne. Vi kan ganske enkelt ikke blive enige om bare ét drengenavn. Muligvis kunne vi være blevet enige om Victor, men så langt nåede vi ikke ;)

De to navne vi havde tilbage denne gang var Alberte og Karoline/Karolina.

Vi venter en lille Karoline :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER