tamara

Øv!!! Virkelig øv..

5 indlæg i dette emne

Synes jeg føler mig så ynkelig, har døjet med opkast i laaaang tid nu. Er stresset og kan intet overskue. Lægen ville sygemelde mig allerede for 2 mdr siden, hvor jeg sagde at jeg ville være på job indtil jeg ikke kan mere. Og idag tog jeg til lægen pg sygemeldte mig :( synes det er forfærdeligt at jeg allerede skal være sygemeldt, men psykisk og fysisk kan jeg bare ikke mere. Idag fik vi målt min bp som var 148/103... Hun sagde det var ok, men jeg er stadig i tvivl. Er det kun mig der har det sådan eller er det normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Jeg ved ikke med dit blodtryk. Mit eget var 100/50 og fik af vide det var for lavt, og det var der for jeg var svimmel og træt, men fik af vide det var bedre end forhøjt, da barnet ikke tage skade af for lavt. Tit når man er gravid, så får man lave blodtryk end normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

jeg forstår dig 100 % jeg er i 21 uge og er blevet sygemeldt også pga kvalme/ opkast, vægt tab og ikke mindst det psykiske pres det afleder efter så lang tids dårligdom. midstede helt modet på at være gravid vil gerne bare have baby ud.

ville heller ikke sygemeldes men rent psykisk har jeg fået det beder selvom det er et nederlag for mig, bare det at have ro og slappe af gør en del ved dit overskud. så glæd dig over det og tro på din læge ved bedst!

jeg var nervøs for en fødselsdepression det ville være skrækkeligt hvis det skete men ser mere positiv på fremtiden nu. håber dog ikke det er hele min barsel jeg skal gå hjemme men som jeg har det nu er det bare det jeg bliver nød til.

håber du vil få det beder af at du kan slappe af og nyde tiden.

glæder mig til at høre en update på dig! vi må bruge hinanden jo så vi kan komme oven på!

knuser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg føler mig så ynkelig, har døjet med opkast i laaaang tid nu. Er stresset og kan intet overskue. Lægen ville sygemelde mig allerede for 2 mdr siden, hvor jeg sagde at jeg ville være på job indtil jeg ikke kan mere. Og idag tog jeg til lægen pg sygemeldte mig :( synes det er forfærdeligt at jeg allerede skal være sygemeldt, men psykisk og fysisk kan jeg bare ikke mere. Idag fik vi målt min bp som var 148/103... Hun sagde det var ok, men jeg er stadig i tvivl. Er det kun mig der har det sådan eller er det normalt?

Det er helt normalt med det blodtryk, når du er i den sidste halvdel af din graviditet, så¨ingen bekømring der. Havde du ikke været gravid, ville man nok sige at det lå liiiiiige til den høje siden, men ikke noget man vil gøre noget ved ;)

mth. din sygmelding, så er det da RIGITG flot at du har holdt ud så længe, og det betyder meget for dig ret psykisk at du nu også kan slappe af, også selv om du stadig døjer med opkastning. Nyde de timer du har det godt i, og der er jo ingen der siger noget til at du går en tur i byen eller tager ud og besøger veninderne når du har det godt. Begynd at gøre klar til den lille, og glad dig over den sidste tid du har tilbage, du kommer til at savne maven den dag den er væk ;)

:kram Sådan en her skal du lige have med på vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså ikke rigtigt, at det er ok med så højt et blodtryk, tværtimod. Det er ikke godt for barnet over længere tid, så du skal til din læge og til jævnlig kontrol, hvis det fortsætter. Blodtrykket kan være stressrelateret, så det måske bliver lidt lavere, når du får slappet lidt af.

Nyd dine muligheder for at gøre noget godt for dig selv nu og pas på dig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER