ki schou

Smukt og flot men meget småt

13 indlæg i dette emne

For nylig var vi med et par venner inde i København og spise på AOC, som har en Michelin stjerne.

Forventningen var derfor ret høj :7himmel

Til starter fik vi en lille smørstegt bolle, der smagte som ... en dejlig bolle :rolleyes

Første ret var rå multe (fisk) vendt i svampepulver.

Hvis du forestiller dig de der orange grene fra Toms chokolade, så har du størrelsen på et styk rullet multe.

Dem lå der 3 af på tallerknen og så en masse flot gren pynt, som var spiseligt, ved ikke hvad det var lavet af.

Der var også 5 skiver af rå champignon og det lå på en blåmuslinge creme.

Multen smagte ikke af noget <_< , blåmuslinge cremen smagte dejligt

Anden ret var selleri og selleri rødder.

Et stykke selleri på størrelse med 1/8 æble var pyntet med tilberedte selleri rødder.

Det lå på noget hasselnøde creme, og det smagte rigtig godt.

Hovedretten var majskylling. Der lå 2 stykker meget mørt kylling, men som havde fået lige et split sekund for lidt efter min smag, de tvar meget lyserødt. Og så ikke andet ud over at det var toppet med et par tynde skiver af rå jordskokke og lå en en sauce af jordskokker. Ingen grønt og ingen tilbehør what so ever - nej det er løgn, der lå 10 tyttebær også. Hmmm - selvom jeg var drønsulten efter de petite forrretter, så har jeg det meget svært ved bare at spise kød uden noget til. Så jeg spiste kun et af stykkerne.

Osten var en høvlet dansk ost, som smagte fint.

Der lå en portion høvlet ost på tallerknen med noget trøffel ting over - elsker trøffel.

Det bedste var dog det halve stykke ristede rugbrød, som fulgte til osten, for vi var stadig pænt brødflove.

Desserten var en is rullet i en maltdej, og den var på størrelse med en cigar - lignede en mini træstamme.

Den var pyntet med en nogle sjove "birkegrene" ved ikke hvad det var lavet af.

Og slut prut så fik vi ikke mere for den 25-øre.

Konklusion: Det var smukt smukt anrettet det hele - ingen tvivl om, at det var små kunstværker.

Men alt for lidt mad, hvis der så bare var blevet serveret noget lækkert brød til retterne, så kunne vi have spist det. Da vi kom hjem måtte vi spise resterne af den spaghetti bolognese, som Leo og barnepigen havde levnet :huh

Og med tanke på den anden tråd, der har kørt om hvorvidt man giver drikkepenge eller ej (og det gør vi normalt altid) så gjorde vi det faktisk ikke på AOC, for havde der stået en pølsevogn udenfor, så var vi holdt ind der og spist os mætte.

Så pil nedad til AOC herfra den hopper vi ikke på igen :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor ærgeligt :( Det er da en skuffelse. Jeg er også én af dem, der ret godt kan lide mad, og jeg bliver næsten arrig hvis jeg ikke bliver mæt. Og så må de jo sådan set pynte med hvad de vil- det er da super nedtur at skulle spise EFTER man er kommet hjem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ærgeligt :( Det er da en skuffelse. Jeg er også én af dem, der ret godt kan lide mad, og jeg bliver næsten arrig hvis jeg ikke bliver mæt. Og så må de jo sådan set pynte med hvad de vil- det er da super nedtur at skulle spise EFTER man er kommet hjem <_<

Ja det er sløjt. Vi tog et billede af vores spaghetti bolognese og sendte til dem vi havde spist med, de var meget misundelige :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sløjt. Vi tog et billede af vores spaghetti bolognese og sendte til dem vi havde spist med, de var meget misundelige :lolhit

:lol Jeg bliver også bare ærgelig over at give så mange penge for mad, som man ikke bliver mæt af. Nogle gange kan man undre sig over, hvad der definerer de stjerner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig, at det var meget meget sofistikeret anrettet og helt klart ikke noget man oplever alle steder. Så set med de briller på, så kan jeg godt forstå, at de har fået en stjerne.

Men som helhedsoplevelse var det bare ikke nok til rigtigt at imponere mig (eller de andre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare SÅ øv altså :( Vi havde lidt samme oplevelse i Tivoli for nylig, hvor mine forældre gav middag på Den Skaldede kok. Vi gik derfra skuffede, for prisen (selvom vi ikke selv betalte) stemte bare ikke overens med maden.

Jeg fik en KÆMPE forret, som jeg slet ikke kunne spise, da den var så tør, men jeg tænkte at det gik nok, for med den størrelse forret satsede jeg på en KÆMPE hovedret - men nej.. der kom en meget lille hovedret - som smagte RIGTIG godt, men var ALT for lille..

Nå, back 2 topic - man skal bestemt ikke gå ud fra at restauranter er gode udfra prisen ;)

Tør man spørge af nysgerrighed hvad sådan en omgang "orangegrene" kostede?? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kostede omkring 3500 for 4 personer - vi fik så kun et par glas vin hver, vi droppede den store vin menu, da det var på en hverdag. Så prismæssigt var det ok, men uanset om det koster 500 eller det tredobbelte pr. kuvert så må en af forudsætningerne være, at man bliver mæt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej altså hvad er det for noget øv, man skal da blive mæt sådan nogle steder også selvom at man har en stjerne :kram2 godt at der var rester da i kom hjem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøøøøøj man kan ellers lave MEGTE spaghetti og kødsovs for 3500 kroner :rolleyes :rolleyes :rolleyes ( ironi kan forekomme )

Ej Ki, det er pisse ærgerligt.. Vi har prøvet noget ala det samme til et personalemøde på en restaurant i København ( husker ikke lige navnet )Vi var også sultne efterfølgende, så smuttede forbi 7Eleven og købte fransk hotdog :rolleyes :rolleyes

Næste gang så prøv Italiano Knapt så fint, men lækkert mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder godt nok ikke af meget mad :blink Og det lyder da heller ikke som nogen OVERVÆLDENDE smagsoplevelse? Trist. :numse Og kan godt forstå, at de ikke fik drikkepenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan jo bare undre sig, når det er så små retter, men kiggede på deres hjemmeside og planen er vel, at man skal have de 10 retter, så måske derfor man ikke får så store anretninger. Pas hvad ved jeg, men sikke øv, at gå derfra uden at være mæt... for mig er 3500 kr altså mange penge, og så er det altså bare øv ikke at få mere ud af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da træls. Jeg ville have sagt til kokken at jeg ikke var mæt og at det var det jeg kom for at blive og at hvis det er meningen man ikke skal blive mæt, må de gerne annoncere med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kostede omkring 3500 for 4 personer - vi fik så kun et par glas vin hver, vi droppede den store vin menu, da det var på en hverdag. Så prismæssigt var det ok, men uanset om det koster 500 eller det tredobbelte pr. kuvert så må en af forudsætningerne være, at man bliver mæt :rolleyes

Det må siges at være en vigtig detalje ja ;) Eij jeg synes det er svineri at tage så mange penge for så lidt - jeg har arbejdet i branchen og dermed prøvet mange lækre ting og det som kan ødelægge ethvert måltid er faktisk at gå sulten fra bordet - så kan det være nok så lækkert - det glemmer man lynhurtigt når man ikke blev mæt.. derimod kan hjernen komme til at idolisere spaghetti bolognese i fremtiden, fordi det instinktivt vil være symbolet for mætheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER