Mama

Ømme brystvorter av av av aaaaavv!

5 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg ammer mit barn og det går så pokkers ondt hver gang. Det er ikke fordi jeg ammer hende forkert men mine bryster er vist meget følsomme. Jeg bruger noget salve der hedder lanolin og jeg synes ikke det hjælper på noget udover at brystvorterne holder sig fugtige. Men det gør stadig vildt ondt. Der er vel ikke nogen der har nogen tips til hvordan man holder smerten væk? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er du sikker på, den lille sutter rigtigt, for hvis hun ikke har ved rundt om hele brystvorten, kan det virkelig gøre ondt?

Hvor mange dage gammel er hun? Det kan gøre meget ondt, specielt de første par uger indtil mælken løber ordentligt til. Hvis det fortsætter herefter kan det være svamp, som man skal til læge med og have receptpligtig creme til babys mund og mors bryster, hvis danskvand ikke kan tage det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også vanvittig ondt de første 4-5 dage. Jeg græd hver gang jeg lagde ham til :( Men det gik heldigvis væk og nu er det kun en gang imellem at det gør ondt lige når jeg lægger ham til.

På mit apotek blev jeg rådet til at drikke lidt vin inden jeg skulle amme for at slappe mere af. Desuden smører jeg brystvorterne med en creme, der hedder Danatekt.

Håber snart det bliver bedre for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster gør også rimelig ondt. Det går bedre og bedre for hver gang, men det har taget noget tid at komme hertil. Jeg fik at vide på hospitalet at det ville gøre ondt de første 8-10 dage. Jeg er så lidt over nu, men jeg har også haft revner i brysterne pga. hun ikke suttede rigtigt de første par dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe noget vitamin salve noget på apoteket .. det hjalp på mig ... kan ik lige huske hvilke vitamin det var .. men bøtten er hvid og salven gul/orange .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER