tville1978

Det der med at øve med ske

6 indlæg i dette emne

syntes jeg ikke går særlig godt herhjemme. Asger er 1½ år og han er lidt bagud i forhold til da storebror var den alder.

Har i nogle trick til hvordan vi kan øve med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor langt "forventes" de at være som 1½ årige?

Sebastian er samme alder og kan godt spise selv, han har bare svært ved at dreje skeen så maden havner i munden og ikke på bordet.

Derudover mister han hurtigt koncentrationen og begynder at lege med maden, selvom han tydeligvis stadig er sulten.

Vi gør ikke rigtigt andet end at "øve" med ham ved at lade ham blive ved med at prøve - og så sidder vi som regel med en ekstra ske/gaffel og sørger for at han får lidt ind imellem ad den vej osse :)

Det eneste han stort set spiser selv er rugbrødshappere - men selv der, kan han stadig finde på at række os gaflen og så vente på at vi stikker en bid til ham :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er MEGET stædig og MEGET selvstændig dvs. hun vil IKKE hjælpes!!

Hun bliver stik fornærmet hvis jeg tager hendes ske for at hjælpe hende eller bare hvis jeg vil vende skeen så maden ikke falder af - og er sur i 5 minutter, så nu har jeg opgivet at hjælpe hende.

Til gengæld har jeg en ekstra ske, for hun er jo mega madglad og altid sulten, så hun bliver også frustreret hvis der går for lang tid mellem mundfuldene.

Når hun så har prøvet et par gange med sin egen ske giver jeg hende en mundfuld som hun så kan gumle på mens hun prøver videre og ind imellem kommer der også en skefuld helt op og IND i munden før maden falder af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen øvelse gør mester.. Så jo mere han spiser (høhø) jo mere øvelse. Ellers er det godt at stikke dem noget finmotorisk legetøj. KLodser der skal i de rigtige huller osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bedste øvelse er at lade ham prøve selv.. Rose og opmuntre når skeen bliver brugt og dermed give succesoplevelser.. Lad være med at overtage eller blande dig før han giver op.. Det er det bedste råd jeg kan give dig - jeg har arbejde i en vuggestue, hvor det var fremgangsmåden - før du ser dig om er han i fuld gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er Benjamin lige blevet 1 år og han spiser selv med gaffel og ske, men han er også stædig og vil selv, han bliver dyt hysterisk hvis vi vil hjælpe, og nægter at spise, så ja her lader vi ham selv og han elsker det. han ser nok også sine store brødre gør det..

mit forslag er lade ham selv prøve, hvis det er muligt så hjælp ham lidt, og ellers lade ham ha en ske selv og så i har en gaffel eller ske og giver noget mad samtidige. det skal nok komme,og ofte når man har større børn, har man lyst til at Samligne og hvornår den anden gjorde hvornår, jeg tror børn gør tingene i deres eget tempo. men ja jeg kender selv, jeg samlinger da også selv vores drenge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER