Amaryllis

Faddere?

5 indlæg i dette emne

Manden og jeg sad til frokost og diskuterede navne til den lille, vi kan ikke blive enige - så godt der er længe til fødsel og dåb endnu. :whistling

Han spurgte hvem jeg forestillede mig skulle bære den lille til dåben. Min bror bar Sigrid og en veninde bar Julie.

Jeg sagde: Jeg tror ikke det kan blive J. (hans niece på 13), som jeg har tænkt på, da hun ikke er døbt.

Hvordan er reglerne med det? J. er navngivet og er ikke døbt, hun ønsker heller ikke en konfirmation. Årsagen til at jeg ønsker hun skal bære er, at hun altid har betydet meget for mit liv i familien, hun var 1½ år da jeg mødte hende første gang. Da vi skulle have Sigrid, var hun meget opsat på at være med i de mange ting til den lille. Hun var med til at ordne liften og pakke pusletasken til sygehuset.

Under graviditeten sagde hun flere gange, det bliver en pige - for jeg vil gerne have en kusine.

Så da Sigrid var kommet til verden og J. kom på barselsbesøg på sygehuset - stillede hun sig midt i døren med hænderne i siderne og sagde: Hvad sagde jeg, det blev jo en pige!!! :loveshower

Jeg knus elsker den pige, som var hun min egen. Jeg vil derfor ønske, at hun kan få lov til at bære til dåben!

Hvordan er reglerne for faddere? Skal de være døbte og medlem af folkekirken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener ikke du skal være hverken det ene eller det andet for at være gudfadder- altså det er jo kun den der bærer barnet til dåben?

Faddere, skal være døbt, men behøver ikke være medlem af folkekirken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at være gudmor eller gudfar skal man være døbt, men det er ikke et krav at man er medlem af folkekirken.

Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal være over konfirmationsalderen for at være fadder og man skal være døbt :)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster stod fadder forrige år, men var ikke døbt... Men det troede jeg faktisk også, om det så lige er et særtilfælde hvor det er smuttet, aner jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER