Mama

Fødselsforberedelse?

6 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg har termin lige om lidt og overvejer at tage imod sygehusets tilbud om fødselsforberedelse hvor man møder op sammen med 300 andre og får info, altså ikke noget med gulv øvelser o.lign.

Men jeg tænker på hvor nyttigt det er? Hvor meget klogere bliver man af det? Får man noget at vide som man ikke kan læse sig til i bøgerne eller på nettet?

Nogen der kan dele ud af erfaringer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg var til sådan noget på Herlev da jeg fødte min søn. Jeg fik da lidt ud af det. Som jeg husker det beskrev de en fødsel og de forskellige faser. Problemer omkring en fødsel og hvilke smertelindringer der tilbydes. Hvornår man skal kontakte hospitalet osv. Meget af det kan man læse sig til men det var nu meget godt alligevel. Denne gang har jeg ikke deltaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 2 aftener på hospitalet, hvor en jordemoder gennemgik fødslens faser og smertelindring og man så en film om fødsel også.

Jeg synes, at det var god og brugbar viden, og synes ikke det var spildt.

Så jeg synes, at du skal benytte dig af tilbudet og måske får du en AHA oplevelse.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal derhen første gang imorgen. Så kan jeg sige mere om det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted igår. Der blev snakket meget om tiden efter fødslen...amning, parforhold mm. Det er sikkeert noget, man kan læse sig til, men jeg synes ikke, at det var spild af tid, for man får jo også svar på spørgsmål. På mandag skal jeg afsted igen. Der skal vi på rundvisning på fødegangen, barselsgangen og patienthotellet, og derefter bliver der snakket om selve fødslen.

I Herning er der maks 10 par på et hold, så højst 20 personer, ikke 300 ;)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født to børn og venter nu nr. 3 og jeg har aldrig været til fødselsforberedelse. Jeg tror det er rigtig godt for nogle og spild af tid for andre.

Jeg brugte babyklar istedet for og læste fødselsberetninger mv. Jeg havde ikke behov for at se fødestuen inden. Jeg var lidt bekymret for at jeg ville gå forbi en fødestue med en skrigende kvinde i fødslen og blive skræmt af det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER