Gitte111

Hvornår er første dag i ens cyklus?

9 indlæg i dette emne

Var jo så uheldig at få mens i fredags og må derfor vente en md til før jeg forhåbenlig står med de berømte 2 streger.

Men bliver lige nød til at spørge i kloge hoveder herinde.

Fredag var det lige så stille, men i går lørdag begyndte jeg at bløde rigtigt....og mere end jeg plejer.

Har derfor 2 ?

Skal jeg tage fredag som dag 1 hvor det begyndte lige så stille eller lørdag hvor der kom rigtig gang i det?

Bløder man mere når man ikke er på p-piller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at have hørt et sted, at det er fra den dag man bløder frisk blod en hel dag (morgen til aften).. Men igen, er faktisk lige så usikker som dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste siger at 1. dag i cyklus, er den dag hvor man bløder rigtigt hele dagen. Altså ikke pletbløder, men hvor det er "rigtig" mens fra morgen til aften.

JA... mange bløder i hvert fald mere uden hjælp fra hormoner. Jeg fik P-piller i sin tid, fordi jeg havde små styrtblødninger. Så jeg fik piller som 14 årig udelukkende som blødnings regulerende. Så ja... det er helt naturligt at mens er kraftigere uden hormoner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville sige at den første dag var fredag og ja man kan godt bløde mere når man ikke er på p-piller. Det gjore jeg da jeg stoppede på mine p-piller sender dig lidt :bd :bd :bd og håber at du snart står med de berømtet streger som vi alle jagter herinde :glad :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige fredag ;) for mit eget vedkommende bløder jeg altid lidt første dag og først anden dag starte det for alvor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene indtil videre. Jeg tager fredag som min første dag :balloons

Nu er jeg så lige kommet i tanke om noget andet dry.gifdry.gif

Har prøvet en af de ægløsningsberegner som er på nettet. Tastede datoen ind for den første dag med mens, altså i fredags d.12 og så fortæller den at jeg vil have ægløsning allerede d. 17.....er det ikke tidligt, er da slet ikke sikker på at min mens er færdig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene indtil videre. Jeg tager fredag som min første dag :balloons

Nu er jeg så lige kommet i tanke om noget andet <_< <_<

Har prøvet en af de ægløsningsberegner som er på nettet. Tastede datoen ind for den første dag med mens, altså i fredags d.12 og så fortæller den at jeg vil have ægløsning allerede d. 17.....er det ikke tidligt, er da slet ikke sikker på at min mens er færdig

Jo, så har du da i hvert fald en meget kort cyklus. Fra ÆL til mens er der jo ca 14 dage. Så alle de andre dage ligger jo før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil jeg så sige lørdag, da fertilitetsklinikkerne siger at første menses dag er den dag hvor der er frisk blod og ikke bare plet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil jeg så sige lørdag, da fertilitetsklinikkerne siger at første menses dag er den dag hvor der er frisk blod og ikke bare plet.

Er enig med dig Ria - pletblødningerne tæller ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER