kyndemus

Termin d 18. marts

23 indlæg i dette emne

Saa blev det ogsaa min tur til at komme med her inde. Jeg er 24 aar og gravid for foerste gang. Det bliver spaendende. Jeg har lidt problemer med hofte og hoejre side og er temmelig traet. Min foerste rigtige graviditets symtomer var mistet appetit pga af kvalme og ekstrem hjertebanken. Jeg fik styr paa kvalmen hos min laege (fik en form for soesygetabletter) saa nu glaeder jeg mig bare til at komme i 12 uge hvor de sige de fleste ubehagelige symtomer forsvinder. Saa skal man jo ogsaa lige huske "Graviditet er ikke nogen sygdom" som de gamle siger.

Glaeder mig til at foelge jer og synes det er alletiders at vaere i kontakt med nogen i samme graviditets periode...

Vores foerste scanning blev fortager sidst i juni og lille speedy var 14 mm lang..

post-2303-030785700 1312534308_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med :gravid og velkommen her i marts termins gruppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Christina

1000 tak for velkomsten.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons

Stort tillykke med graviditeten :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og velkommen til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhaa synes der er saa lang tid til den naeste scanning da det foerst er der det hele bliver "offentliggjort"..

Synes jeg er fuldstaendig mental klar til baby. Det kan kun gaa for langsomt. Er der andre end mig der har ekstrem foelsomme bryster ved bare den mindste kulde?

Skulle egentlig begynde til svoemming men er lidt af en fryse-pind og tanken om kolde stive bryster hjaelper ligesom ikke en med at komme afsted. :hophop :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :balloons

Også lige et stort tillykke herfra :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft rigtig ømme bryster, så jeg har måttet holde om dem, når jeg gik op og ned ad trapper :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh lyder ikke sjovt jeg snakkede med min mor om det og hun sagde: Bare rolig det bliver vaere naar du begynder at amme saa kan vi begynde at snakke om brystspaendinger... Tak mor :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uge 7 - 8

Synes efterhaanden jeg er ved at faa styr paa kvalmen. Er stadig meget overfoelsomme for staerke lugte og visse madvare. Er knap saa traet, men det kommer stadig over mig som smaa boelger.. Foeler mig ogsaa bare helt vildt gravid.. Kan slet ikke holde ud at have mine almindelige bukser paa og slet ikke toej med en lille elekstik i tajlen. Det samme gaelder alle mine BHer med boejle, ind i skabet indtil efter graviditeten. Overvejer serioest at koebe et par mamabukser med bred tajle, men hallo jeg er kun lige i begyndelsen af graviditeten... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rendt rundt hele dagen i dag på arbejdet med mine cowboybukser knappet op.. lidt besværligt for de var hele tiden ved at glide ned :blush men kunne simpelthen ikke holde ud at have dem lukket... de er ikke engang særlig stramme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syens også det er lige lovligt tidligt - men jeg tror altså jeg må en tur på loftet efter mit ventetøj inden længe :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rendt rundt hele dagen i dag på arbejdet med mine cowboybukser knappet op.. lidt besværligt for de var hele tiden ved at glide ned :blush men kunne simpelthen ikke holde ud at have dem lukket... de er ikke engang særlig stramme.

lidt besværligt for de var hele tiden ved at glide ned hihi ikke saa snart.. :numse

Synes heller ikke det er forbi bukserne ligner de sidder stramt eller det ser forfaerdeligt ud. Det er bare det at de lige roer der paa maven.. :huh Manden siger ogsaa at der er masser at plads men det er altsaa ikke behageligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syens også det er lige lovligt tidligt - men jeg tror altså jeg må en tur på loftet efter mit ventetøj inden længe :unsure

Gid jeg ogsaa havde en kasse paa loftet men nej jeg skal paa min foerste jomfrurejse i mama afdelingen.. :blush

Kunne selvfoelgelig ogsaa tage mine yogabukser paa men hvor fancy er det... not at all...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det er laenge siden jeg har vaeret herinde. Men saa har vi ogsaa baade vaeret til scanning igen og paa bryllups rejse. Vi tog til de franske alper og vi har alle tre bare haft saa godt af lidt frisk luft havde overhovedet ingen problemer med baby i flyet eller i bjergene. Var lidt traet om aften men det tror jeg nu ikke kun skyldes jeg er gravid. Man er vel ikke foedt bjerg ged..

Vi skal til endnu en scanning paa tirsdag.. Saa maa jeg se om jeg naar at faa overtalt manden til at hoere barnet koennet sammen med mig for jeg vil vide det...

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt! :loveshower Jeg ville elske en tur i de franske alper!

Krydser fingre for at du får overtalt manden mht til at vide kønnet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa har vi vaere til scanning og jeg fik overtalt min mand... Og vi ved det bliver en pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med jeres lille pige :)

håber du får en dejlig graviditet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhh, tillykke med jeres lille pige! :balloon :loveshower :kuller

Hvor dejligt, at du fik ham overtalt og de kloge hoveder kunne se kønnet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, dejligt at i nu ved hvad i venter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!! :loveshower hvor dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taenkt laenge over at lave en for for dagbog/notatbog gennem min graviditet. Jeg bor jo i udlandet saa paa en maade er jeg allerede godt igang da jeg jo skal holde familien infomeret. Forloebig ser den saadan ud men ved ikke rigtig om det er en god maade at goere det paa. Jeg skrive naar jeg har lyst lidt generalt og om hvordan jeg har det og saa kopier jeg emailsene til mine foraeldre ind i ogsaa.. Der ser saa dan ud..

En start paa et nyt liv..

Man er nu blevet "rigtig" gift og selvom det er lidt vildt at taenke saa havde vi jo allerede et nyt projekt paa programmet. Ikke at projektet var skemalagt, men vi vidste da godt hvornaar chancerne var stoerst saa det blev lige til en mut mere eller to. Da menustrationen udeblev var vi derfor ikke spor overrasket men mere i chock over at det lykkes foeste gang. Traetheden kom vaeltende, kvalmen kom og puha hvor blev man foelsom omkring toej, lugt og mad. Godt der var rigeligt at toast, honning og frisk frugt. Lidt danskvand og soesygetabletter hjalp ogsaa lidt paa det.

Formen

Mistet appetit, kvalme og traet.Traet i hoften og hoejre side (arbejdeskade). Stunder med voldsom hjertebanken...

Hej (02.08.11)

Saa er der et lille billede af mig hvor jeg kun lige er blevet 6 uger gammel. Vejen til den rigtig verden er stadig lang saa derfor maa i holder mig lidt hemmelig endnu. Jeg vokser og regner med at vaere staerkere ved naeste scanning den 2 sep saa i kan prale lidt af mig. Som sagt kan man aldrig forud se rejsen men jeg lover at holder jer up to date og skulle der kommer noget i vejen saa kommer jeg bare lidt senere.

Mine foraeldre skal nok passe paa mig. Vi "vises" ved.

knus fra mini onno

08/08/11

Notat

Mental klar til baby og meget utaalmodig. Synes der er en evighed til. Har meget foelsomme og oemme bryster isaer ved kulde. Ved at faa styr paa kvalmen og appetiten er ved at komme tilbage. Spiser ikke bananer og roer ikke kaffe. Kan slet ikke klare staerke lugte og har forbudt herve at bruge parfume. Selv shampooen er for kras.

Formen:

Traet i periode som smaa boelger der kommer listende. Foelsen af at vaere hoejgravid og kan ikke have bukser der strammer eller har elastik i tajlen. BH med boejler er ogsaa ude af billedet..

Hej bedstemor, bedstefar og onkel Benjamin  (03.09.11)

Saa er der lidt nyt fra den varme verden. Jeg er blevet stoerre, nu fylder jeg 9 mm og jeg ligner mere noget mor kan forholde sig til. Jeg er ogsaa staerk og fuld af energi saa laegen havde lidt svaet ved at fange mig med kameraet og koerte rundt paa mors mave og det gjorde lidt ondt, men han fik mig til sidst og han siger at jeg er bare saa fin (vidste jeg da godt) Jeg er idag 13 uger gammel og skal snart bruge lidt mere plads saa det var nok ikke laenge foer jeg udvidere lidt omkring mig. Mor synes ihvertfal jeg godt maatte rykke lidt laengere op faar hun er lidt oem. Kommer tid kommer raad.. Men saa smutter jeg igen kan nok ikke taale at hoere alt det pral min bedstemor skal af med nu, for nu er jeg en offentlig kendt person ihvertfal i det franske system.. VILDT. Jeg er bare for kendt til det her sted hihi.

hilsen mini...

Ja saa er det ikke laengere nogle hemmelighed, og det er dejligt for saa kan jeg slappe lidt af hvis folk synes jeg ser lidt oppustet eller traet ud. Udover den lille blev jeg tjekket for livmorkraft og det er et tilbud som gaelder hver trejde aar. Alt var fint og med en livlig lille en og 72 kg (med toej) synes han vi klarer det rigtig flot. Naeste gang skal vi havde taget en nakkefoldscanning for at se om barnet er dum i nakken, ej det passer ikke, det er selvfoelgelig for at se om det er mongol. Jeg troede det var et tilbud og jeg ville have afvist det men paa grund af sproget er jeg ikke altid med paa hvad der sker og jeg lader dem tage alle de test de vil, men resultateterne kan de holder for sig selv. Det er ogsaa naeste gang vi kan se koennet men det er vi slet ikke enige om, men det kan ogsaa vaere det slet ikke er mulig for den lille laa med ryggen til kameraet og med krydset ben. Livlig og snoppet? Sikke en unge vi faa. Vi har ogsaa faaet vores foerste reklame pakke med lidt creme til mor og barn og en bio cotten bodystoking og selvfoelgelig en masse magasiner og medlemskaber til bogkubber, babykluber osv. Blandet fra Disney og Fricher price. Men det tager vi nu stille og roligt. Vi fik os et billig grin i scannings rummet for Hervé spurgte om det var laegen der skubbede rundt med mini men saa sagde laegen at det klare den nu ganske fint selv og tror hervé synes det var lidt vildt at se den "live".. 

Hej bedstemor bedstefar og onkel Benjamin (04.10.11)

Saa er det tid til at give lidt nyt fra mig. Jeg har det rigtig godt og er nu blevet saa lang at jeg ikke laenger bliver maalt i laengde da jeg maa kroele mig sammen for at vaere i mors mave. De tager stadig maal men jeg er ikke helt sikker paa hvordan. Paa en eller anden maade skyder de mig til at veje 200 g saa det gaar fremad. Mor er nu op paa hele 74.2 kg og doktoren er meget tlfreds. Han var ogsaa meget tilfreds med min chance for mogolisme som er 1/10 000 hvilken er super naar det ikke er et kort man har lyst til at traekke... De tog ingen billeder af mig idag da moedet i dag mest var for mor og fars skyld. En slags infomationsmoede om sygdom/risiko og saa selvfoeglelig hvilket koen. Og koen det er jeg.. Vil i vide hvilket maa i ringe til mor. Naeste scanningsbillede kommer til november hvor de kan se en meget stoerre udhvilkning saa jeg slap for paparazi denne gang. Synes dog ikke i skulle snydes for et billed, saa jeg bad mor om at traekke mave ind og rette ryggen. Der er vist ingen tvivl om min tilstedevaerelse.. Mor har ogsaa faaet indkaldelse til en ny vaccine, men da hun var gravid viste hun ikke om hun skulle. Laegen sagde at mor var indkaldt netop fordi jeg er paa vej og det er for farligt for mig hvis hun skulle faa feber her i vinter... Tror nok hun tager bedstefar Gildas i haanden og gaar til laegen (bedstefar er ikke gravid, men vaccine er ogsaa god for ham da han lider af hjerteproblemer)

knus os fra frankrig

07/10/11

Notat

Maerke et omrids af babyen som en tydelig aflang bule lidt til hojre for midten. Faaet lidt babykuller og da vi nu ved koennet. Jeg har byttet den groenne mappe ud med en lilla og pyntet den lidt..

Formen:

Spiser stort set normalt og kan ogsaa tage en mundfuld kaffe. Har lidt traeng til soedt og har koebt en pose minisnickers. Har kaempe problemer (stadigvaek med en nerve der sider i klemme i roevballen og for hele hoejre side til at krampe/sove. Er traet efter morgen malkning og sover 15 til 20 hver eftermiddag. Malking er for mig fortid bortset fra soendag morgen. Det er for hardt at staa "stille" i to timer. Saa mor her henter koerne og fodder kalvene (dog med lidt hjaelp fra vogn- og muskelmanden)

09/10/11

Notat:

Sidder en tidlig soendag morgen og skal have lidt indenbords da der lige pludselig kommer et dunk indefra og ud. Er ret sikker paa det er et spark men der har vaeret ro siden. Maven vokser og vokser og nu ser jeg gravid ud i alt mit toej. Kan godt maere bygge-rede-genet kommer snigernde og har rykket rundt og vaek effer som krafterne var til det.

Formen

Maven er tydelig men har det fint i mit toej ogsaa det almindelig, er knap saa foelsom. Ellers ingen aendring med nerve eller traetheden overvejet at spoerge min yogalaerer til raads. Har lidt ondt i hoejre side og i maven. Prutter saa jeg kan selv kan vaere her. Proever med lidt cola.

Saadan ser den ud til videre nu maa jeg se om jeg kan forsaette :whistling har taenkt mig at redigere det saa det ser flot ud og derefter printe det ud naar graviditeten er over og laegge det sammen i mappen med alle papirne fra forloebet. En slags minde/skrapbog foer jeg skal igang med "barnets foerste bog" :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER