litri

høretest af en dreng på 4 år

4 indlæg i dette emne

Tristan er lige blevet 4 år, og efter mange gange møb, fik Han dræn i for halvandet år siden. Begge dræn er faldet ud nu, og vi oplever ikke som sådan problemer med ørene, men hørelsen er noget andet...

Både hjemme, børnehaven, og familie oplever at Han nogen gange ikke høre, og det skyldes ikke Han ikke vil, men virker oprindeligt som om Han bare ikke høre det.

Hans ørelæge har hvisket Han i øret og mener ikke der er noget, egen læge siger at hvis ørelægen ikke mener der er noget er der ikke.

Hvordan får man ham så testet når de nærmeste oplever det er et problem for min søn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tristan er lige blevet 4 år, og efter mange gange møb, fik Han dræn i for halvandet år siden. Begge dræn er faldet ud nu, og vi oplever ikke som sådan problemer med ørene, men hørelsen er noget andet...

Både hjemme, børnehaven, og familie oplever at Han nogen gange ikke høre, og det skyldes ikke Han ikke vil, men virker oprindeligt som om Han bare ikke høre det.

Hans ørelæge har hvisket Han i øret og mener ikke der er noget, egen læge siger at hvis ørelægen ikke mener der er noget er der ikke.

Hvordan får man ham så testet når de nærmeste oplever det er et problem for min søn?

I tager til en anden ørelæge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Tag til en anden ørelæge, de laver jo både en almindelig høretest med hovedtelefoner, hvor han skal pege på en tegning, det han hører i øret. Derudover kan de måle, om hørenerven har taget skade.

Jeg kan sagtens forstå, du vil have det undersøgt ordentligt, det er jo super vigtigt at finde ud, om der er noget med hørelsen.

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved 5 års undersøgelsen fik Xander lavet høre- og synstest. Høretesten med øretelefoner hvor han skulle pege på øret hvor der kom en lyd. Så min tanke er at alle alm. læger har dette udstyr og burde kunne lave sådan en test.

Da Frida var lille tog hun sig meget til ørerne og var ret forkølet og der lavede lægen en øretest hvor han puttede en dims i øret og kunne måle nogle svingninger. Hun var jo under et år og kunne derfor ikke selv fortælle noget.

Dette apparat burde din egen læge også kunne bruge.

Og hvis egen læge ikke vil - så tag til en anden ørelæge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER