KarinaT

Sker der snart noget?

12 indlæg i dette emne

Jeg har lige siddet og læst tråden "Hvordan gik fødslen i gang?" - og må ærligt indrømme at jeg ikke ejer skyggen af tålmodighed mere og hver eneste stik eller prikken bliver nøje analyseret. Inden i siger "Jamen der er jo også god tid endnu", så lad mig lige fortælle min historie. (Skal nok prøve at gøre det kort)

Jeg har siden uge 16/17 stykker døjet meget med plukveer. Jeg gik ledig, men blev ret hurtig sygemeldt, da jeg havde lidt for mange i forhold til normalen - og også nu hvor jeg er 1. gangs er det jo slet ikke normalt at have så mange. Men har gået herhjemme og hygget mig og lært at læse min krop og styre mine plukveer så de ikke har gjort så ondt. Nu er jeg så kommet så langt i graviditeten at plukveerne også er blevet hyppigere og kraftigere. Har jævnligt været til tjek på FG for at sikre at de ikke påvirkede livmoderhalsen for tidligt. Da jeg var 34+ blev den målt til 4,5 cm og senest (i sidste uge, 36+) var den pludselig svundet ind til 2-2,5 cm - så nu begynder der virkelig at ske noget. Jeg fik besked på at lægge mig på sofaen og krydse stængerne og slappe godt af, så jeg kunne komme over 37+0 så jeg var inden for termin - og så kunne plukveer bare være plukveer, for så gjorde det ikke noget at de arbejdede (har jo hele tiden vidst at jeg var i risikogruppen for at føde for tidlig)

Nu har jeg så ramt 37+0 og jeg er noget så lettet. Først og fremmest kan jeg slappe mere af og ikke tænke så meget over hvad jeg laver til hverdag, men skulle lillemanden komme nu, så bliver han ikke betragtet som for tidlig født.

Siden onsdag hvor jeg var til tjek på FG (for hyppige og lidt for regelmæssige plukveer) har jeg haft hvis ikke lige så mange, så flere plukveer og jeg synes de bliver hårdere for hver dag. Når de rigtig strammer til, er det som om lillemanden er pakket ind i vakuum. Derudover har jeg haft en konstant strammen/trykken henover skambenet, nogle jag ned i babyudgangen som har gjort lidt ondt og af og til trækken om i lænden.

For at sige det mildt er jeg godt og grundig træt af at være gravid nu - og træt af snydesymptomer, og vil bare så gerne have ham UUUUUD! Håber det er tegn på at der er optræk til noget, ellers ved jeg snart ikke hvad jeg gør hvis jeg skal gå og have det sådan her i 3 (måske 5!) uger endnu...

Tak fordi i læste med så langt - ville ikke rigtig noget med dette indlæg, men det var rart at få det ud...

EDIT: Glemte at nævne at jeg også har haft streptokokker flere gange og er nu på 4. pencellinkur inden for 3-4 måneder - og det bidrager heller ikke specielt meget til tålmodigheden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok irriterende...Håber snart at den lille melde sin ankomst og dejligt at du nu er indenfor termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er jo også en august gravid :)

Sikke en omgang du har været igennem. Håber snart at der sker noget :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for, at der snart sker noget ved dig, så du kan slippe for besværet :goodluck

Det ser jo ud til, at du er godt på vej :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have tøser...

Synes bare det bliver værre og værre - dog uden at gøre ondt for alvor. Det er som om der er gang i noget og alligevel ikke. Gik tidlig i seng i går og allerede der havde jeg en masse murren og trykken i underlivet. Da jeg var oppe på toilet omkring midnat kunne jeg mærke det havde taget til - men igen ikke noget seriøst. Kl. 3 var jeg oppe igen og der kunne jeg knap nok gå. Det føltes som om at mit underliv var forstuvet og jeg måtte støtte mig op af væggen ud til badeværelset. Her til morgen var det knap så slemt, men får alligevel nogle djævlske jag ind imellem - det vil bare ikke blive til mere end det.

Har lige været til JM og mens jeg sad og ventede kom der også en stribe, som var ved at vælte mig ned af stolen. Der var ca 8-10 min imellen og en varighed af 20-30 sek, men det er jo langt fra nok. JM sagde dog at der ikke var så meget andet at gøre end at vente, men det var okay de fik lov til at arbejde, for jeg var inden for termin nu. Hun nævnte også at da hun havde undersøgt mig i onsdags, var min livmoderhals ved at være blød (glemte hun bare at sige der) Men det er da absolut også et godt tegn, for så sker der da noget og man kan ligesom se lys for enden af tunnelen. Så nu må jeg bare vente på at der sker noget for alvor i stedet for de her snyde symptomer - kunne være man skulle støvsuge hytten eller bare lokke manden til lidt :hump

Har brug for noget vestøv, piger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd

håber at det hjælper, og at der snart sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have :kram

Sidder stille og roligt i sofaen og spiller på kom og vind, mens jeg tager tid på de dersens pokkers jag, som bliver ved med at dukke op. Der kom en stribe med kun 3-4 min mellem og så en pause på 10 min og nu er de startet op igen - så håber det fører til noget denne gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have :kram

Sidder stille og roligt i sofaen og spiller på kom og vind, mens jeg tager tid på de dersens pokkers jag, som bliver ved med at dukke op. Der kom en stribe med kun 3-4 min mellem og så en pause på 10 min og nu er de startet op igen - så håber det fører til noget denne gang...

kom og vind er nu et hyggeligt sted, hov skal da lave dagens skrab derinde :D

håber at de snart bliver til noget rigtigt brugbart :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der kan man bruge mange timer inde - specielt når man er lænket til sofaen og dagens serier i tv er set :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha ja, lige pt er jeg ikke vip på kov, men ellers så jagtede jeg emblemer og medaljer :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der kommet bebs :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke fået opdateret herinde - UPS! :whistling

Natten til fredag d. 5 fik jeg småveer som var rimelig regelmæssige med stadig med et godt stykke tid imellem. Jeg tog på FG om morgenen til tjek og der var livmoderhalsen stort set væk og 1½ cm åben. De valgte at tage vandet senere på dagen og vores lille Basse er født d. 6. august kl. 03.43

Han vejede 3848 g og var 53 cm, så selvom han allerede kom 37+5, så havde han jo en fin fin størrelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER