piap

forældre/barn gymnastik

4 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Ja nu nærmer tiden sig snart for en ny gymnastik sæson :) Jeg mødte så formanden for vores gymnastik forening nede i brugsen i dag og hun spørger så om jeg ikke kunne tænke mig at blive forældre/barn instruktør :) har selv været aktiv gymnastik pige i 15 år og hjulpet til på forskellige hold... men aldrig haft mit eget hold.

det frister mig meget at sige JA til hende holder hedder hoppelopperne med forældre 2-4 år :rolleyes men hvad skal man lave med dem som de også synes er sjov og samtid lærerig :help så vil gerne havde nogle Ideér fra jer der har gået til forældre/barn gymnastik med jeres barn?

Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det lyder da som en spændende udfordring, jeg har aldrig gået til gymnastik med Leo, men håber at andre kan hjælpe med gode idéer.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft forældre-barn hold (1 - 5 år) i 5 sæsoner og de første år kørte jeg meget med fælles lege, sanglege, trille-koldbøtter osv. osv.

Det var også godt for nogle, men for langt de fleste var det for 'styret'.

Børnene var trætte efter en hel dag i institution med masser af planlagte aktiviteter og forældrene blev stressede af at skulle prøve at få børnene til at lave de ting jeg sagde i stedet for at løbe rundt og lege som de selv ville.

Nu er mit hold blevet til et familietonsehold. Vi starter med vores gymnastiksang:

Melodi Mester Jakob

Gymnastikken, gymnastikken

Kan vi li', kan vi li'

se hvor vi kan hoppe, se hvor vi kan hoppe

hop, hop, hop

Og så ændrer jeg tingene vi skal (danse, hinke, klappe, trampe, løbe osv.)

Derefter slæber børn og forældre redskaber frem. Vi har to gymnastiksale der hænger sammen og i den ene kommer alle de store redskaber frem, vi laver labyrinter, huler, hoppe ned, kravle op osv.

Den anden gymnastiksal blive fyldt med små redskaber som bolde, sjippetove, rullebrædder, hulahopringe, ærteposer osv. og der bliver lavet gynger af tovene der bliver bundet sammen med gamle lagener.

Så går børn og voksne rundt og leger som de har lyst. Nogle hygger sig en time med at lægge ærteposer på række mens mor sniksnakker med en anden mor, mens andre storsveder efter at have kastet sig rundt på de store redskaber med far.

...sjovt nok er det ofte mødre der sniksnakker mens fædrene er dem der er aktive med ungerne - desværre.

Når der er et kvarter tilbage skal der ryddes op, og alt efter hvor hurtige de er kan vi måske nå en leg inden vores afslutningssang.

Min erfaring er at hvis der er mange sanglege og styrede lege er det mødrene der kommer, og de går meget op i at børnene SKAL gøre det på den RIGTiGE måde = en del gråd og trætte børn der er på tværs, hvor når det er fri leg, tummel og tons uden regler er det fædrene der er på banen og børnene får bevæget sig meget mere og er meget mere glade :)

Selvfølgelig med undtagelse da der også er sniksnakfædre og tonsemødre imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriv mig en pm - så vil jeg sende dig en masse.

Jeg er voksen-/barn instruktør for 2-4 årige (og for 4-5 årige).

Jeg har masser af idéer - musik og aktiviteter.

Mine unger leger ikke bare - men følger et 'program', der udvikler sanserne og motorikken

- samtidig med, at de har det sjovt med deres voksne.

Det er de voksne, der undervises i, hvad og hvordan i gymnastiksalen,

men ungerne er ivrige for at lytte. Og de nyder det!

Og du behøver ingen hjælpetræner, for der er masser af voksne til at stille frem og rydde op igen.

Herligt!

(er på ferie lige nu - men jeg besvarer din pm, når jeg kommer hjem igen).

GOD FORNØJELSE.

/Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER