Guest

»Er det okay at råbe efter mig, fordi jeg er koreaner?«

35 indlæg i dette emne

Ét er at unge og voksne bliver behandlet på den måde. En anden ting er at VOKSNE mennesker opføre sig sådan overfor, i fuldt påhør og endda TIL et barn!!

Verdenen er virkelig ved at gå af lave <_<

Hmm har endda et eksempel "indenfor" rammerne..

Forrige sommer cyklede jeg rundt ude på vores fælles parkerings plads (vi bor i rækkehuse) da jeg lige havde fået en ny cykel og tjekkede efter om sædet var indstillet rigtigt. Jeg cyklede derefter ned til vores havelåge hvor Sara stod med hendes egen cykel, og standser godt 1 meter fra hende. Sara hyler op at jeg var ved at køre ind i hende, hvorved jeg beder hende om at tage det roligt, da jeg jo holder langt væk fra hende..

I samme nu er en ældre dame åbenbart gået forbi og overværet det hele for hun overrumpler mig fuldstændig med at jeg man ikke må køre på cykel her! Da hun taler med en meget kraftig accent spørger jeg hende pænt om hvad hun sagde, hvortil jeg får "kan du da ikke forstå dansk?!" og så går hun...

Jeg stod meget perpleks længe bagefter, og bare at tænke på episoden får mit pis i kog igen.. Jeg kunne intet sige. Selvom jeg for det første var i min gode ret til at cykle der da jeg boede her, og for det andet at hun gav mig den sviner lige overfor Sara...

Min pointe her er at danskere med accent tit har en fordom overfor de folk der har svært ved at forstå andre danskere med accent..

"Racisme" ses i mange afskygninger... Men det er aldrig ok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en enkelt gang i mit liv oplevet et grimt tilråb fra en skinhead (grimme gule kælling tror jeg det var) <_<

Jeg blev lidt paf, for det er som sagt den eneste gang, jeg nogensinde har mærket noget til, at jeg så anderledes ud. Jeg tænker lidt, at der er jo ægte rødhårede danskere, der har fået flere tilråb grundet deres hårfarve end jeg har fået grundet mine skæve øjne og sorte hår :rolleyes

Så Gitte jeg tror den artikel er langt fra virkeligheden, og du skal ikke frygte, at jeres kommende barn kommer til at lide under et anderledes udseeende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever ikke racisme pga hudfarve, men pga religion. Jeg kender flere der virkelig ikke bryder sig om muslimer. Hvis man tager diskussionen er det tydeligt, at det er fordi de er bange for muslimer. Men hvis man som dem indhenter alt sin viden gennem fjernsynet, så får man da også et skævt billede af verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de racistiske udtalelser synes jeg overhovedet ikke er iorden, men jeg er altså ikke helt sikker på, at jeg synes det er så forkert af ven og andre, at de "ikke reagerer".

Jeg tænker lidt, at hvis nogen sagde noget grimt til mit barn eller min vens barn (uanset om det var racistisk eller ej), så kunne jeg nemt blive så paf, at jeg slet ikke fik sagt noget. Og hvad skulle jeg egentlig sige? Hvis nogen er så "langt ude" (i mangel på bedre ord) at de synes det er ok, at køre ind i et barn med en klapvogn (uanset om grunden er racistisk eller ej), så tvivler jeg liiiiiiiiidt på, at de er modtagelige, for at man stille og roligt forklarer dem, at det ikke er iorden, det de siger/gør. Og det ville da SLET ikke gavne nogen, at stille sig op og råbe hvilke nogle idioter, de er...

Jeg kan ikke lige læse ud fra artiklen, om de der venner og øvrige forældre totalt ignorerede episoden, eller om de bare ikke reagerede overfor "gerningskvinden". Jeg synes bestemt at man som ven, skal trøste sine venner, når de har været udsat for sådan noget, men "blande sig"? Det synes jeg ikke nødvendigvis, at de skal!

Iøvrigt kan jeg slet ikke genkende det billede af Danmark, der males i artiklen. Ok, med mine blå øjne og mit lyse hår er jeg måske heller ikke selv lige "main target" for danske racister, men jeg har da øjne og ører, og kan ikke mindes, at have set/hørt noget der bare minder om det, der beskrives i artiklen. Det er muligt, at jeg bare har været "heldig" at undgå det, men jeg tror altså mere på at artiklens forfatter har været ret uheldig (eller har dømt en helt nation på et par enkelte tåbelige mennesker). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lidt, at det muligvis også kan have noget at gøre med hvor i landet man bor, i forhold til hvor meget man har oplevet sådanne situationer eller lignende. Vi har oplevet det- mange MANGE flere gange end en enkelt desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lidt, at det muligvis også kan have noget at gøre med hvor i landet man bor, i forhold til hvor meget man har oplevet sådanne situationer eller lignende. Vi har oplevet det- mange MANGE flere gange end en enkelt desværre :(

Hej

Det kan du så måske have ret i.

Jeg er opvokset i København, hvor man jo er vant til mange forskellige kulturer og udseender.

Hvis man er fra en lille flække, hvor man er den eneste der skiller sig ud fra mængden, så er det måske sværere, det havde jeg ikke tænkt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo og så var der engang en gammel dame, der sagde, at hun simpelthen ikke kunne kende forskel på alle de skævøjede, for vi lignede hinanden alle sammen.

Jeg var ikke så stor, men kan huske at min far svarede, at han ikke kunne kende forskel på alle de gamle damer :lolhit - tror det lukkede munden på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo og så var der engang en gammel dame, der sagde, at hun simpelthen ikke kunne kende forskel på alle de skævøjede, for vi lignede hinanden alle sammen.

Jeg var ikke så stor, men kan huske at min far svarede, at han ikke kunne kende forskel på alle de gamle damer :lolhit - tror det lukkede munden på hende.

dejlig med en som er rap i replikken :D og thumps up til din far.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo og så var der engang en gammel dame, der sagde, at hun simpelthen ikke kunne kende forskel på alle de skævøjede, for vi lignede hinanden alle sammen.

Jeg var ikke så stor, men kan huske at min far svarede, at han ikke kunne kende forskel på alle de gamle damer :lolhit - tror det lukkede munden på hende.

Ha ha... Sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvortil jeg får "kan du da ikke forstå dansk?!" og så går hun...

jeg kan godt forstå du blev paf over at blive overrumplet på den måde, men jeg tror egentlig ikke at hun mente denne kommentar som racistisk.

Jeg kan da godt i et surt anfald slynge lignende ud, men det er da bestemt ikke racistisk ment. Men bare som hørte du overhovedet hat af hva jeg sagde??

bortset fra det, så er jeg målløs over hvordan nogen blir behandlet. Har man ikke noget pænt at sige, så skal man holde sin kæft. om ts historen er sand - har svært ved a ttro på, at vedkommende er blevet kørt ned med vilje.. måske er det sket ved et uheld og så er kommentaren kommet.. men historien melder heller ikke noget om hvordan moderen har reageret ved at se sit barn blive drønet ned. jeg havde bestemt ikke sagt pæne gloser til vedkommende, hvis Silke var blevet drønet ind i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER