anne85

Projekt baby starter snart

3 indlæg i dette emne

Hej

Vi har besluttet os for at starte projekt baby snart :glad

Jeg tænker lidt på

- hvordan det vil gå med at stoppe med p-piller efter ca. 10 år

- skal jeg begynde på vitaminpiller

- er der andre ting, som jeg ikke har tænkt igennem før jeg stopper med p-pillerne

- hvilke babyting skal man afskaffe sig (barnevogn, tremmeseng mm.) og hvad vil det ca. koste

Derfor spørger jeg jer til råds :)

Hvilke overvejelser havde I inden I startede på projekt baby??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan ikke vide hvordan din krop reagerer på at slutte med p-piller. Nogle herinde er blevet gravide i den først cyklus efter p-pille stop, mens andre prøver i flere år. Fælles er dog at de aller fleste har taget p-piller i rigtigt mange år, så det er du i hvert fald ikke alene om.

Det er en god idé at begynde at tage tilskud af folsyre allerede når du begynder at planlægge graviditet. Det får du bl.a. ved at tage vitaminer specielt til gravide (GraVitamin e.l.).

Personlig ville jeg vente med at anskaffe babyting til du rent faktisk er gravid, da du ikke ved hvordan projektet kommer til at gå. Hvad man så skal købe er jeg nok ikke den rette til at svare på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

først engang held og lykke med projekt baby :goodluck !

Som tsecret allerede har svaret, vil det være en god ide at starte med vitaminer. Jeg brugte også Gravitamin.

Jeg tog p-piller i rigtig mange år, inden jeg blev gravid (ikke de sidste halvandet år, fordi jeg vidste, at vi ikke kunne blive gravid uden hjælp). Min krop havde ikke problemer med at finde en normal cyklus, men det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde.

Babyting skal du først anskaffe dig, når du er gravid. Hvad det kommer til at koste, er jo lidt afhængigt af, hvad man vil have. Hvis i køber det hele nyt, kan I godt regne med et højt beløb... men man kan jo også købe mange ting brugt, som er som nye, fordi de ikke er brugt længe/meget. Og så kommer det jo også an på, om man vil have de dyre mærkevarer eller mener, at man er tilfreds med "discount"-ting. Det kan variere rigtig meget i priserne!

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER