MissingLink

Regntøj, hvad bruger jeres?

21 indlæg i dette emne

Isabella er ved at vokse ud af sit regntøj.

Pt har hun en regndragt fra Katvig, som vi har lånt, samt et ekstra sæt fra Føtex. Nu er begge dele altså ved at være for små.

Jeg synes ikke rigtig at nogen af de ovennævnte ting har været sådan rigtig super. Regndragten er ikke så praktisk nu, hvor hun er blevet så stor. Sættet fra Føtex virker, som om det er lidt svært at ånde i, for hun virker fugtig nå hun får det af.

Vores store dreng har et regnsæt fra Hummel, og ud over at være smart og i fed farve, fungerer det rigtig godt for ham. MEN jeg tænker lidt, om det er for tyndt til Isabella- om det er for nemt at slide hul på. Nu skal hun nemlig i natur/idrætsvuggestue, hvor de skal være ude rigtig meget, og så tænker jeg det er vigtigt, at det også er rigtig slidstærkt.

Så altså, hvad skal jeg købe til hende, hvis jeg skal have noget hvor hun

- Kan ånde i uden at blive fugtig

- Kan tumle omkring uden det går i stykker med det første

- Er med smækbukser og regnjakke

Jeg har luret lidt på Danefæs, men er der nogen der har erfaring med det? Eller andre mærker/no names der bare fungerer? Og så må det meget gerne være med rødt i- eller rødt. Ikke noget krav, men hun har nemlig de røde gummistøvler fra Danefæ :D

Kom gerne med jeres erfaringer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

IdaT - den eneste vi bruger herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella havde faktisk et sæt fra IdaT, da hun var mindre. Men det var dengang hun var så meget mindre, at hun næsten ikke brugte det. Men som jeg husker det, er det en ret god kvalitet :) Og huden ånder fint nok i det? Kan du huske hvordan de er i størrelsen? Jeg har nemlig lige kigget på dette sæt:

4hv2mo.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har haft et sæt af North Field i Føtex de sidste 2 uger til 200 kr. (I hvert fald i Ikast).. Sara har haft det med på spejder lejr og igen nu på SFO lejr og vi har bestemt ikke hørt brok fra hendes side :) Det er noget bedre kvalitet end det fra mads og mette hun havde før det... Men North Feild er jo også normalt et dyrt mærke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har haft et sæt af North Field i Føtex de sidste 2 uger til 200 kr. (I hvert fald i Ikast).. Sara har haft det med på spejder lejr og igen nu på SFO lejr og vi har bestemt ikke hørt brok fra hendes side :) Det er noget bedre kvalitet end det fra mads og mette hun havde før det... Men North Feild er jo også normalt et dyrt mærke..

Men er det med smækbukser, og går det ned i str 2 år? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det med smækbukser, og går det ned i str 2 år? :)

Jeg går ud fra at smækbukser er det der er billeder af længere oppe?? :P

Men nej.. Alm. bukser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella havde faktisk et sæt fra IdaT, da hun var mindre. Men det var dengang hun var så meget mindre, at hun næsten ikke brugte det. Men som jeg husker det, er det en ret god kvalitet :) Og huden ånder fint nok i det? Kan du huske hvordan de er i størrelsen? Jeg har nemlig lige kigget på dette sæt:

4hv2mo.jpg

Det sæt er da virkelig sødt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac har i 98/104, men skal snart have det i en større størrelse. Vi har intet at udsætte på IdaT, han ånder fint i det og jeg synes det holder sig utrolig godt. Havde jeg en pige, ville jeg ikke betænke mig på at købe det røde med køer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har haft et sæt af North Field i Føtex de sidste 2 uger til 200 kr. (I hvert fald i Ikast).. Sara har haft det med på spejder lejr og igen nu på SFO lejr og vi har bestemt ikke hørt brok fra hendes side :) Det er noget bedre kvalitet end det fra mads og mette hun havde før det... Men North Feild er jo også normalt et dyrt mærke..

Bare til info, så er North Field Føtex eget mærke og klart en kopi af det møgdyre kvalitetsmærke North Face!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah og Emil har begge et sæt fra danefæ i rigtig god kvalitet. Faktiks meget lig ESL og de er super gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde har Helly Hansen og det er bare rigtig godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, nu er jeg jo ikke selv mor -endnu,;) Dog er jeg pædagog i en børnehave og har dermed set MEGET forskelligt regntøj af meget varierende kvalitet! Som forældre bestemmer man jo fuldstændigt selv, hvad man vil købe og det er min erfaring, at det ikke nødvendigvis er det dyreste eller mest avancerede regntøj, der altid er det bedste. Ud fra min erfaring ville jeg definere godt regntøj som noget der:

- Holder vandet ude i lang tid, også når der leges i vandpytter/mudderhuller (en lynlås er jo f.eks. mere

vandtæt end trykknapper)

- Er slidstærkt, blødt, nemt at bevæge sig i, og har et ekstra isolerende foer af åndbart materiale, så barnet kan ånde, uden dog at fryse på de køligere dage.

- Har en hætte(gerne fastsat med lynlås) Velcro er også okay, men da det kun er sat på i korte strimler kan

vandet desværre løbe ned i nakken på barnet, hvis det regner meget.

- Kan vaskes ofte, uden at kvaliteten på "vandtætheden" daler. (ofte kan

skidtet jo børstes af, når det er tørt, men nogle gange skal det altså

vaskes :rolleyes )

- Er nemt for barnet at tage på selv. Ikke fordi det er træls for pædagogerne at vi skal hjælpe, det er der

jo også meget pædagogisk læring i for barnet. Det er bare vigtigt at huske, at derhjemme har barnet en voksen

for sig selv (næsten), mens man i børnehaven er nødt til at sidde og vente på tur sammen med mange andre. Det gør store underværker for barnets selvværd, at det er selvhjulpent og har klaret en opgave stort set selv.:)

Set ud fra et pædagogisk "børnehave perspektiv" mener jeg, at dette var nogle af de vigtigste kriterier for godt regntøj. Men som jeg nævnte indledningsvis, så er det jo forældrene der kender børnene bedst, og derved bedst kan vurdere hvilket regnsæt er bedst for netop deres barn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, nu er jeg jo ikke selv mor -endnu,;) Dog er jeg pædagog i en børnehave og har dermed set MEGET forskelligt regntøj af meget varierende kvalitet! Som forældre bestemmer man jo fuldstændigt selv, hvad man vil købe og det er min erfaring, at det ikke nødvendigvis er det dyreste eller mest avancerede regntøj, der altid er det bedste. Ud fra min erfaring ville jeg definere godt regntøj som noget der:

- Holder vandet ude i lang tid, også når der leges i vandpytter/mudderhuller (en lynlås er jo f.eks. mere

vandtæt end trykknapper)

- Er slidstærkt, blødt, nemt at bevæge sig i, og har et ekstra isolerende foer af åndbart materiale, så barnet kan ånde, uden dog at fryse på de køligere dage.

- Har en hætte(gerne fastsat med lynlås) Velcro er også okay, men da det kun er sat på i korte strimler kan

vandet desværre løbe ned i nakken på barnet, hvis det regner meget.

- Kan vaskes ofte, uden at kvaliteten på "vandtætheden" daler. (ofte kan

skidtet jo børstes af, når det er tørt, men nogle gange skal det altså

vaskes :rolleyes )

- Er nemt for barnet at tage på selv. Ikke fordi det er træls for pædagogerne at vi skal hjælpe, det er der

jo også meget pædagogisk læring i for barnet. Det er bare vigtigt at huske, at derhjemme har barnet en voksen

for sig selv (næsten), mens man i børnehaven er nødt til at sidde og vente på tur sammen med mange andre. Det gør store underværker for barnets selvværd, at det er selvhjulpent og har klaret en opgave stort set selv.:)

Set ud fra et pædagogisk "børnehave perspektiv" mener jeg, at dette var nogle af de vigtigste kriterier for godt regntøj. Men som jeg nævnte indledningsvis, så er det jo forældrene der kender børnene bedst, og derved bedst kan vurdere hvilket regnsæt er bedst for netop deres barn. :)

Det var faktisk meget lærerigt :D Det ved jeg til næste gang Sara skal have nyt regntøj! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bruger TTH herhjemme... det er bare det vi synes er bedst :rolleyes men vi har heller ikke prøvet sååå meget andet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres bud :gp

Jeg endte med at købe et sæt fra Danefæ. Mest fordi jeg fik et rigtig godt tilbud på det, på en webshop jeg kontaktede ;) Men det skulle- efter hvad jeg kan læse mig frem til, være en rigtig fin kvalitet, og 100% vind og vandtæt samt åndbart.

Og så gør det jo heller ikke noget, at regntøjet matcher gummistøvlerne :rolleyes

post-210-006513800 1310665291_thumb.jpg post-210-050590300 1310665308_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk meget lærerigt :D Det ved jeg til næste gang Sara skal have nyt regntøj! :)

Godt at høre at det kunne bruges til noget. :P Ser det jo ud kun fra en pædagogisk/praktisk vinkel, og det er jo meget nemt. - Det er jo ikke min pengepung, det går ud over. :rolleyes I sidste ende skal man jo købe det man har det bedst med som forældre. ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres bud :gp

Jeg endte med at købe et sæt fra Danefæ. Mest fordi jeg fik et rigtig godt tilbud på det, på en webshop jeg kontaktede ;) Men det skulle- efter hvad jeg kan læse mig frem til, være en rigtig fin kvalitet, og 100% vind og vandtæt samt åndbart.

Og så gør det jo heller ikke noget, at regntøjet matcher gummistøvlerne :rolleyes

post-210-006513800 1310665291_thumb.jpg post-210-050590300 1310665308_thumb.jpg

Ihhhh, hvor er det fint!!!!!! Håber hun får mange timers go' leg i det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at du har købt :)

Hvor ser det fint ud.

Chloe har didriksons regntøj, det kan klart anbefales. meget lækkert.

Ellers har også også hørt at TTH laver noget kanon regntøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bertram har IdaT og jeg er så tilfreds med det at jeg har købt et sæt i næste nummer allerede :)

hvor er det fint det du har købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina har dette regnsæt med smækbukser fra Ticket To Heaven.

f3e04cd68a.png

Det er vi rigtig glade for.

Der ud over har hun faktisk også dette regnsæt fra Celavi med fleecefoer i fra efteråret som hun stadig kan passe.

110938_1_2_78.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac har netop fået fra abeco

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER