tornerose

alkohol - hvor meget?

12 indlæg i dette emne

Der er anbefalinger om ikke at drikke alkohol men alligevel er jeg kommet til at drikke hver weekend pga diverse middage sammen med venner og familie.:( ved ikke hvad jeg skal gøre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er anbefalinger om ikke at drikke alkohol men alligevel er jeg kommet til at drikke hver weekend pga diverse middage sammen med venner og familie.:( ved ikke hvad jeg skal gøre....

Jamen er du da gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, prøver vi på det... det er chancerne som forringes hvis man dvs kvinder drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg søger er om der er erfaringer herindefra ifm alkohol og perioden hvor man prøver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror på, at man skal leve et liv der gør dig glad og tilpas. Så hellere et glas vin og en drink ind imellem, end at du føler du giver afkald og lever markant anderledes (og ringere) end du ellers ville gøre.

Det er ganske sandsynligt, at alkohol kan påvirke fertiliteten, men tænk på alle dem der bliver gravide i en kæmpe brandert ;)

Jeg drak alkohol flere gange i den uge jeg er blevet gravid og det var første gang jeg sagde til mig selv, at jeg IKKE ville give afkald på noget jeg havde lyst til. Jeg undlod det også et par gange, hvor jeg kunne mærke det ikke var afgørende for mig at få det, men til gengæld drak jeg også vin med glæde ind imellem og faktisk lige præcis de dage hvor ægget sandsynligvis har sat sig fast :)

Du må ikke slå dig selv oveni hovedet! Det er i hvert fald ikke fordrende for noget som helst. Tænk over hvad du spiser og drikker, men gør det så du stadig kan holde ud af være til og ikke synes det er 'hårdt' at skulle lave et barn. Det skulle jo gerne være noget godt.

Rigtig mange :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville altså heller ikke sætte hele mit liv på stand by så længe jeg ikke var gravid.

Jeg tror næsten også at jeg drak alkohol hver weekend op til jeg blev gravid og jeg drak faktisk også 4 dage efter befrugtningen, fordi jeg ikke vidste at jeg var gravid.

Så jeg synes som Susanne skriver, at du ikke skal have dårlig samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne og lillemi, hvor skønt det var at læse og tygge sig igennem jeres svar... susannes idé om ikke at drikke hvis det ikk er afgørende lyder som et råd jeg kan tage mig til.

:):):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne og lillemi, hvor skønt det var at læse og tygge sig igennem jeres svar... susannes idé om ikke at drikke hvis det ikk er afgørende lyder som et råd jeg kan tage mig til.

:):):)

Det var godt :kram2

Rigtig meget held og lykke med projektet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror ikke du skal være så bekymret, de første mange måneder undgik jeg alle de ting som skulle nedsætte frugtbarheden, men blev ikke gravid (og er det stadig ikke). så efter noget tid besluttede jeg mig for at slappe mere af og gøre hvad jeg plejer... nyder et glas vin eller tre til maden, drikker kaffe og the.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker 1-3 glas vin et par gange om måneden... Jeg lever som jeg ville gøre, hvis jeg ikke prøvede at blive gravid netop for ikke at gøre ventetiden alt for træls...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi prøvede drak jeg lidt til fest mm. før ÆL men intet efter og frem til en ny periode startede...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi prøvede drak jeg lidt til fest mm. før ÆL men intet efter og frem til en ny periode startede...!

Det gjorde jeg til gengæld og barnet tager IKKE skade!!! Fra ÆL til forventet mens deler mor og barn ingenting, så du behøver heller ikke have 14 dage hver måned hvor du død og pine SKAL holde dig fra alkohol.

Drik det hvis du synes det er vigtigt for dig og du virkelig har lyst og er det ikke afgørende, så lad være :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER