majse86

Min krop er UNDERLIG :(

6 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen SÅ frustreret over min krop.

Den opfører sig slet ikke normalt. Og hænger jo nok sammen med at vi i denne måned er sat ind med baby projektet.

I starten af cyklus havde jeg vildt meget kvalme op til den forventede ægløsning.

Normalt mærker jeg, hvad jeg formoder at være ægløsning. Altså slim og stik i maven. Men INTET denne gang.

Vi er sammen HVER dag i den periode, der er beregnet at jeg er mest frugtbar.

Umiddelbart bagefter får jeg det sært. Tydelige tegn på mens. Dog undgik jeg PMS'en og hævede bryster. Men mere ondt i mine led. En smule mere træt (ikke meget dog - plejer at kunne sove 24/7 når jeg bløder pga. PMS) Men smerter i underlivet og SÅ voldsomt ømme brystvorter. Bliver enig med mig selv, efter at have skrevet indlæg herinde og fået hjælp af en sød sød pige, at ÆL nok er kommet senere og at det nok er den der skaber uro. Det undre mig dog stadig at jeg ikke får den slim jeg plejer. også at jeg har det i flere dage.

Så fra den ene dag til den anden forsvinder det og mens dukkede aldrig op. Burde den heller ikke, da jeg ellers har en normal cyklus.

I forgårs er jeg så komplet hysterisk og ked af det. Skælder og smælder og er ved at tude ved det mindste. Men dagen efter er det væk igen og mit humør er upåklageligt :o Stadig ingen psykisk mén af PMS. Kun den ene dag. Og her er jeg i stand til både at undskylde og grine af mig selv, hvilket jeg ellers først kan ca. to dage før mens. Jeg lider virkelig af PMS :( Men ja... det forsvinder og har ikke følt at jeg skulle bløde bagefter de ømme brystvorter og murren forsvandt.

Til i dag... Jeg har ikke kunne foretage mig noget som helst. Føler mig som en zombie. Er SÅÅÅ træt. Muren i undelivet som den jeg beskrev tidlige som kommer en uges tid før mens og øget udflåd (beklager detaljen) Altså de symptomer som jeg PLEJER at have på dette tidspunkt i min cyklus. Bortset fra...

Stadig fint humør. Mine bryster er ikke hævet som de plejer op til mens (på dette tidspunkt). Heller ikke oppustet mave. Brystvorterne er igen fine. Har en anelse kvalme, da jeg er så træt så jeg ikke har passet mine måltider og så bliver jeg kvalm og får mere kvalme når jeg så spiser - så det bider sig i halen.

Det er selvfølgelig lettende at slippe for de meget ømme bryster og den psykiske del af PMS'en. Men jeg er skrup forvirret over min krop. Jeg er så bange for at jeg er ved at spolere min ellers så fine cyklus. Og kan ikke gøre andet end at vente på at den mens kommer. Forhåbentlig på torsdag som den bør. Lyder underligt at håbe på, når man egentlig ønsker at være gravid. Men da jeg desværre er overbevist om at det ikke er tilfældet. Synes jeg ærlig talt det er noget så frustrerende! Håber at det bare er fordi jeg på magisk vis er sluppet med de fleste fysiske og den psykiske del af min ellers plagsomme PMS. Og bare lige skal vænne mig til de nye symptomer på mens.

Ved ikke helt hvad jeg skal føle. Og er bare træt af at være frustreret og have så meget opmærksomhed på min krop. Er sikker på at den opmærksomhed bliver til gene i babyprojektet og måske endda udskyder det, hvilket bare ikke må ske. Da jeg snart kun har 5 mdr tilbage, medmindre mine led snart begynder at opføre sig lidt pænere. (har gigt og skal hurtigst muligt tilbage på min medicin) Så :gal :gal :gal :gal Herfra en frustreret hjerne! Beklager piger. Havde bare sådan brug for luft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare ikke sjov :( Jeg står der jo selv, det første halve år var cyklus rimelig stabil (har dog ikke nogen ide om hvordan ÆL var - gik bare ud fra den passede), men nu er det helt ude at s**** og man kan ikke regne med noget som helst. Jeg har dog sat gang i ÆL-tests - men det bliver bare ikke gjort hver dag som jeg gerne ville, sikkert fordi jeg har lagt det hele lidt på is indtil jeg har svar på alle mine blodprøver (PCO-tjek) som blev taget for 1½ uge siden, men også fordi jeg jo snart sender manden til Afghanistan i 6 mdr. det er lige nu det som fylder mest i mit hoved: at om 27 dage sender jeg min mand i krig igen.

Har du prøvet med ÆL-tests? Det har givet mig lidt ro, fordi der så er en forklaring på hvorfor jeg ikke er blevet gravid endnu.

Har du snakket med rheumatologisk afd. om du kunne komme på salazopyrin ENtabs? Så kunne det jo være i kunne få mere tid til PB og det så ikke var så presset at det SKAL nåes i løbet af 5 mdr - det ligger jo også noget pres på en.

Jeg håber det lykkedes for jer - jeg krydser alt hvad jeg kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et par måneder siden opførte min krop sig også ret underligt og det er bare slet ikke sjot ikke at kunne tyde kroppens signaler :( Håber snart, at din krop finder sig selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare ikke sjov :( Jeg står der jo selv, det første halve år var cyklus rimelig stabil (har dog ikke nogen ide om hvordan ÆL var - gik bare ud fra den passede), men nu er det helt ude at s**** og man kan ikke regne med noget som helst. Jeg har dog sat gang i ÆL-tests - men det bliver bare ikke gjort hver dag som jeg gerne ville, sikkert fordi jeg har lagt det hele lidt på is indtil jeg har svar på alle mine blodprøver (PCO-tjek) som blev taget for 1½ uge siden, men også fordi jeg jo snart sender manden til Afghanistan i 6 mdr. det er lige nu det som fylder mest i mit hoved: at om 27 dage sender jeg min mand i krig igen.

Har du prøvet med ÆL-tests? Det har givet mig lidt ro, fordi der så er en forklaring på hvorfor jeg ikke er blevet gravid endnu.

Har du snakket med rheumatologisk afd. om du kunne komme på salazopyrin ENtabs? Så kunne det jo være i kunne få mere tid til PB og det så ikke var så presset at det SKAL nåes i løbet af 5 mdr - det ligger jo også noget pres på en.

Jeg håber det lykkedes for jer - jeg krydser alt hvad jeg kan :)

:kram2 :kram2 :kram2 Mange tak :)

Det er bare ikke sjovt at skulle sende ham afsted :( Stakkels dig :( Har kun sendt en kammerat afsted og jeg havde det elendigt. Så jeg kan kun forestille mig hvor svært det må være at sende ham afsted :kram2

Det bliver spændende med de prøver. Håber at de er som de skal og at i bare har været uheldige indtil nu. KRYDSER for Jer :goodluck :goodluck

Håber godt nok det bare er min psyke der spiller ind.

Jeg har ikke talt med dem endnu. Skal til kontrol her i næste måned, så tænkte at jeg lige ville give det en ekstra cyklus. Men jeg håber virkelig. For ja... ville give mig så meget ro rent psykisk ikke at skulle stresse så meget over det. Så kan det også være at jeg kan lade være med at stresse min krop så meget.

Skal til lægen og have taget kontrol prøver i næste uge, så måske jeg kan spørge hende om hun kan tjekke andet, når jeg alligevel skal ned og agere nålepude hihi...

Jeg var til et tjek hos gynækolog pga. nogle smerter for nogle måneder siden. Skulle tjekkes om der evt. sad en cyste. Men hun kunne konkludere at det var muskelinfiltrationer og pga. gigten i lænd og bækken og at der ellers ikke var noget. Lidt pinligt at spilde hendes tid med det :blush

Ved samme lejlighed talte vi om børn, da hun på scanningen kunne se at jeg havde ægløsning. Og der havde jeg nemlig haft de symptomer med ÆLslim og murren i underlivet. Så derfor formoder jeg at den ellers har været der indtil i denne cyklus. Måske den også har været der denne gang, men at jeg bare ikke har mærket til den? Hmm...

Men da vi talte lidt om gigten, kiggede hun lige lidt ekstra på det hele. (FANTASTISK Gynækolog! Så sød og tryg at være hos. Og så dejligt at hun lige kiggede ekstra) Og alt så der normalt ud. Hun oplyste dog at hun ikke kunne se æglederen på sådan en scanning, men da jeg aldrig har haft kønssygdomme eller andet, mente hun umiddelbart at jeg havde gode chancer for at opnå en graviditet. Derfor har vi endnu ikke testet for ÆL, da vi tænkte at det nok ville kunne stresse min krop og derfor besluttede vi at tage de første måneder helt roligt. Men jeg tror altså alligevel jeg må købe ind her til næste cyklus, så det kan give lidt ro eller i det mindste afklaring, om alt stadig er fint på den front i hvert fald.

Ihh... nu skal de kroppe altså til at samarbejde!!!

Tak for alt din støtte og opmuntring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et par måneder siden opførte min krop sig også ret underligt og det er bare slet ikke sjot ikke at kunne tyde kroppens signaler :( Håber snart, at din krop finder sig selv :kram2

Mange tak Anita :kram2 :kram2 :kram2

Og tak fordi du deler din erfaring. Det gav et dejligt håb om at min krop måske sagtens kan finde ud af det hele igen :) Tak fordi du lige fik vendt mine tanker positivt i stedet :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Anita :kram2 :kram2 :kram2

Og tak fordi du deler din erfaring. Det gav et dejligt håb om at min krop måske sagtens kan finde ud af det hele igen :) Tak fordi du lige fik vendt mine tanker positivt i stedet :kram2 :kram2

Det var så lidt... Tror helt sikkert, at din krop nok skal finde sig selv :) min cyklus længde har siden nytår set sådan ud; 26 dage, 26 dage, 42 dage, 29 dage, 22 dage, 24 dage... Og den cyklus der varede i 42 dage var rigti træls... Havde graviditetslignende symptomer, men desværre kan ens psyke spille en stor rolle <_< Men min krop har opført sig fint siden min lange cyklus i april....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER