majse86

Jeg er kommet til at drikke et glas Asti :(

30 indlæg i dette emne

:kiss Vi er her jo for at hjælpe og støtte hinanden :kiss

I overstiger alle forventninger :loveshower :loveshower I er de BEDSTE :) Er super glad for at jeg fandt vejen herind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk, at der er undfanget flere børn under massive drukture end weekender på kurophold med klidboller og urte-the! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være jeg bliver upopulær men skal man ikke passe på med at "sætte sit liv på standby" fordi man gerne vil være gravid? Måske forkert formuleret man kan ikke på stående fod finde en bedre formulering :unsure

Er enig i at man skal tænke sig om hvad man indtager når man forsøger at bliver gravid men jeg mener samtidig også at man skal have lov til at leve.

Jeg har forsøgt i 1½ år at blive gravid. I den tid har jeg drukket som jeg plejer. Det skal dog siges at jeg sjældent går i byen og hvis jeg drikker er det ikke mere end 1-2 glas vin. Tilbage til min mors årgang drak og røg de som svin og det var endda MENS de var gravide. Idag har man ekstrem fokus for påvirkning af rygning og alkohol men synes samtidig også det er gået lidt over gevind.

Jeg er af den overbevisning at hvis man ligger sit liv fuldstændig om til kun at passe ned i projekt baby boksen så vil alt andet omkring en smuldre - inklusiv en selv. Jeg talte meget med min gyn om det her emne fordi jeg i starten var ekstrem opmærksom på hvad jeg spiste, drak og ellers foretog mig. Min gyn rådede mig til at slappe af fordi denne ekstreme opmærksomhed kunne have en negativ påvirkning på kroppen.

Jeg forstår udemærket godt frygten for at gøre noget forkert men som du kan se Majse86 så er der faktisk rigtig mange børn der er undfanget under drukturer haha.

Så selvfølgelig er der ikke sket noget. Men forstår helt klart din reaktion. Så er det jo godt du kan skrive i forum og blive beroliget :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være jeg bliver upopulær men skal man ikke passe på med at "sætte sit liv på standby" fordi man gerne vil være gravid? Måske forkert formuleret man kan ikke på stående fod finde en bedre formulering :unsure

Jeg er helt enig med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være jeg bliver upopulær men skal man ikke passe på med at "sætte sit liv på standby" fordi man gerne vil være gravid? Måske forkert formuleret man kan ikke på stående fod finde en bedre formulering :unsure

Er enig i at man skal tænke sig om hvad man indtager når man forsøger at bliver gravid men jeg mener samtidig også at man skal have lov til at leve.

Jeg har forsøgt i 1½ år at blive gravid. I den tid har jeg drukket som jeg plejer. Det skal dog siges at jeg sjældent går i byen og hvis jeg drikker er det ikke mere end 1-2 glas vin. Tilbage til min mors årgang drak og røg de som svin og det var endda MENS de var gravide. Idag har man ekstrem fokus for påvirkning af rygning og alkohol men synes samtidig også det er gået lidt over gevind.

Jeg er af den overbevisning at hvis man ligger sit liv fuldstændig om til kun at passe ned i projekt baby boksen så vil alt andet omkring en smuldre - inklusiv en selv. Jeg talte meget med min gyn om det her emne fordi jeg i starten var ekstrem opmærksom på hvad jeg spiste, drak og ellers foretog mig. Min gyn rådede mig til at slappe af fordi denne ekstreme opmærksomhed kunne have en negativ påvirkning på kroppen.

Jeg forstår udemærket godt frygten for at gøre noget forkert men som du kan se Majse86 så er der faktisk rigtig mange børn der er undfanget under drukturer haha.

Så selvfølgelig er der ikke sket noget. Men forstår helt klart din reaktion. Så er det jo godt du kan skrive i forum og blive beroliget :biglove

Jeg er helt enig i at man ikke skal sætte sit liv på standby. MEGET enig :) Synes også det hele kan blive FOR fanatisk. Men jeg har det samtidig sådan at hvis jeg ønsker det nok, må jeg gøre det så nemt for mig selv som muligt. Altså spise sundt. Holde min BMI. Osv. Jeg tænker ikke så meget over de ting. Men jeg er i forvejen fanatisk med visse ting. Også før jeg ønskede en graviditet. Altså bruger aldrig parfume. Kun creme, sæber og vaskemidler uden parfume og allergivenligt osv. Spiser så sundt og så økologisk som muligt og køber stort set aldrig færdigretter. Men ja... det er nu ikke pga. ønsket graviditet, men fordi jeg har en sygdom der giver større smerter, hvis jeg ikke spiser sundt, fordi jeg tager på når jeg bare tænker på mad og fordi jeg lider af eksem :lol

Men samtidig kan ikke lade være med at tænke at der er en grund til at vi er så mange der har svært ved at få børn i dag. Måske det netop skyldes at vores forældre drak og røg med os? - Jeg ved det ikke. Men studier siger at især drengebørn har lavere sædkvalitet, hvis mødre ryger under graviditeten.

Jeg har ikke fordomme overfor andre og deres valg. Men jeg ønsker at give mit barn de forudsætninger som jeg personligt mener er bedst - som alle selvfølgelig gør. Jeg kunne sagtens drikke alkohol, men netop da der var en minimal chance for at jeg var/er gravid, ville jeg hade mig selv hvis jeg kunne skade et foster med det. Så jeg er super glad for at jeg kunne få ro herinde :)

Og du bliver bestemt ikke upopulær. Bestemt ikke :) Jeg synes kun det er fint med en dialog og alles meninger er velkomne :) Jeg deler din holdning LANGT hen ad vejen :) Selvom jeg dog tænker enormt meget - da jeg desværre har tidsbegrænsning på mit ønske om at blive mor pga. min sygdom. Ville ønske at jeg kunne være mere afslappet omkring det.

Jeg kan også sagtens nyde alkohol - bare når jeg er helt sikker på at jeg ikke har noget dyrebart i maven jeg skal passe på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER