Guest LouiseB

Sanse sensetiv og børnehavebarn

6 indlæg i dette emne

Vores mindste dreng, har flere småskavanker, han er hyper allergiker, har børnesår og astma. Derudover er han virkelig sensetiv, han er utrolig charmerende når man møder ham, og han tager folk med storm :loveshower

Men han er virkelig følsom, og han er ofte helt overstimuleret når han kommer hjem fra børnehave, vi har støttetimer til ham, pga sygdommenene, men jeg overvejer virkelig hvad vi skal stille op med det lille liv :unsure Han græder, er utrøstelig, frustreret og bare generelt ukontaktbar, hvis han er overstimuleret.

Som baby svøbte jeg ham døgnet rundt, samsov med ham til 1 år, viklede/slyngede ham, og skærmede ham fra omverden da han allerede der var følsom, men det er så svært med store børn.

Andre der har sådanne børn, og hvordan griber I det konkret an? :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Få ham testet af en ergo. Der er mange forskellige måder at blive overstmuleret på.... Og på denne måde finder du præcist frem til hvilke tiltag i skal gøre jer som hjælper.

Vores nr 3 er testet. Er på fra mobilen men gerne kommer nærmer ind på det senere fra min com.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også det er nødvendigt for jer at få ham testet ved en ERGO. For så kan I bedre hjælpe ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min den store er hyper sensitiv, men heldgivis har bh taget højde for det, så jeg får kun en meget træt og småsulten dreng hjem om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også sådan et barn som er hypersensitiv, muliti allergiker har børneeksem og astmatisk bronkitis, jeg har også sovet med ham næsten indtil for 1 år og hvis det stod til ham sov han stadig med mig, men det giver desværre kun ham søvn og ikke mig og kæresten søvn :(

Men de er nogen små skrøbelige liv, jeg har ingen hjælp fået endnu kun en indstilling fra børne fordi han reagere andeledes end din søn, her bliver mikkel agressiv, råber og meget ked af det når han bliver overstimuleret og det kan vores børnehave ikke tumle :(

Det er først her inden for 1 år siden at jeg har turdet at tag ud blandt folk efter kl 17 og sætte niveauet med oplevelser lidt op, men det er en balancegang og nogen dage kan han klare mere end andre, i øjeblikket er gået lidt tilbage fordi hans far er blevet syg og dermed ikke kan have ham så meget, og det ses med det samme, lille pus.

Så her har jeg i sidste uge taget ham ud af børnehaven og givet helt faste linjer hjemme og kun ganske få oplevelser, heldigvis er min kæreste meget forstående og har været med til at passe ham så jeg også kunne passe min min skole :biglove men det hjalp lidt :)

Men vi må gøre hvad vi kan for vores små særlige børn :biglove og håber at omverdnen er forstående hvis man ikke altid kan tag med arrangementer.

men konkret kan jeg fortælle lidt af det jeg gør :) Altid det samme pålæg og tilbehør i madpakken, Mikkel er selv med til at bestemme når jeg handler ind hvad det skal være.

Aftaler med børnehaven om at han om eftermiddagen skal have lov til at sidde selv hvis han har brug for det.

Faste spise og sove tider, også i weekenden.

Faste rutiner i alt hvad der sker i løbet af dagen hele ugen.

Holde igen med arrangementer, feks siger vi kun en stor ting i weekenden.

Mikkel bliver også urolig ved høje lyde/musik så der er også en begrænsning i hvor meget og hvor højt der må spilles herhjemme.

Hans x-box er det bedste jeg har givet ham længe, der får han lov om eftermiddagen at sidde i 2 timer i sin egen verden og spille og koble fra :)

Det er vist lidt af det jeg gjort :) Men ja det er tiltider svært og folks reaktion kan være svær at rumme fordi det ikke ligefrem er opbakning og forståelse jeg møder :(

Men os med sådanne særlige, med helt vidunderlige chamerende børn ved hvad der er bedst :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen gode råd, men vil bare give et kram. Det lyder ikke rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER