Stbaby

Kan man træne sin hud?

7 indlæg i dette emne

I går var jeg til powerhoop-workshop og til september skal jeg på instruktørkursus med henblik på at have hold fra oktober.

Jeg har aldrig prøvet det før men det var super sjovt (og lidt svært) og sveden drev af mig.

Problemet er at mine hofter er blevet MEGET blå!! Jeg kan ikke træne i dag da det gør vildt ondt at køre på de blå mærker :(

Når mærkerne er væk (eller ikke gør ondt mere) skal jeg træne igen, men hvad vil der ske? Vil jeg bare få lige så store og ømme mærker hver gang jeg træner eller kan jeg træne min hud til ikke at blive blå og gøre ondt?

Jeg har lige taget et billede (mobil og dårligt lys skjuler desværre ikke dellerne dry.gif) så i kan se hvordan min ene hofte ser ud her dagen efter.

Den anden ser lige sådan ud og op af min side er der blå mærker (kan man vist lige ane på billedet).

2e1xevs.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

av for dælen da det ser ømt ud :( har det desværre ingen gode råd men håber da du finder en løsning for det ser bestemt ikke rart ud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad først og tænkte om du mon var blevet kørt over af en knallert :blink Synes umiddelbart det så ud til at være aftryk fra et dæk :lolhit

Men ser absolut smertefuldt ud :( Aner ikke om man kan træne sin hud, det er endnu ikke lykkedes mig, jeg får blå mærker bare man kigger forkert på mig altså :( Og ikke bare sån nogle små fine nogle, næ nej, ser indimellem ud som om jeg har fået tæv med seriøse store blå mærker :rolleyes <_<

Men hvis du finder et trick, hører jeg meget gerne om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, det ser godt nok vildt ud! :(

Min umiddelbare tanke er, om man måske kunne "designe" nogle højtaljede bukser med ekstra padding omkring hofterne, ligesom spinningbukser med padding i skridtet? :) Ved ikke om sådan noget allerede findes, eller om det vil gøre det umuligt at træne ordentligt, men det er mit bedste bud. Har svært ved at forestille mig at man kan træne blå mærker væk... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

avs stine.. men min første tanke er altså sådan lidt.. FEDT så du dælme smadret fedt.. Jeg blev sådan i starten ved min hulahop ring hvis jeg kørte mere end 30 min.. men lige lade huden hvile lidt og så gå til den igen og igen så tror jeg godt du kan træne så du ikk får det sådan der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, du kan ikke træne din "hud" til ikke at lave blå mærker.

Men med en powerhoop er det kun de første måske 4-6 dage det gør naller

Det er derfor man i starten IKKE må bruge den mere en 1 minut, og så langsomt stigende... Jeg så ligesådan ud da jeg startede op hjemme i sin tid, men det forsvandt og gjorde ikke ondt efter 1 uges id, og jer er aldrig blå mere, det var kun de første par gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læs evt om træningen og hvor meget man i starten må benytte den her powerhoop.dk

Saxet fra siden:

OBS: Brug maksimalt ringen 1-2 min. pr. dag i starten. Du kan træne mere efterhånden som musklerne bliver stærkere. Bruger man ringen for meget de første par dage kan man blive øm og i værste fald få små blå mærker.

Brug ikke tunge hulahopringe hvis du er gravid, har rygskade eller er i dårlig form. Hvis du er i tvivl, kontakt da din egen læge eller fysioterapeut inden du anvender din Powerhoop Hulahop ring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER