babynr3

Nu er det nok....

16 indlæg i dette emne

Ja må lige brokke mig..

Er jeg den eneste der snart bliver rigtig sur over folks kommentarer ang. navne??

Vi har valgt at lillebror skal hedde Carlo, ja det er et anderledes navn, men dem er der da så mange af..

Men næsten hver gang skal jeg høre om hvor mærkeligt eller grimt det er :gal hvorfor kan folk ikke bare holde det for dem selv??

Er der andre der har det sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle navne kræver tilvænning fra omverdnen. Vores den ældste hedder et gammelt navn, om min mormor på den gang 73, mente ikke man kunne kalde et barn det navn. Men den dag i dag, kan pigen ikke hedde andet.

Jeg blev også såret, men valgte at springe op og falde ned over det, hun skulle ikke bestemme noget her hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten var jeg også ligeglad, men synes virkelig det er ved at være for meget <_<

Jeg kunne ikke selv drømme om at komme med grimme kommentarer til andre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt af den årsag har vi valgt ikke at indvie nogle i, hvad vi regner med, at vores datter skal hedde. Når vi har set hende og har besluttet os, så siger vi det selvfølgelig. Folk har nemlig altid en mening om navnet, og ja, selv om man måske synes, at det er lidt specielt, så behøver man jo ikke nedgøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg har også fået mange kommentarer på navnet August, hvilket vi tror lillemanden kommer til at hedde. "Man kan da ikke hedde August når man er født i august..." ØØØØ JO man kan så :klap

Sjovt nok har folk og FÆ vænnet sig til navnet som tiden er gået, og nu syntes mange selv at det er da det eneste rigtige navne :rolleyes

Selv er vi ikke spor sikre på at det bliver det navn, da vi er overbevidst om vi ikke kan navngive ham før vi har set ham! Det kan jo være han ligner en Victor eller Frederik i stedet for :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte også af samme grund at holde navnet hemmeligt til han var født, for så kunne vi nemlig sige at han HEDDER Marlon, og ikke at han skal hedde Marlon.... Så kan folk ikke så godt brokke sig over det længere :)

Men jeg synes da bare i skal begynde at fortælle folk der spørger at han hedder Carlo (hvilket i øvrigt er utrolig sødt :loveshower ) og hvis de brokker sig, så må du jo bare sige at det er det han hedder, så de må lære at leve med det! :rolleyes

Men kan godt forstå du synes det er rigtig træls :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i min vildeste fantasti ikke forstå, hvordan man kan være bekendt at tale dårligt om et navn, som ens venner eller familie vælger :blink

Hvis man bliver spurgt, så synes jeg det er ok at komme med sin mening, men ellers holder man sgi da sin mund :klap

Jeg synes Carlo er et fint navn, jeg er sikker på at alle andre også godt kan se det, når først han er kommet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv oplevet det, medmindre jeg selv har spurgt om folks mening.

Jeg har det sådan at hvis jeg ikke kan lide et navn så holder jeg min mund. Efterhånden er en del af de navne jeg ikke har kunne lide, blevet rigtig søde og passet godt til lige netop det barn. Det handler om at vænne sig til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der vil altid være folk der ikke er velopdragne nok til at holde deres mund hvis de ikke har noget godt at sige....Har de måske overvejet om deres eget navn er pænt eller deres børns navne? :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :loveshower

Jeg bliver bare så trist over det.. Jeg elsker specielle navne, synes nemlig ikke alle behøver at hedde det samme..

Familien driller bare og kalder ham Tobias, det synes jeg er lidt sødt, så har overvejet at snakke med manden om at han skal hedde det til mellemnavn ;) og så de først får det at vide ved dåben ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg har også fået mange kommentarer på navnet August, hvilket vi tror lillemanden kommer til at hedde. "Man kan da ikke hedde August når man er født i august..." ØØØØ JO man kan så :klap

Sjovt nok har folk og FÆ vænnet sig til navnet som tiden er gået, og nu syntes mange selv at det er da det eneste rigtige navne :rolleyes

Selv er vi ikke spor sikre på at det bliver det navn, da vi er overbevidst om vi ikke kan navngive ham før vi har set ham! Det kan jo være han ligner en Victor eller Frederik i stedet for :blush

Min Oldefar fik August som mellemnavn pga han blev født i august, så jo det kan man da sagtens - helt enig med dig, Mette.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så irreterende sådan var det også da vi fortalt at trolden skulle hedde August.

Min svigerfamilie kommenterede hele tiden og kom med dumme bemærkninger og talte nedsætne om det til venner og familie.

Det kom min mor for øre (de er genboer desværre) da de var til en eller anden fest og så gav hun gengæld mht. Trolden andre fætre som hedder det alle andre børn gør.

Men når et barn først har fået sit navn om det er det ene eller det andet så kan barnet jo ikke hedde andet.

Og jeg syntes Carlo er et fint navn ikke noget som jeg ville kalde mit barn (hmm skal jo have en pige) men rigtig sødt og jemg er sikker på at han aldrig kan hedde andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i min vildeste fantasti ikke forstå, hvordan man kan være bekendt at tale dårligt om et navn, som ens venner eller familie vælger :blink

Hvis man bliver spurgt, så synes jeg det er ok at komme med sin mening, men ellers holder man sgi da sin mund :klap

Jeg synes Carlo er et fint navn, jeg er sikker på at alle andre også godt kan se det, når først han er kommet :kram2

:ditto Fuldstændig enig her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i min vildeste fantasti ikke forstå, hvordan man kan være bekendt at tale dårligt om et navn, som ens venner eller familie vælger :blink

Hvis man bliver spurgt, så synes jeg det er ok at komme med sin mening, men ellers holder man sgi da sin mund :klap

Jeg synes Carlo er et fint navn, jeg er sikker på at alle andre også godt kan se det, når først han er kommet :kram2

Erklærer mig også meget enig her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle i skønne tøser :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det udemærket godt, får vi en 3er dreng næste gang, så holder jeg meget stærkt på at han skal hedde Linus, men det er der allerede skeptiske miner om og de spørger med det samme om vi har andre navne i tankerne pgså.. Tja der er 2½ år til vi begynder projekt baby, såååøøh nej vi tænker ikke navne endnu, andet end det navn jeg i forvejen er tosset med.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER