SoBa

skimmelost

9 indlæg i dette emne

Jeg har læst flere steder, at bløde oste/skimmelost (camentberre, brie etc) er bandlyst under ens graviditet. Men andre steder står der, at det kun er upasteuriserede oste der er bandlyst. Er der nogen af jer der ved, om en skimmelost (blåskimmel helst) som er lavet af pasteuriseret mæl er ok at spise????? Eller er det også bakterierne i selve "skindet/skimmlen" som er "farlige"

jeg eeeeeeeeeeeelsker skimmelost og er ved at dø over ikke at kunne få det hverdag i store mængder som jeg plejer!!!

Hjælp.... kan ikke blive klog på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart mener jeg, at Sundhedsstyrelsen siger at man ikke må spise skimmelost, fordi den slags oste ofte er upasteuriserede.

Men har du fundet en skimmelost, der ER pasteuriseret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også meget i tvivl om dette... jeg holder mig dog fre dem, better safe than sorry.. Mener jeg har hørt noget om at det skiimmel kan udvikle sig i osten til bakterier der ikke er sunde for baby, men du må ikke hænge mig op på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt, at skimmelost er "forbudt" i graviditeten, men ved ikke, om det også gælder, når den er pasteuriseret... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en blåskimmelost (min yndlings) bresse Bleu, hvor der står, den er lavet på pasteuriseret mælk... men jeg har kun de samme informationer som dem I er kommet med, og det er , at det vist nok stadig er no-go. æw æw æw

Skal elelrs være alene hjemme iaften og har sat boller over for at hæve, og tænkte: Hvad er bedre end hjemmelavede lune boller med ost?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu spørger ejg sikekrt dumt, men man må da godt spise alm. ost om det er pasteuriseret eller ej... eller... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved er ikke-pasteuriseret ost generelt no-go. f.eks parmessan....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimeligt sikker på, det kun er oste lavet på upasteuriseret mælk man skal holde sig fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er noget med de skimmeltyper man laver de forskellige oste med, de er "farlige" lige meget om osten er past. eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER