Guest

Hvad bruger I på mad?

38 indlæg i dette emne

Vi bruger mellem 2.500-3.000 kr om måneden på madvarer og husholdning. Synes egentlig vi køber "hvad vi har lyst til", men jeg køber ofte stort ind, så vi har til en uge af gangen, og dermed også aftensmad til en uge eller 2 af gangen. Så laver jeg en del "økonomiretter"- det vil sige, at jeg ofte laver mad så vi får det samme 2 dage i træk. Men det er ligeså meget fordi jeg synes det er sjovere at bruge tiden på ungerne, end på at lave mad :)

Vi er 2 voksne og 1½ barn + en panda unge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os kan det lade sig gøre fordi jeg planlægger og laver madplan. Derudover så laver jeg madplanen ud fra hvilke tilbud der er i den uge, og så sørger jeg for kun at handle en gang om ugen, så jeg ikke kommer til at købe en masse andet hele tiden.

Jeg synes ikke vi mangler noget i hverdagen. Vi får varm mad hver dag og får frugt og grønt hver dag også.

Hvis vi får take-out, hvilket sker en sjælden gang imellem, så kommer det ud over de 500-600 kr. om ugen.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme jeg heller ikke helt har overblok, slet ikke over hvad derendyrket er madudgifter:rolleyes

Men et slag på tasken er, at min datter og mig bruger 2500 pr. måned, måske lidt mere i nogle måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3000 kr for 2 voksne og 2 børn :) Og der er altid penge i overskud. Hvis vi køber pizza etc, er det for egen regning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi bruger mellem 2500 og 4000 på husholdning. Vi er min søn og jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca. 4500,- pr. måned, inkl. bleer, toiletpapir, mad til kattene osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor alene, så mit budget kan måske ikke bruges så godt..

Men jeg bruger lige omkring 1000 kr. til mad og husholdning om måneden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4000 kr. og det er udelukkende til mad og husholdningsartikler :) Der bliver hævet 1000 kr. hver søndag og vi handlet stort ind på samme tid. Vi handler enten i Netto eller Fakta (og de ting vi ikke kan få der, handler vi i Superbrugsen).

Vi er 2 voksne og 2 børn :)

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca 2500 til husholdning (2 voksne og 1 barn)

Heri er så ikke medregnet gaver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ca 2500 til husholdning (2 voksne og 1 barn)

Heri er så ikke medregnet gaver ;)

Det var egentlig ikke meget - tænker bare kontra mig, som kun er mig og min søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var egentlig ikke meget - tænker bare kontra mig, som kun er mig og min søn.

Nu er jeg også meget sparsommelig :whistling

Jeg handler alt vores mad i Lidl, REMA1000 og Netto for at holde prisen nede. Laver madplaner så alt bliver brugt for at undgå spild. Vi køber oksekød billigt fra en kammerat der arbejder på et slagteri så det hjælper en del på budgettet. Benzin er ikke medregnet i de 2500 ligesom gaver kommer ud over.

Med en mand på dagpenge og mig på en pædagogløn er vi nødt til at leve lidt stramt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg også meget sparsommelig :whistling

Jeg handler alt vores mad i Lidl, REMA1000 og Netto for at holde prisen nede. Laver madplaner så alt bliver brugt for at undgå spild. Vi køber oksekød billigt fra en kammerat der arbejder på et slagteri så det hjælper en del på budgettet. Benzin er ikke medregnet i de 2500 ligesom gaver kommer ud over.

Med en mand på dagpenge og mig på en pædagogløn er vi nødt til at leve lidt stramt :(

Jo, det forstår jeg godt. Men vi har heller ikke mere end min SU, måske skulle vi stramme det an herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi bruger ca 2000 kr for 2 voksne om ugen. Det er både mad og til alt det man bruger i hjemmet (dvs % tøj, fornøjelser, gaver osv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER