Annaperenna

Amning efter introduktion til mad

5 indlæg i dette emne

Hej Tøser!

Carl tager godt fra med mad og efter aftale med SP får han også lidt morgenmad :) DOG synts jeg han bliver MEGA hidsig ca. halvvejs inde i måltidet som om han ikke har tålmodighed længere? Hvad mon vi gør forkert? Er det fordi maden bliver koldere? Er det højstolen? (Syntes dog også han bliver hidsig selvom han sidder ved en af os når han spiser)

Amning er ikke det sjoveste øjeblik - han skal virkelig overtales! Han drikker ikke så meget som før og det giver jo sig selv når han spiser grød/mos men AV mine bryster, var det også sådan for Jer? Jeg kan blive helt bange for om han får nok? Selv når han så ER sulten og det måltid skal bestå af bryst alene er det skrig og skrål når han lægges til - skal dog siges han har lidt snot/slim i svælget ovenpå lidt feber og har haft lidt nedsat appetit, jeg mistænker tænder så måske er det det??? Det har stået på i ca. 4 dage nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

oopp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der er en normal reaktion - frustration over det svære i at skulle synke og flytte maden i munden, han bliver måske også træt i processen - det er jo helt nye muskelgrupper der skal i brug og tungen skal klare nogle helt nye bevægelser.

Mht. amningen, så kan det sagtens være at han er lidt småsyg og stoppet i næsen. Prøv at amme ham mens hans sidder (hvis du kan) så han har hovedet lidt højt. Og giv det tid! Vi har også haft nogle svære overgangsperioder når spise og ammemønstret har været under forandring, men alt har løst sig efter lidt tid og tålmodighed.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak! Det går allerede meget bedre og der kom en ordentlig ble som var lidt fast - tror måske han har haft lidt avs i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella var heller ikke særlig pjattet med at blive ammet, da hun først havde fået smag for grød og mos ;) Jeg stoppede faktisk med at amme kort tid efter (da jeg ikke havde nok til hende, og jeg selv blev syg). Jeg tror også det er maven der skal vænne sig til den øgede mængde af fast føde. Du kan evt prøve at lån en bog om babymassage, hvor der vises hvordan man kan massere babys mave, så fordøjelsen bliver lettere. Jeg gjorde det sammen med lidt zoneterapi (også bare efter en bog) og det virkede til at hjælpe lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER