Mor til de skønne

-

11 indlæg i dette emne

- Carpaccio med rucula og parmesan

- Tournedos med grillede grønsager og hasselbagte kartofler

- Nøddekurv med limesorbet is

Udfordring? :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Carpaccio med rucula og parmesan

- Tournedos med grillede grønsager og hasselbagte kartofler

- Nøddekurv med limesorbet is

Udfordring? :D :P

Jeg er udfordret ved, bare at finde ud af hvad det er for noget mad :lol Men hvis jeg har en opskrift er det intet problem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er udfordret ved, bare at finde ud af hvad det er for noget mad :lol Men hvis jeg har en opskrift er det intet problem :P

:lol det er nemmere end det lyder :lol

Skal nok lige skrive et par fremgangsmåder til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol det er nemmere end det lyder :lol

Skal nok lige skrive et par fremgangsmåder til dig :)

Det gør bestemt ikke noget, at det er lidt nemt at lave :D

Det må du MEGET gerne gøre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget specifikt du har tænkt dig, nogle madvare der skal/skal ikke indgå ? nogle yndlingsting eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lækker skaldyrssalat vendt i en god olie/eddikedressing (Så nemt, iceberg, cherrytomater, revet agurk ikke hakket, rejer, krebsehaler, evt muslinger hvis i kan lide dem, etc hvad man kan finde på fiskehylden i SuperBrugsen, det står klart i bøtter og så lidt olivenolie som er blandet med et skvæt balsamicoeddike og lidt citron og så røre rundt, ristet pinjekerner på toppen- voila)

Laks i butterdej (tag nogle færdiglavet butterdejsplader fra frostdisken, og halvér dem, læg et stykke laks (fra lakseportioner - også halveres) og så salt og peber, noget frisk dild og så en god håndfuld cheddarost som låg...23 minutter ved 200 grader - med evt persillesovs og nye kartofler til.... mums!!

Jordbær!!! Halver nogle friske jordbær og stil dem i køleskabet med lidt sukker på, server dem i høje glas med et skvæt Odense chokoladesauce på...

Jeg så Jamie Oliver lave LÆKKER og hurtig is i går. Tag en pose frosne bær efter eget ønske, 500 gram, hæld det i blenderen - de skal være frosne - og tilsæt ½ liter græst youghurt og tryk blend. Når det er cremet så stil det i fryseren ½ - til en hel time....voila....Kan også serveres med chokoladesauce eller flere friske bær efter eget ønske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lækker skaldyrssalat vendt i en god olie/eddikedressing (Så nemt, iceberg, cherrytomater, revet agurk ikke hakket, rejer, krebsehaler, evt muslinger hvis i kan lide dem, etc hvad man kan finde på fiskehylden i SuperBrugsen, det står klart i bøtter og så lidt olivenolie som er blandet med et skvæt balsamicoeddike og lidt citron og så røre rundt, ristet pinjekerner på toppen- voila)

Laks i butterdej (tag nogle færdiglavet butterdejsplader fra frostdisken, og halvér dem, læg et stykke laks (fra lakseportioner - også halveres) og så salt og peber, noget frisk dild og så en god håndfuld cheddarost som låg...23 minutter ved 200 grader - med evt persillesovs og nye kartofler til.... mums!!

Jordbær!!! Halver nogle friske jordbær og stil dem i køleskabet med lidt sukker på, server dem i høje glas med et skvæt Odense chokoladesauce på...

Jeg så Jamie Oliver lave LÆKKER og hurtig is i går. Tag en pose frosne bær efter eget ønske, 500 gram, hæld det i blenderen - de skal være frosne - og tilsæt ½ liter græst

youghurt og tryk blend. Når det er cremet så stil det i fryseren ½ - til en hel time....voila....Kan også serveres med chokoladesauce eller flere friske bær efter eget ønske. :)

Uhm tak for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget specifikt du har tænkt dig, nogle madvare der skal/skal ikke indgå ? nogle yndlingsting eller ?

Nej jeg er meget åben for, at prøve nyt når jeg laver mad ;) Så der er ingen begrænsninger og manden er alt ædende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forret: lakserilette med let ristet brød med parmasan. Lidt pesto og/eller perberrodscreme. og bitter salat.

mundgott-forret.jpg

Hovedret: Jeg sværger til

når det skal være lækkert med evt kartoffelmos og honningstegte gulerødder eller andre grøntsager.

0912151232fbd8606675dee381.jpg

Dessert: et stykke gateau marcel med hjemmelavede vanilje is og Hindbærcoulis Se HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forret: lakserilette med let ristet brød med parmasan. Lidt pesto og/eller perberrodscreme. og bitter salat.

mundgott-forret.jpg

Hovedret: Jeg sværger til v=KfM_7uwH_Jw'>Beef weelington når det skal være lækkert med evt kartoffelmos og honningstegte gulerødder eller andre grøntsager.

0912151232fbd8606675dee381.jpg

Dessert: et stykke gateau marcel med hjemmelavede

vanilje is og Hindbærcoulis Se HER

Måms det lyder lækkert, tak for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER