BabyEmil

Barnets tværmål inden fødsel

5 indlæg i dette emne

Hej

Er ny herinde - men hvilken dejlig ting at kunne læse om alle jeres erfaringer og råd.

Jeg er i uge 36 og er lige blevet scannet. Scanningen viste at min baby Emil har et stort hoved - tværmål 12 cm - alle bøger skriver at hovedet nu er ca 9 cm.

Er der nogen der ved noget om jeres børns tværmål inden i uge 36. Jeg ved også at han sikkert kommer til at veje over 4000 - 41000 gram, hvis ikke mere.

Jeg tænker både på barnets helbred og på om jeg skulle briste meget.

Jeg har en datter på 6 år som vejede 4050 g ved fødsel og der blevet jeg syet. Jeg frygtede lang tid efter hendes fødsel skal skulle lave stort, da det gjorde ondt pga syning.

med venlig hilsen

Heidi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Heidi

Først velkommen herinde og tillykke med at Emil snart kommer til verden :loveshower

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål omkring tværmål.

Har du luftet din bekymring overfor din jordemoder?

Jeg har en veninde, som havde en meget svær fødsel første gang, da hendes søn havde et temmelig stort hoved, så det hele endte lidt kaotisk og hun bristede meget, og hun var meget bange for at skulle have barn nr. 2 barn. Så det endte med, at hun fik ordineret planlagt kejsersnit, fordi barn nr. 2's hoved også blev målt til at være ret stort. Og hun er i dag meget meget lykkelig for den beslutning.

Jeg siger ikke, at det er løsningen for dig, men det kunne måske være en mulighed.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået 2 relativt små børn (ca 3500) med meget små hoveder - og fik en total bristning af ALT første gang, og blev syet i knap 1 time bagefter - og fik kun 6 sting 2 gang

Det behøver ikke at have noget at gøre med størrelsen at man brister, mere om det går for stærkt, om vævet er for hævet pga lang presse fase osv

Men det er rigtigt ærgeligt at gå og være nervøs på forhånd istedet for at glæde sig, jeg fik 2 gang en aftale om at få kejsersnit hvis jeg blev bange eller hvis forløbet igen blev for langt osv

- det gav en indre ro, og gav mig mod til at føde alm igen da nr 2 skulle ud

Barnets helbred skal du ikke bekymre dig om lige hvad det angår - men tag en god snak med din jordemoder så i får lagt en plan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Tak for jeres svar.

Jeg har været til jordmoder i dag og blev beroliget meget. Hvad hun kunne mærke var hovedet ikke større end normalt. Min læge har lovet atscanne mig igen i morgen, for lige at en anden skulle se vægt og mål.

Om 14 dage har jeg aftalt med min jordmoder at jeg får sprunget en hinde ( må indrømme at jeg ved ikke lige hvad den hed ) men det kunne muligvis sætte gang i fødsel noget før. Jeg er nemlig noget urolig for vægten også. Han skønnes nu til 3500 gram og med 3 uger igen, kan han jo nå at blive stor.

Vedr. bristninger gør det mig noget meget nervøs - jeg havde jo frygt for at lave stort i lang tid sidst. Jeg kan kun håbe at min første guldklump har banet vejen, så det er lidt nemmere denne her gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt at høre, jeg er sikker på at nr. 1 har banet vejen for 2'eren, så det bliver som at smutte en mandel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER