Guest

Brok over bussemanden

3 indlæg i dette emne

Jeg er en af dem, der er afhængig af offentlig transport. Jeg skal med bussen hjem om eftermiddagen, hvor myldertrafikken begynder. Og på den busrute, jeg kører med er der to faste bussemænd, som har den rute. Bussemand 1 er altid pålidelig, kommer altid 5 minutter før bussen skal køre fra det startstedet, hvor jeg stiger på. Han er altid venlig og snaksaglig, og der er ingen problemer der.

Bussemand nr.2 er derimod altid i sidste øjeblik, at han ankommer til startstedet, hvor jeg stiger på, og alligevel, selvom han enten kommer præsis når bussen skal køre fra startstedet, så skal han lige tjekke bussen igennem, og ofte skal han lige ryge en cigaret. Dette betyder, at vi allerede fra starten af er 5 minutter forsinket. Og i og med han skal gennem myldertrafik, og mange med bussen, så når han aldrig at hente tiden på vejen. Hvilket resultere i, at vi stort set altid er minimum 5 minutter forsinket, når vi når næste by, hvor jeg heldigvis skal af. Men ved første stop, hvor han egentlig kun skal holde og vente, hvis han er i god tid, der holder han altid og holder endnu en rygepause, så bussen altid bliver yderligere 5 minutter forsinket. Jeg stiger altid af her, når han kører bussen, fordi det er hurtigere for mig, at nå hjem på gåben, en at blive til næste stop tættere på mit hjem. Og på gåben er jeg ved min hoveddør, når jeg ser bussen endelig kører forbi ude på vejen. Den er så ofte minimun 12-13 minutter forsinket.

Jeg ved godt, at det handler om ca tider. men for mig er ca. tider forsinkelser på 2-3 minutter IKKE 10 minutter, og slet ikke fordi bussemanden skal holde rygepauser i hver by.

Jeg har så skrevet en klage til busselskabet, fordi jeg ikke synes det kan passe, at hans rygning skal være grunden til forsinkelserne. Jeg modtog et svar, om at de havde snakket med pågældende og var glade for at jeg havde skrevet til dem, for det var ikke sådan de gerne ville ses.

Idag da jeg skulle hjem, var bussen igen forsinket, og det var bussemand nr. 2 som kørte, hvilket jeg godt havde gættet. Da han holder ind, sidder han og snakker med en passagere, der skulle ud, og bussen bliver dermed mere forsinket. Og alligevel måtte ingen stige ind, før han havde gennemgået hele bussen. Jeg spurgte stille og roligt, om ikke vi måtte komme ind og sidde, mens han fik omdirgeret skiltene, og NEJ det måtte vi bestemt ikke, og det var selskabet, som sagde det, og nu var der jo også kommet klager, så han ikke engang kunne få lov til at få en cigaret. Nåh siger jeg, og virker undrene, det samme gør køen af mennesker, som skal med.

Kl bliver 3 minutter over tiden, hvor vi skal køre, og vi kommer i bussen, jeg spørger så stille og roligt, hvorfor vi ikke kører. Jamen han skulle vente på en anden bus kommer ind. Spørger så undrene , jamen hvad så med at overholde køreplanen, og han jo er den eneste der holder og venter på pågældende bus. Hvortil han siger køreplanen er ca tider, og han altid kom til Thorsø, til rette tid. Hvortil jeg siger, at det så ikke helt var min opfattelse, men sådan er vi så forskellige, om jeg virkelig havde så travlt, sagt ret vredt...

Hmm jeg vil jo gerne hjem og gider ikke være 10 minutter forsinket fordi han ikke kan finde ud af at overholde tiden og i princippet kunne jeg have et barn, som jeg skulle hente...

Skulle bare lige af med min galde. For kan virkelig ikke forstå, at det er så svært, når den anden bussemand sagtens kan overholde tiden, og det samme gælder de afløsere som også er der engang imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor irriterende.... Men godt, at du har klaget! Det lyder ikke til at være en særlig serviceminded buschauffør... Jeg ville da nok indgive en klage igen, måske endda over telefonen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh hvor jeg kender det <_<

Den bus jeg tager hjem, kører kun 2 gange i timen og fra okt-april er den minimum 5 minutter forsinket - tit 10-15 minutter og er der vinter gerne mere - hvis ikke helt den udebliver.

Kan til dels forstå hvis der er problemer når vejret driller, men kan også se, at visse chauffører kommer dalrende, snegler sig af sted, snakker for meget med passagererne etc.

Har klaget tit til Movia, men får ikke andet ud af det end en sludder for en sladder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER