MamatilJ&M

Seneknuder

3 indlæg i dette emne

Ved ikke helt om emnet skulle have været under sygdom og helbred, men synes jo egentlig ikke seneknuder er en sygdom...

Men jeg har, i hvert fald, i et år, haft en seneknude i min ene storetå led og opdagede i går at der er en på vej i mit ene håndled.

Nogle der har haft seneknuder? Er de forsvundet af sig selv igen? Og hvor lang tid er der gået før de forsvandt? Eller har du fået dem opereret væk? Alle erfaringer søges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft en seneknude på min venstre håndryg. Den forsvandt af sig selv, men jeg kan ikke huske, hvor længe der gik. Den gjorde ikke ondt eller generede, men den så sær ud. Jeg tror også at jeg har en seneknude i højre underarm, der er i hvert fald en "dims". Den har vel været der et års tid eller længere, tror jeg, men den kan ikke ses, kun mærkes, hvis man trykker. :)

Jeg har en svoger, der lige har fået en seneknude opereret ud af sin finger. Den var begyndt at være i vejen og genere, så han var inde og få den fjernet med lokalbedøvelse. Han var vist lidt øm i fingeren et par dage efter, men ellers var der ingen problemer i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået opereret en seneknude væk fra min højre håndryg to gange. Den sidste gang var der 7 knuder inde i en bule ;) Så den var stor. Det er et år siden jeg sidst blev opereret og der har ikke været noget siden. Mine forsvandt ikke af sig selv, da jeg arbejdede som maler, og der ved belastede min højre hånd hver dag.

Første gang jeg blev opereret var i sommeren 2006, havde haft den knude i ca. 7 år. 3 måneder efter var der allerede kommet en nu knude, den fik jeg så fjernet i marts 2010 og indtil videre er der ikke kommet nogle nye.

Jeg har begge gange skulle holde min hånd i ro i 4 uger ;) Hvilket var svært, da jeg første gang var på barsel, det gjorde jo så også at den kom igen hurtigt. Derfor valgte jeg først at få nr. 2 fjernet, da mindstebarnet var så stor som hun var sidste år.

I dag har jeg to ar hen over højre håndryg som man tydelig kan se og et "hul" ind i det sidste ar. Men det er altid pænnere end en kæmpe bule ;) Kan ligge et billede ind, hvis du vil se hvordan arene ser ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER