Abelka

Er der nogen der gider forklare mig

8 indlæg i dette emne

Ja for dem er der åbenbart mange af!

Fx må man ikke larme om eftermiddagen i helligdagene.

I hvert fald ikke hvis man bor i nummer 77 og det er en motorsav man larmer med!

Og det er Påske.

For nogen kunne jo ha' haft gæster på besøg!

Men Storebededag er en helt anden sag.

Der må man godt flå sin terrasse op og kyle stenene i en container fra kl. 7

Og man må også godt stampe stabilgrus med et larmende maskineri.

Men igen, det er så ikke dem der bor i nummer 77 der gør det - måske er det forskellen.

:gal

Ja så fik jeg lukket damp ud :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen tænker kun på hvornår andre larmer, og ikke hvornår de selv larmer...

Vi prøver altid at vente med de ting der larmer til klokken er min. 9.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der er utrolig mange særlige regler, for folk som bor i nr. 77 - det troede jeg, du vidste :badgirl

Hilsen nr. 22

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle dem, som bor i nr. 77 må faktisk kun sidde indenfor og kigge ud af vinduerne og slet ikke larme, og de må i hvertfald ikke larme i weekenderne, det troede jeg også du vidste :lol

Ej det var dog nogle emsige naboer i har jer, men der er jo ikke andet at gøre end at gå over med en øl, og spørger om ikke man kan lave nogle fælles regler, så i alle kan være der.

Hos os viser man almindelig hensyn, man slår græs enten om formiddagen eller eftermiddagen, aldrig ved spisetiderne, for der kunne være nogle, som gerne ville nyde deres mad i haven.

Derudover gå vi hos os først i gang med havearbejdet efter kl 9, så naboerene lige kan få lov til at vågne, og holder der en masse biler ude på veje og det tydeligt fremgår at en af naboerene har gæster, så laver man ikke en masse larmende havearbejde.

Sådanne hensyn viser de fleste af vores naborer/huse på vejen hinanden. Og nu skriver jeg de fleste, for vi har en nabo, som bare slet ikke viser hensyn. Så snart han kan høre, at glassene klinger og vi er ved at dække bord udenfor, så skal han i gang med at fræse haven, og det sker stort set hver gang :( . Desuden har han klaget over at vores hund en gang i mellem gør i haven, og det skal siges, at vi gør rigtig meget for at mindske det. Men en sommer var jeg med ude i haven med hunden, hvilket pågældende nabo ikke var klar over, for mens hunden gik langs hækken over til ham, stod han på den anden side ag hækken, og sagde jeg kommer og tager dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle dem, som bor i nr. 77 må faktisk kun sidde indenfor og kigge ud af vinduerne og slet ikke larme, og de må i hvertfald ikke larme i weekenderne, det troede jeg også du vidste :lol

Ej det var dog nogle emsige naboer i har jer, men der er jo ikke andet at gøre end at gå over med en øl, og spørger om ikke man kan lave nogle fælles regler, så i alle kan være der.

Hos os viser man almindelig hensyn, man slår græs enten om formiddagen eller eftermiddagen, aldrig ved spisetiderne, for der kunne være nogle, som gerne ville nyde deres mad i haven.

Derudover gå vi hos os først i gang med havearbejdet efter kl 9, så naboerene lige kan få lov til at vågne, og holder der en masse biler ude på veje og det tydeligt fremgår at en af naboerene har gæster, så laver man ikke en masse larmende havearbejde.

Sådanne hensyn viser de fleste af vores naborer/huse på vejen hinanden. Og nu skriver jeg de fleste, for vi har en nabo, som bare slet ikke viser hensyn. Så snart han kan høre, at glassene klinger og vi er ved at dække bord udenfor, så skal han i gang med at fræse haven, og det sker stort set hver gang :( . Desuden har han klaget over at vores hund en gang i mellem gør i haven, og det skal siges, at vi gør rigtig meget for at mindske det. Men en sommer var jeg med ude i haven med hunden, hvilket pågældende nabo ikke var klar over, for mens hunden gik langs hækken over til ham, stod han på den anden side ag hækken, og sagde jeg kommer og tager dig...

:o :klap :klap :klap :klap :klap

Du sku ha råbt tilbage " Ellers kommer JÈG og tager DIG!" :gal Sån en idiot altså!

ALtså her i ligusterland må man heller ikke vente med at klippe hæk til sct.hans, for så kommer naboen og gør det for det. Vel at mærke, mens du er hjemme, uden omtanke for hvad du laver, om du har gæster eller andet. Der bliver heller ikke spurgt om lov, og du får lov til at rydde op efter dem :gal

Du må heller ikke hænge tøj ud, selvom det er 40+ grader, for naboen har jo brug for at tænde op i brændeovnen, og så er det jo din egen skyld dit tøj lugter af røg. De frøs jo indenfor :wacko

Du må også acceptere at der bliver slået græs på både det ene og det andet tidspunkt, selvom det udelukkende er børnefamilier i området. Og du må IKKE have mælkebøtter i din have, for så er det ihvertfald UDELUKKENDE DIN skyld at alle andre i området også har. Bare så du véd det! <_< :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle lave en babyklar-by, og leve sammen i fred og ro uden problemer :loveshower

*stemmer for babyklar-byen skal være i jylland...*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle lave en babyklar-by, og leve sammen i fred og ro uden problemer :loveshower

*stemmer for babyklar-byen skal være i jylland...*

Jaaaaa :balloon :loveshower

Stemmer med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og med denne tråd kommer jeg netop i tanke om hvorfor det er vi er så glade for at bo på landet langt væk fra ligusterland

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER