Barbamama

Må man stoppe p-piller midt i pakken?

5 indlæg i dette emne

Når man nu beslutter sig for at smide p-pillerne, fordi nu vil man gerne være gravid... Er det så dumt at stoppe midt i et ark? Skal man helst tage alle 21 dage, og så starte med en menstruation derefter?

Fordele/ulemper?

Tanken er opstået fordi jeg jo stadig tænker på MÅSKE at droppe p-pillerne op til vores bryllup, men jeg vil jo gerne koordinere det, så jeg ikke får mens på selve bryllupsdagen eller på bryllupsrejsen, og det er ikke sikkert at det lige passer med at tage en pakke fuldt ud. Det kan også godt være, at jeg bare venter med at stoppe med p-pillerne indtil vi er kommet hjem fra bryllupsrejse og så tager jeg bare p-pillerne færdige... Men jeg kan godt lide tanken om at vi faktisk kunne være heldige at få en lille "Made in Thailand"-baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde nøjagtig de samme overvejelser som dig! ;)

Jeg startede en pakke en uge inden brylluppet, så enten skulle jeg have menstruation på min bryllupsdag og/eller bryllupsrejse eller også skulle jeg stoppe midt i en pakke efterfølgende. Jeg valgte det sidste og tog min sidste pille den 2. sidste dag på bryllupsrejsen - jeg tror det var den 10. eller 11. pille i pakken :) Min mens kom 2 dage senere og den første menstruation derefter kom på 28. dagen derefter... Og SÅ satte pco´en ind <_<

Jeg tror ikke det gør den store forskel om du stopper midt i en pakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde nøjagtig de samme overvejelser som dig! ;)

Jeg startede en pakke en uge inden brylluppet, så enten skulle jeg have menstruation på min bryllupsdag og/eller bryllupsrejse eller også skulle jeg stoppe midt i en pakke efterfølgende. Jeg valgte det sidste og tog min sidste pille den 2. sidste dag på bryllupsrejsen - jeg tror det var den 10. eller 11. pille i pakken :) Min mens kom 2 dage senere og den første menstruation derefter kom på 28. dagen derefter... Og SÅ satte pco´en ind <_<

Jeg tror ikke det gør den store forskel om du stopper midt i en pakke :)

Arh, skønt med "gode erfaringer" (eller hvad man nu skal sige) med at stoppe midt i en pakke. :) Men træls med PCO'en, men jeg kan jo se, at du har været heldig alligevel :loveshower :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede også midt i en pakke, men det var fordi jeg havde misset to piller og derfor begyndte at pletbløde, hvorefter droppede pakken med hensig at starte op på en ny pk. 9 dage senere - det skete så aldrig :loveshower men tilgengæld blødte jeg i næsten 2 uger <_< men jeg tror at det var fordi jeg havde misset de to piller midt i det hele og så fortsatte med pillerne indtil jeg begyndte at bløde, så blev min krop nok forvirret :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh hvor hyggeligt :loveshower først bryllup og så en bebs :baby1

jeg tager ikke piller mere, men da jeg gjorde stoppede jeg også midt i en pakke og så kom mens og igen 28 dage senere, og det har den gjort på klokkeslet lige siden (dog ikke under mine graviditeter )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER