Nitzen1987

Er regelmæssig menstruation tegn på at man har ÆL?

5 indlæg i dette emne

???

Lige nu er jeg meget usikker på min krop :( (Har I måske kunnet læse jer til i mine seneste indlæg) ;)

Så vil bare lige høre efter om regelmæssig menstruation er tegn på, at ens ÆL kommer som den skal? Umiddelbart vil jeg jo mene, at man får menstruation, fordi ens æg ikke er blevet befruget og derfor bliver afstødt fra kroppen... Er det helt forkert antaget? hvis det er forkert antaget vil jeg da gerne have mine skolepenge tilbage fra min biologiundervisning ;)

Jeg er klar over at det,at jeg står midt i mine eksamener og måske er lidt påvirket deraf = stresset, frustreret og hvad der ellers hører til og det kan påvirke min krop...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som jeg fik det forklaret af gyn da jeg fik konstateret PCO, så udstøder kroppen slimhinden og ægget hvis ik det er befrugtet, og ved manglende ÆL kommer der ikke mens og når der så er gået lang tid (her snakkede vi om min cyklus på 168 dage) at så "glider" slimhinden ud, og man får ikke mens på samme måde. Jeg ved ik om glider er det rette ord at bruge, men sådan som jeg forstod det, så bliver mens efter ÆL "skubbet" ud, og mens efter længere tid uden ÆL "falder" ud. Håber du forstår hvad jeg mener :)

De gange jeg har været sikker på der har været ÆL har der været "klumper" i min mens (undskyld detaljerne) og de gange jeg ved der ikke har været, hvor det enten er kommet efter lang tid, eller provokeret mens, har der ik været "klumper" i. Men ved ik om den teori holder i byretten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tommelfingerregel, så siger man at en regelmæssig menstruations-cyklus på 21-36 dage (tror jeg det er) er en garant for der også er regelmæssig ÆL. Selvfølgelig er der undtagelser der bekræfter reglen...

Men du HAR jo været gravid, så jeg tror da fuldt og fast på, at din krop laver ÆL :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du HAR jo været gravid, så jeg tror da fuldt og fast på, at din krop laver ÆL :)

:kram2

Det forsøger mit positive-jeg også at forklare mit negative-jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min cyklus er i gennemsnit på 42 dage og min gyn godkendte de ÆL-teste jeg havde taget som positive, så tror man kan se mange forskellige resultater

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER