Prinsessemor

Briller til børn

8 indlæg i dette emne

Min datter på 5 har lige fået briller idet vi har været til øjenlæge og fået at vide hun er langsyntet

+3 og + 3,5

Hun er ikke specielt vild med dem men det der nager mig er at hun siger hun ikke kan se med dem, jo på nært hold går det fint men når hun skal se langt bliver det hele visket ud som hun siger.

er der nogen der ved om der er en tilvænningsperiode eller om hun måske kan have fået en forkert styrke?

vil jo gerne "tvinge" hende til at tilvænne sig, men det vil jeg jo ikke hvis hun bare slet ikke kan se det stakkels barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville kontakte optiker og øjenlæge. Aner ikke noget om briller men det lyder underligt at hun ikke kan se tydeligt med dem, det er vel det der er meningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det krævede ikke tilvæning for mig da jeg fik briller.... Alt blev totalt tydeligt med et trylleslag :)

Men jeg ved da ikke om det er anderledes med børn.... Men det kan jeg næsten ikke forestille mig....

Jeg ville også kontakte optikeren med det samme.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså Thomas var knap 3 da han fik hans briller. Og han er extremt langsynet. Startede med en +5.5 og +5.75. Nu er han på +6 på begge øjne :( Men det var intet problem med brillerne, tværtimod slap han for hans hovedpiner, hans gåen ind i dørkarmen,knalden hovedet ned i bordkanten osv. Som han sagde "Jeg kan se mor!" :loveshower SÅ jeg ville helt bestemt få tjekket synet ved øjenlægen, og få han til at tjekke at brillerne nu også er den korrekte styrke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø på 5 år har også lige fået briller - og selvom han i starten var bange for at blive drillet, så har han flittigt brugt dem, da han kan se de gør en forskel.

Så jeg vil hel sikkert også kontakte en optiker eller øjenlæge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd :) jeg har besluttet hun slipper for brillerne til vi er 100% sikre på det er den rigtige styrke, vi har fået en tid hos øjenlægen d.12 maj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej..

Min søn fik briller som 4 årig..

Han var også langsynet, det var ikke meget, så de mente at han ville slippe dem igen..

Der var ikke en tilvænningsperiode hos ham, men han sagde at der ikke var meget forskel, om han havde dem på eller ej..

Han har sluppet dem igen, og nu påstår de så at han er blevet nærsynet..

men jeg fik en anden øjenlæge til at kigge på ham, og han vuderede at han ikke skulle ha' briller igen..

Så det er en rigtig god ide, at få andre til at kigge på øjene..

Min søn er nu 7 år (på søndag.. ;) ) og han har ingen problemer i skolen eller noget..

Fra Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tager vi imorgen ned til den brilleforetning der har lavet brillerne (min veninde arbejder der)

og så vil de prøve at give hende nogle mildere glas i for at se om hun så ser bedre de siger det lyder til at de er for stærke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER