mille1981

Solcreme

32 indlæg i dette emne

Nu er det jo efterhånden ved at være solcremetid. Vi har længe brugt solcreme fra Nivea, men der er jo nogen stoffer i der ikke er så sunde. Så overvejer i år om vi skal til at "skifte mærke". Det gode ved Nivea-solcremen er, at den er rigtig let at smøre ud og ikke koster en bondegård.

Cecilie har soleksem (hun var allerede hårdt ramt i ansigtet da vi hentede hende i går <_< ), så vi skal have en med faktor 50.

Ulrich hader solcreme. Han synes det lugter dårligt, og bryder sig ikke om at blive smurt ind i creme. Så det skal være en der er let at smøre ud. Han har dog ikke soleksem, så han kan nøjes med en lavere faktor.

Jeg har hørt meget godt om Derma, men har aldrig selv prøvet den som solcreme. Kan det anbefales? Vi prøvede Matas stribede for nogen år siden, men de er altså ikke ligeså gode som Niveas synes jeg. Men har de udviklet sig de seneste par år?

Kom med jeres bedste anbefalinger, til en teen og en pre-teen der elsker udelivet, men ikke solcremen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi køber Derma (på tilbud i Netto)

Pigerne og deres far bliver let røde, så faktor 30 bruger de. Jeg bryder mig ikke om at blive fedtet ind i solcreme, men for at få pigerne til det, tager mor også en tur - dog kun med faktor 10

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg har parfume allergi og tåler ikke solen særlig godt, så jeg bruger matas striber uden parfume.

jeg synes den virker fint, den fedter ikke og lugter ikke slemt af solcreme synes jeg. men det er jo smag og behag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger La Roche Posay, efter anbefaling fra hudlægen - vores børn har virkelig sart/problem hud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Aubreys økologiske solcreme faktor 25 med en skøn duft af green tea :) Har aldrig prøvet en bedre solcreme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste sommer brugte vi Nivea, men efter jeg er blevet gravid er jeg begyndt at købe den fra Derma, hovedsageligt fordi den tilsyneladende ikke indeholder parabener og andre skadelige stoffer, men også fordi den er til at betale sig fra. ;) Den er ikke helt så let at smøre ud som Niveas, men ellers er jeg godt tilfreds med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Aubreys økologiske solcreme faktor 25 med en skøn duft af green tea :) Har aldrig prøvet en bedre solcreme!

Hvor køber du den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber du den? :)

Eh...hehe! Det er fra vores eget tidligere lager da vi havde øko-webshop....men de er gået over dato for holdbarhed, men de virker fint alligevel :)

Men ellers er det bare at google dem :) Der er både med og uden duft.

http://www.trendsales.dk/annoncer/aubrey-organics-oekologisk-solcreme/18239654

;)

http://www.thegreenfactory.dk/pl/AUBREY_ORGANICS_222.aspx

http://www.helsam.dk/templates/product.asp?ProductGuid=18764&GroupGuid=2704770

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil bare sige at Brugsen har tilbud på neutral solcreme faktor 15 og 30 i næste uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en fra Nivea uden parfume og parabener :) Det er en solfaktor 50, men det er nok kun jeg og manden der kommer til at bruge den..

Til pigerne har jeg købt en fra mini risk med samme solfaktor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Derma solcreme og aftersun og synes det virker godt. Der er jo selvsagt ingen lugt eftersom der ikke er parfume i.

Føtex har vist tilbud på det i denne uge, også på en solcreme til baby, som jeg skal have investeret i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi bruger Derma i år, bare for at prøve noget nyt (og parabenfrit). Gaia bruger faktor 30 (pga. hendes MEGET lyse hud), Siff faktor 20 og Dennis og jeg faktor 15 :)

Jeg synes det er en god solcreme. Dog er den lidt fedtet og vanskelig at smøre ud, men den beskytter godt :)

Sidste år brugte vi Cosmea og den var også virkelig god.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Primært dem til børn fra Matas

Louie fik et voldsomt eksem udbrud af den gule spray fra DERMA, så den undgår jeg, ellers bruger vi lidt af hvert, men mest Matas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv ret sart hud, så jeg køber Derma eller Ängelemark faktor 30 til mig og Kuno, men det er desværre ret svært at få lov til at smørrer noget på manden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså parabener findes også i madvarer og medicin, og jeg tænker at hvis vi putter dem i munden, så går det nok også at smøre det på huden. (Fint at i andre har en anden holdning, det er bare min;))

Vi bruger Diors, cliniques, Biotherms og Niveas (alt efter hvad jeg lige støder på)

Og det er korrekt at Matas' er blevet udviklet, engang var den svær at smøre ud, men det er den ikke længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til DP har jeg købt en minirisk faktor 30 solcreme. Hjemme bruger vi Derma spray faktor 20 - har godt hørt at nogen har fået eksem af den dog - den er fra sidste sommer, så når vi skal på ferie til sommer, skal jeg nok ha fat i en med højere faktor. Overvejer Vichy eller La Roche Posay som spray (de er vist omkring faktor 30 eller 50), men synes prisen er lidt hamper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P20 - elsker de kun skal smøres 1 gang om morgenen og så holder det hele dagen uden at skulle smøre igen. Heller ikke selvom de bader :glad

Til Mikkel bruger jeg Derma Spray faktor 30. Næste år vil han også få P20 på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt Derma solcreme med faktor 30 - tåler ikke solen særlig godt og får soleksem bare efter en dag i solen...

Manden ska tvinges til det - han kan ikk fordrage at få creme på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså parabener findes også i madvarer og medicin, og jeg tænker at hvis vi putter dem i munden, så går det nok også at smøre det på huden. (Fint at i andre har en anden holdning, det er bare min;))

Vi bruger Diors, cliniques, Biotherms og Niveas (alt efter hvad jeg lige støder på

Vil bare fortælle at der findes ikke så skadelige parabener og voldsomt skadelige og kræftfremkaldende parabener, netop derfor der kommer så meget parabenfrit på markedet nu, og at det bliver forbudt i EU.

Samtlige af de.mærker du nævner er på listen over de værste og det der er mest skræmmende er at giften lagrer sig i fedtdepoterne og er derfor meget svære at skille sig af med.

Alle mennesker har hver deres tolerance tærskel for hvor meget de kan tåle før kroppen reagerer på de kemikalier vi påfører den. Jeg var kun 17 da jeg blev parfumeallergiker og tåler kun Neutral i dag, ellers får jeg store brændende plamager.

Det vil man jo ikke give videre til sit barn.

Forresten så når en kvinde bliver gravid, så "spiser" fosteret af kvindens fedtlager....det som er fyldt med gift...

Så ved du det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu købt Änglemarks spray faktor 30 til Ulrick. Han synes dog stadig at "den stinker helt vildt" selvom der ikke er parfume i...

Vi mangler dog stadig en faktor 50 til Cecilie. Synes godt nok de er noget pebrede i prisen, Dermas lille tube var på tilbud til 60 kr - der er til 3 påsmøringer hvis man bruger den anbefalede mængde...

Har testet Matas' solcreme da jeg var derinde forleden, og den virker faktisk gansk ok nu! Men umiddelbart går den vist kun til faktor 30?

Jeg kan acceptere nogen parapener, men parfume ser jeg ingen grund til at putte i solcreme - især ikke til børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mettemor:

Vi har hver vores holdning til det og de ting du skriver har jeg også læst og husk der også findes artikler der siger det modsatte.

Jeg har fuldt respekt for din holdning, det eneste jeg ikke kan forstå er dem der undgår det i cremer, men ikke i fødevare og medicin? (jeg siger ikke du er en af dem, for det ved jeg ikke noget om)

Jeg fødte igår og mit lille vidunder ser ud til at have klaret mit brug af de tidl. nævnte mærket i solcreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mettemor:

Vi har hver vores holdning til det og de ting du skriver har jeg også læst og husk der også findes artikler der siger det modsatte.

Jeg har fuldt respekt for din holdning, det eneste jeg ikke kan forstå er dem der undgår det i cremer, men ikke i fødevare og medicin? (jeg siger ikke du er en af dem, for det ved jeg ikke noget om)

Jeg fødte igår og mit lille vidunder ser ud til at have klaret mit brug af de tidl. nævnte mærket i solcreme :)

1000 gange tillykke med babyen <3 Fantastisk nyhed :loveshower:

Ja men jeg tror du misforstår. Du har al ret til at bruge de produkter du vil, det er ikke det jeg anfægter, det er mere din uvidenhed om jeg må kalde det dette uden at ville fornærme dig!

Der er som tidligere skrevet knapt så dårlige parabener og så er der ekstremt farlige parabener....De knapt så farlige er bl.a. dem som kan findes i nogle fødevarer og medicin som du så rigtigt skriver.

Derfor bliver der heller ikke gjort noget for at få dem forbudt, fordi de netop er KNAPT så farlige...

Der er dog ingen der ved hvad de gør ved kroppen på længere sigt.....Det VED man dog ved de ekstremt farlige parabener, som man forsøger at få forbudt i EU....

Jeg kan derfor ikke se nogen grund til bevidst at påføre sig noget som man VED er giftigt!? Det er det som du så godt kan....og det er så dit valg.

Jeg har ingen respekt for dit valg, synes det er himmelråbende tåbeligt når nu DU VED det er farligt....også fordi du lige er blevet mor og dermed har et ansvar for et andet menneske.

På samme linie som jeg synes det er tåbeligt at køre bil uden sikkerhedssele eller at sidde baglæns på en cykel eller at ryge cigaretter for den sags skyld (er selv x ryger) alle ved cigaretter er livsfarlige og giftige for omgivelserne....

Men det er DIT valg men respekt for valget har jeg altså ikke.

Som jeg også skrev i går er vi alle født med HVER VORES tolerencetærskel for hvor meget gift hver vores krop kan tåle INDEN vi slår ud som allergikere....Så du kan ikke vide om dit vidunder "har klaret den" endnu...det kan være det viser sig om et par mdr eller om 10 år....

Vi ved som sagt ikke hvor stor dit barns tolerencetærskel er.

Håber du ikke tager dette personligt, jeg prøver blot at uddybe mit tidligere indlæg. :kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en gang købt derma og det gør jeg aldrig mere. den var så fed og tyk at smøre ud og jeg kan slet ikke ha sådan noget creme. vi bruger p20 den er dejlig nem og så skal man kun smøre en gang om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pt. den fra Matas der er Svanemærket. Både Isabella og jeg tåler dårligt cremer i forvejen, så jeg plejer at gå efter de svanemærkede, hvor jeg er nogenlunde sikker på, der ikke er for meget skidt i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER