Nitzen1987

Hvor "overtroiske" er I?

14 indlæg i dette emne

I forhold til at fortælle familie og venner om graviditeten før I har været til en scanning, der viser liv? Eller købe mange babyting før fødslen er veloverstået? mv.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at fortælle om graviditeten meget tidligt. Der var flere grunde til at vi gjorde det, bl.a. at vi rendte ind i jul og nytår. Jeg ville egentlig gerne have ventet til efter jeg havde været til scanning, men jeg havde brug for at vende en masse tanker omkring det hele med nogen andre end min mand. Jeg endte dog med at synes at det var rart at folk vidste det tidligt og hvis der var sket noget uventet er jeg glad for jeg kunne have snakket med nogen om det.

Ang. at købe ting, så er det ikke noget jeg rigtig tænker over. Jeg nævnte bl.a. den med barnevognen ikke må komme hjem før barnet for min mand og han vendte bare øjne. Jeg har det lidt på samme måde, men alligevel ender barnevognen nok med at blive hos forhandleren til jeg har født. Det er lidt mere praktisk og ikke rigtig noget med overtror ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ved begge børn ventet til 15. uge med at fortælle det til nogen, vi har begge haft brug for at holde det lidt for os selv - derudover ville jeg gerne være scannet 2-3 gange inden :) Udstyr begyndte vi at købe fra 20. uge - og havde alt klar inden fødslen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nærmeste familie vidste godt jeg var gravid tidligt.. Jeg blev scannet da jeg var i 8. uge og derefter fortalte vi det til alle der gad høre det :rolleyes :rolleyes Vi har været igennem et meget langt behandlingsforløb, så vi ønskede at hele verden vidste jeg var gravid :blush

Babyudstyr købte vi løbende hele tiden, men de store ting blev først købt sendt, altså i ca 28. uge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tænkt os at fortælle svigerforældrene at vi venter os i morgen og mine forældre og bror får det at vide fredag. Jeg er i dag 7+4, så det er stadig meget tidligt. Grunden til, at vi fortæller det nu er, at vi har mulighed for at se dem alle her i Påsken, og det er noget vi gerne vil fortælle direkte til dem og ikke over telefonen. Ideelt set ville vi (jeg) gerne vente lidt længere, men nu springer vi ud i det :loveshower . Regner dog med, at vi beder dem om at holde det for sig selv indtil efter NF scanning, selvom det bliver mere end almindeligt svært for min mor :D .

Vi har ikke tænkt os at købe nogle ting før tidligst efter NF scanning. Men vi har tjekket priser på forskellige ting, fordi vi er nogle tilbudshajer og kan generelt godt lide at researche inden vi køber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi fortalte det jo så til mine svigerforældre den dag vi fandt ud af det, fordi det var hjemme hos dem og de bor så langt væk at vi kun ser dem 4-5 gange om året og det er ikke noget jeg synes skal fortælles over telefonen. Min mor og mine 3 søstre får det også af vide inden jeg er 5+0, men når man har ventet i så mange måneder og har været meget åben omkring forløbet, så er det altså virkelig svært ikke at sige noget. For dem der kender til vores forløb spørger jo til det når man ses.

Så jeg kommer også til at fortælle det til mine nærmeste veninder inden for de første 6 uger, da jeg har gamle aftaler med dem på mandag og onsdag. Og jeg har det ikke skidt med at sige det så tidligt, for jeg ved jeg alligvel ville fortælle dem det, hvis vi mistede.

Og så har jeg jo bare lyst til at råbe ud til hele verden, at jeg er gravid! :loveshower

Jeg glæder mig helt vildt til at købe ting til baby, men jeg kommer i hvert fald ikke til at købe noget som helst før efter NF. Mht. overtro, så tror jeg ikke jeg ville kunne få mig selv til at få barnevognen hjem før barnet, for jeg ved jeg ville slå mig selv oveni hovedet hvis der så skete noget. Det er fjollet, men sådan har jeg det altså :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke overtroisk med sådan noget ;)

Vi ventede et godt stykke tid med at fortælle det til familien, da jeg jo havde haft et par SA´er tidligere. Men det var udelukkende af den grund.

Vi havde altså også både barnevogn og vugge hjemme at stå inden Isabella blev født. Tror såmænd ikke det har gjort den store forkel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen overtro her...

Vi fortalte begge hold forældre det næsten med det samme, kunne slet ikke lade være.

Vi har dog ikke hentet barnevognen endnu, men det er mere fordi den lige så godt kan stå og fylde i butikken istedet for hjemme hos os.

Både tremmeseng og vugge er herhjemme og der er lagt sengetøj på begge dele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alle 3 gange ventede til jeg havde været til NF da jeg har haft en SA før alle mine graviteter.

Når jeg bliver gravid denne her gang bliver det heller ikke sagt før, da jeg ved at der kommer en masse kommentar da vi har 3 børn i forvejen.

Vi har haft alle ting hjemme alle 3 gange, for første gang ville jeg heller ha min mand ved min sidde end han skulle ud og købe ind :-) De 2 andre gange har vi også haft alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til mine svigerforældre den dag, vi fandt ud af det. Vi gjorde det, fordi de altid har troet, at Lars ikke kan blive biologisk far. Vi har været igennem et meget langt forløb med undersøgelser og behandlinger, og selvom vi fik at vide, at vi kun havde meget minimale chancer for, at det lykkedes, prøvede vi (fik dog at vide undervejs, at vi skulle overveje donorsæd, adoption eller det at forblive barnløse). Da jeg så testede positiv 27. december, kunne Lars ikke holde det for sig selv mere. Han var SÅ STOLT, så hans forældre skulle bare have det at vide :loveshower . Alle andre fik det først at vide efter 7-ugers scanningen, hvor vi så, at det lille hjerte slog, som det skulle :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte den dejlige nyhed til både mine forældre og svigerforældre juleaften. Der var jeg 10 uger henne, og vi havde været til en scanning i uge 8, hvor vi havde set et lille hjerte blinke. Det var vist den bedste julegave vi kunne give mine forældre, de blev SÅ glade (det er deres første barnebarn), selv min far fældede en lille glædeståre - simpelthen den bedste reaktion man kunne ønske sig :glad

Vi var ude at bestille hele den store pakke med babyudstyr for 2 uger siden, altså da jeg var 25-26 uger henne. Inden vi havde været til misdannelsesscanning havde jeg det svært med at købe udstyr/tøj. Jeg ville først være sikker på at den lille var sund og rask og ikke mindst finde ud af kønnet.

Mht. at få barnevognen hjem inden lillepigen, så er jeg altså overhovedet ikke overtroisk. Jeg vil hellere have det hele klar herhjemme og have min kæreste hos mig, i stedet for at han skal ud og hente alle mulige ting inden vi kommer hjem. Der vinder det praktiske altså over det overtroiske. Og skulle der så gå noget galt alligevel, så har det jo ikke noget at gøre med at barnevognen står herhjemme eller ej, sådan ville det have gået under alle omstændigheder.

Vi har planlagt at vi skal tømme vores kontor her i påsken, så vi så småt kan gå i gang med at indrette babyværelset - det bliver så hyggeligt :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke overtroisk overhovedet med nogle af mine børn. Fortalte det vidt og bredt kort efter jeg var rullet ud af lagnerne ;) :D

Også efter jeg fik en SA og blev gravid med Emilie....så kunne jeg have min familie at støtte mig op af hvis jeg skulle få en SA mere...

jeg synes det ville være mærkeligt at gå rundt med så stor en sorg som en SA er helt alene....så UD med glæden og den mulige sorg efter så folk kan forstå mine handlinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ved alle tre graviditeter haft sindssygt meget kvalme, så det har været helt umuligt at vente til NF.

Denne gang ville jeg gerne vente inde på arbejdet til efter scanningen - men i uge 9 kom en kollega og trak mig til side med tårer i øjnene, hun troede, at jeg var alvorligt syg, for jeg var alene på toilettet hele tiden, tabte mig og var askegrå under øjnene. Så der skyndte jeg mig at fortælle vidt og bredt, at det var en god nyhed:-)

Mht babyting, er begge mine piger født i uge 32 og 33, og der har vi aldrig haft noget som helst klar, så min mand købte bla. barnevogn selv osv, og det var jeg bare så træt af, ligesom at vi aldrig fik indrettet rigtige babyværelser, det blev mere sådan noget løbende med et billede op og hænge hist og her. et vil jeg ikke risikere denne gang, så værelset er næsten helt færdig med seng og det hele, og jeg har købt babytøj, som er vasket og lagt i kommoden. Er kun i tvivl, om vi skal købe en ny barnevogn, da den vi har er noget slidt....???

Knus og god påske :smilie_oster05:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til den nærmeste familie efter ca. 8 uger og til resten af verden efter NF. Ingen overtro, men risikoen for, at det går galt er der jo, og vi ville have det bedst med, at det ikke var alle, der vidste det, hvis det gik galt, men at de nærmeste gjorde, så vi kunne få deres støtte. Vi syntes dog også, det var rart lige at have lidt tid til selv at vænne os til det og glæde os sammen, før vi fortalte selv de nærmeste det, så vi ville vente til efter første lægebesøg, så vi fortalte det derfor, da det passede med, at min familie kom på besøg (de bor i Jylland og vi på Sjælland).

Mht. at købe ting, så ventede vi til efter NF, igen ikke så meget pga. overtro, men fordi der jo er en risiko, og vi regnede med, at hvis vi købte noget, og det så gik galt, ville vi blive kede af det af at se tingene. Det kan naturligvis stadig gå galt efter NF, men man er trods alt ovre den del af graviditeten, hvor risikoen er størst. Og så var det den første scanning, vi var til (som det jo er for mange), så vi havde ikke faktisk set med vores egne øjne, at barnet var derinde og havde det godt før da.

Derudover ventede vi med en del ting til efter MD - fordi vi gerne ville kende kønnet først mht. tøj og den slags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER