arrow

nye rutiner...?

7 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen.

Jeg ville gerne hører hvordan andre har gjort eller oplevet det, når enebarnet bliver storesøster/bror.

Hvordan har I gjort med søvn både nat og dag. Specielt om natten, for tror at børn holder hinanden vågne??

Hvor meget har den "store" fået lov til at være ind over?

(tilføjer lige at her er storesøster ikke engang fyldt 2år, men næsten når den nye baby kommer)

Hvordan med transport til vs og andre steder? Er en easyrider nok mon? (Jeg har intet kørerkort.)

Kom frisk med ideer eller erfaringer...

Vil gerne være lidt forberedt :)

forsat god dag

mvh. arrow

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det var aften og min datter skulle i seng tog far lillebror, imens jeg læste og puttede den største. Lillebror sov inde hos os til han var over 1 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 4 børn på samme værelse og de vækker aldrig hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 4 børn på samme værelse og de vækker aldrig hinanden :)

Det lyder lidt vildt.... jeg passede et andet lille barn, som skulle overnatte. De to små holdte hinanden vågen... I gør ikke noget specielt for det eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mand og jeg lærte hinanden at kende havde Kristoffer en køjeseng som Xander kom ind i, for der var ikke andre steder han kunne være. Kristoffer syntes det var vildt sejt med et drengeværelse (han var 4) og Xander syntes bare det var hyggeligt (han var 1½).

Da vi lavede spisestue kom Pernille også ind på drengeværelset i en høj seng og hun nød ikke at være alene mere. Hun havde ind imellem fået lov til at komme ind i køjesengen før Xander kom, så hun havde følt sig lidt alene ind imellem.

Da Linus kom til kom han i tremmesengen under den høje seng og selvom han vågnede om natten og skulle ammes sov de andre bare videre.

Da Frida kom fik Pernille eget værelse (men var også blevet 12 år og så er små brødre ret irriterende nogle gange ;)) så Kristoffer kom i hendes højseng, Xander i overkøjen, Linus i underkøjen og Frida i tremmesengen.

Det eneste problem der har været er at de kan finde på at lege om morgenen når de vågner og på den måde vække de andre, men nu har de lært at gå ind i stuen og tænde tv'et i stedet så dem der har brug for at sove lidt længere ikke bliver vækket.

At der er et barn der græder om natten / står op og går på wc osv. vækker ikke de andre. Tror vi kunne støvsuge rundt om sengene uden de vågnede for de har jo altid været vant til lidt uro omkring dem om natten og hører det derfor ikke.

Det er faktisk super smart for de små kan sove alle steder når vi er til fest / på ture da uro ikke generer dem og de store kan sagtens falde i søvn når de sover ude med skolen hvor der er 20 - 50 børn samlet, hvilket mange andre børn ikke kan da de ikke kan falde til ro med andres snorken, prutten og snakken i søvne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mand og jeg lærte hinanden at kende havde Kristoffer en køjeseng som Xander kom ind i, for der var ikke andre steder han kunne være. Kristoffer syntes det var vildt sejt med et drengeværelse (han var 4) og Xander syntes bare det var hyggeligt (han var 1½).

Da vi lavede spisestue kom Pernille også ind på drengeværelset i en høj seng og hun nød ikke at være alene mere. Hun havde ind imellem fået lov til at komme ind i køjesengen før Xander kom, så hun havde følt sig lidt alene ind imellem.

Da Linus kom til kom han i tremmesengen under den høje seng og selvom han vågnede om natten og skulle ammes sov de andre bare videre.

Da Frida kom fik Pernille eget værelse (men var også blevet 12 år og så er små brødre ret irriterende nogle gange ;)) så Kristoffer kom i hendes højseng, Xander i overkøjen, Linus i underkøjen og Frida i tremmesengen.

Det eneste problem der har været er at de kan finde på at lege om morgenen når de vågner og på den måde vække de andre, men nu har de lært at gå ind i stuen og tænde tv'et i stedet så dem der har brug for at sove lidt længere ikke bliver vækket.

At der er et barn der græder om natten / står op og går på wc osv. vækker ikke de andre. Tror vi kunne støvsuge rundt om sengene uden de vågnede for de har jo altid været vant til lidt uro omkring dem om natten og hører det derfor ikke.

Det er faktisk super smart for de små kan sove alle steder når vi er til fest / på ture da uro ikke generer dem og de store kan sagtens falde i søvn når de sover ude med skolen hvor der er 20 - 50 børn samlet, hvilket mange andre børn ikke kan da de ikke kan falde til ro med andres snorken, prutten og snakken i søvne :)

ja det lyder jo lige til :) Så håber jeg det går lige så smertefri her, når den nye baby kommer.

For det lyder skønt at de kan sove hvor det skal være. tak igen for svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hurtigt den ældste lærer at sove fra den uro, den yngste laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER