Calla

Fuglereder

6 indlæg i dette emne

Hvornår er det fuglene begynder at bygge rede`Det er omkring denne tid ikke?

Vi har nemlig en masse udluftningskanaler, som sidste år blev invaderet af solsorter, og det var f*ndme klamt! Plus de larmede helt åndssvagt :rolleyes

Jeg var efter manden med at sætte riste op for, så de ikke kan komme ind, men han har stadig ikke fået lettet røven <_<

Jeg vil have fjernet de reder der er nu, og ha lagt net for, så der ikke kan komme nye, for der er altså direkte adgang for lopper,lus,mider og andre nasty ting, ind i huset via kanalerne, og det synes jeg er pænt klamt :puke

Hvordan bærer jeg mig bedst ad med at fjerne rederne? Er det bare ind med armen og ud med rederne? Hvad nu hvis der er æg i, hvad gør jeg så?

Lige pt har vi også krager(!!!) der har bygget reder oppe under udhænget, med det resultat at de har plukket isoleringen ud (og det ligger bare i hele forhaven) og overskidt (og jeg mener OVERSKIDT) altanen :slag :slag

Men ingen af os kan nå helt derop, stigen er ikke lang nok, desværre (vi har 7,5m højt hus). Men svigerfar kommer heldigvis efter påske med liften, så vi kan få det l*rt væk..

Ih hvor jeg altså hader at have et "fuglevenligt" hus.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja her har vi både reder, æg og fugleunger, så umiddelbart kan du risikere at være sent ude - med mindre du fjerner hele pivtøjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja her har vi både reder, æg og fugleunger, så umiddelbart kan du risikere at være sent ude - med mindre du fjerner hele pivtøjet.

Ej, det kan jeg næsten ikke få mig selv til...

Har ikke hørt noget rumsteren i udluftningen endnu, men ved kragerne har bygget :slag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i er ved at være ude i allersidste øjeblik.. solsorte starter gerne på at yngle her i april.. og fra de ligger æggene til der er unger, går der jo ikke mere end 14 dages tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tror også det er lige her omkring det starter, vi har indtil videre spottet en fuglerede med æg i vores have :) Den er heldigvis et ikke generende sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg ud imorgen, og få gjort noget.. Kryds lige fingre for der ikke er æg i.. Kan simpelthen ikke få mig selv til at smide dem ud, og slet ikke hvis der er nogen der er klækket :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER