Calla

Påskemuffins

8 indlæg i dette emne

Jeg skal lave muffins til Magnus'fødselsdag, som vi holder imorgen. Og det skal være med påskefarver, så regner med lys grøn, og gul (hvis jeg kan finde en gul farve). Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal lave toppen i?

Fondant er udelukket, lige så med smørcreme/ostesmørcreme. Det er simpelthen ikke et hit her i huset med så meget smørcreme, uanset varianten. Og jeg har ikke fondant nok til toppen, og gider ikke lave mere..

Bliver det for meget med royal icing? Eller skulle jeg bare holde mig til en alm. glasur og så pynte med kagegelé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan lave det med marengs eller fromage istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan lave det med marengs eller fromage istedet.

Det skal først bages inden det kommer på eller? Marengs altså. Eller laver man det og smatter ovenpå muffins inden man bager muffins og så bager det sammen? Kan ikke lige finde ud af fremgangsmåden.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først efter :) Der skal være fast bund.

Men du kan også lave marengs ved siden af og lige sætte dem fast med en lille klat glasur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kan du lave en yoghurt/vanille frosting og sprøjte på.... Det er hvert fald et stort hit herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kan du lave en yoghurt/vanille frosting og sprøjte på.... Det er hvert fald et stort hit herhjemme :)

Opskrift? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, den ligger lige HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, den ligger lige HER :)

Mange tak :)

Det blev dog til en lille klat chokolade med påskeæg sat i :) De der små anthon berg æg wanna be ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER