Solvej99

Fødselsforberedelse

15 indlæg i dette emne

Nu er det jo ikke længere gratis at gå til fødselsforberedelse.

Så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange af jer, der går til det og hvor?

Jeg kunne måske godt tænke mig at gå til det. Jeg ved bare ikke helt hvilke steder, der er gode i Københavnsområdet? :gravid

Og får man overhovedet noget ud af det? Eller er det overflødigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På Hvidovre tilbyder de 2 gange forældrecafeer hvor den 1. handler om fødsel og den 2. om amning. Det er noget foredrag i et auditorium så ikke decideret fødselsforberedelser.

Vi har ikke været af sted endnu, men jeg har da tænkt mig at benytte mig af tilbudet :) Er der ikke noget lignende der hvor du skal føde? Eller er det decideret fødselsforberedelser du efterspørger? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er godt nok en skrabet omgang at skulle forberede sig på en fødsel gennem det offentlige system.

Jeg snakkede med min jordemoder om det, og hun anbefalede mig at vælge gruppekonsultationerne når jeg fremover skal til jordemoder, fordi man da har meget bedre tid til at få snakket fødslen igennem, end hvis man er til enkeltkonsultationer. Men det er ikke alle steder de tilbyder det, så det ved jeg ikke om du har mulighed for.

Vi har også fået tilbud om en forældreaften på sygehuset, hvor man bl.a. hører om fødselsforløbet.

Jeg har dog også valgt at melde mig til et decideret fødselsforberedelseskursus da dette er min første fødsel, og jeg gerne vil være så forberedt som muligt. Man skal afsted 7 gange af en times varighed og det koster 630 kr. Jeg fik det anbefalet af en veninde, som er lidt længere fremme i graviditeten end mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Hvidovre tilbyder de 2 gange forældrecafeer hvor den 1. handler om fødsel og den 2. om amning. Det er noget foredrag i et auditorium så ikke decideret fødselsforberedelser.

Vi har ikke været af sted endnu, men jeg har da tænkt mig at benytte mig af tilbudet :) Er der ikke noget lignende der hvor du skal føde? Eller er det decideret fødselsforberedelser du efterspørger? :)

Jeg skal føde på Rigshospitalet og der tilbyder de også tre forelæsninger om fødselsforberedelse. Men det kan jeg vel lige så godt læse mig til, tænker jeg.

Så ja, det er deciderede fødselsforberedelser jeg tænker på. Sådan med øvelser på måtte osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er godt nok en skrabet omgang at skulle forberede sig på en fødsel gennem det offentlige system.

Jeg snakkede med min jordemoder om det, og hun anbefalede mig at vælge gruppekonsultationerne når jeg fremover skal til jordemoder, fordi man da har meget bedre tid til at få snakket fødslen igennem, end hvis man er til enkeltkonsultationer. Men det er ikke alle steder de tilbyder det, så det ved jeg ikke om du har mulighed for.

Vi har også fået tilbud om en forældreaften på sygehuset, hvor man bl.a. hører om fødselsforløbet.

Jeg har dog også valgt at melde mig til et decideret fødselsforberedelseskursus da dette er min første fødsel, og jeg gerne vil være så forberedt som muligt. Man skal afsted 7 gange af en times varighed og det koster 630 kr. Jeg fik det anbefalet af en veninde, som er lidt længere fremme i graviditeten end mig.

Hvor går du til det kursus henne? Og er det godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi gør ikke :) Vi gik da jeg var gravid første gang, men fik absolut intet ud af det og det hele var glemt i fødselsøjeblikket, så vi har valgt det fra denne gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ikke lov at føde naturligt alligevel - det bliver PK endnu engang, så fødselsforberedelse har ingen relevans for mig alligevel. Overvejer også stærkt at droppe jordmoder-forløbet og bare nøjes med de 2 scanninger. Synes det var spild af tid sidst...

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er på Horsens Sundhedshus, så det er nok ikke lige relevant for dig, der bor i Kbh :) Men mon ikke der findes tilsvarende tilbud der.

Jeg har ikke været afsted endnu, det starter først d. 5. maj, så jeg kan ikke fortælle dig endnu hvordan det er, men min veninde har været glad for det.

De 5 af gangene er det kun kvinderne, og så må mændene komme med 2 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik til fødselsforberedelse i den første graviditet, men det springer vi over denne gang.

Vi synes ikke at vi fik nok ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg dropper det også :)

Er sikker på at han nok skal komme ud alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg dropper det også :)

Er sikker på at han nok skal komme ud alligevel :)

Ha ha... Ja, der er jo ikke rigtig nogen anden vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter barn nr 3. Har aldrig gået til fødselsforberedelse og de to første er da kommet ud alligevel, så mon ikke også nr. 3 ser dagens lys selvom jeg ikke går til fødselsforberedelse ;)

Jeg læser til gengæld en del på nettet - bla. andre brugeres fødselsbeskrivelser for at forberede mig på forskellige typer fødsler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jm anbefalede at gå hos APA - aftenpødagogernes et eller andet.

Har været inde og kigge, men må indrømme at det ikke rigtig tiltaler mig.

Det er ret mange gange man skal afsted, og duer bare ikke ikke til at sidde sammen med en gruppe gravide og lave fællesgymnastik og snakke om den forestående fødsel. Det ene forløb skal manden kun med 2 gange og vil egentlig godt have at han er en del af dette også, dels så han kan støtte mig men også så han er forberedt på hvad der kommer til at ske.

Det forløb hvor man begge deltager hel vejen syntes jeg er for dyrt.

Har tænkt mig at deltage i de to seminarer på Hvidovre og så ellers bruge veninder, jm og lign til at forberede mig.

Tror aldrig man kan forberede sig på stor og overvældende en fødsel er, men for mig er det vigtigt at have styr på det med vejrtrækning, at arbejde med veerne og ha vide hvad der sker med kroppen.

Dette kan jeg personligt få dækket ved at læse mig til det selv, deltage i de to seminarer og så snakke med jm og mine tvivl og spørgsål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke gået til fødselsforberedelse nogen af gangene, følte egentlig ikke det var nødvendigt - ved næste barn vil jeg gerne føde hjemme, og der tror jeg vi skal gå ved en privat jordmoder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig egentlig meget rolig nu.

Jeg har lidt følt at jeg burde gå til fødselsforberedelse, selvom jeg måske ikke helt orker det.

Jeg troede faktisk, at der var mange flere der gjorde det.

Jeg springer nok også over så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER