kejzer

sko og vokseplads

9 indlæg i dette emne

Har lige købt et par skofus til Silke og ekspedienten påstod hårnakket hun sku ha en str 20 - hun er på vej ud af str 18 - købte et par på bud i unisex farver, men jeg synes altså de er store - hvor mange cm har i at give af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella bruger str 22/23. Hun har ca. 1-1,5 cm at vokse i, alt efter HVILKEN sko det er. Jeg har lige købt et par tullesko, og de er ikke så store. Synes det er bedre de sidder lidt til. Så jeg vil sige, det kommer an på hvilken sko det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man siger 1 til 1,5 cm i vokse tillæg

Jeg køber ofte sko online, og der er der en beskrivelse af hvor store skoene er indvendig i cm mål, og det er jo simpelthen så forskelligt fra sko til sko, hvad CM målet er i forhold til sko størrelsen. og der er det en vurdering fra sko til sko hvad størrelse hun får, men det er aldrig mere end 1,5 cm hvis jeg køber i god tid i forvejen (hvilket jeg ofte gør har fx lige købt sandaler) prøver jeg at ligge mig op af 1,5 cm i vokse tillæg, men køber jeg dem så det er ligefør hun kan tage dem på som vi går ud af butikken (eller i mit tilfælde når de er kommet ud af pakken) er jeg nok nærmere på 1 cm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste tip til dig er at pille sålen ud og stil Silke på den, så kan du nemmere se hvor meget plads der er.

Som tommelfingerregl siger man 1-1,5 cm og at skoen skal sidde til på foden (du må ikke kunne stikke din finger i skoen når den er på.)

Det kommer meget an på skoen. Sofie bruger str. 22 i Ecco sko, str. 21 i Skofus og geox skal hun stadig ha en str. 20 <_< Så det er ikke nemt at købe sko til de små pus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste tip til dig er at pille sålen ud og stil Silke på den, så kan du nemmere se hvor meget plads der er.

Som tommelfingerregl siger man 1-1,5 cm og at skoen skal sidde til på foden (du må ikke kunne stikke din finger i skoen når den er på.)Det kommer meget an på skoen. Sofie bruger str. 22 i Ecco sko, str. 21 i Skofus og geox skal hun stadig ha en str. 20 <_< Så det er ikke nemt at købe sko til de små pus!

Er det i siden man ikke må kunne det? Det har jeg nemlig fået at vide at man SKAL kunne, da de ellers vil være for stramme om foden og måske vil føles for små...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i siden man ikke må kunne det? Det har jeg nemlig fået at vide at man SKAL kunne, da de ellers vil være for stramme om foden og måske vil føles for små...

Sorry, det fik jeg ikke lige udpenslet...det er for til og bag til selvfølgelig. Skoen må ikke svuppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt til begge mine drenge, sigfús bruger str. 24 og jeg har købt sandaler med 1 cm voksetillæg, jeg ville aldrig købe med mere da de små slet ikke kan gå med 1,5 cm efter min erfaring! Sidste sommer fik han 20 først på sommeren og i juli købte vi så et nyt sæt sandaler + sko i str. 21 :-) men der er jo udsalg i juli, så brugte faktisk ikke mere en 1000 kr samlet på begge sæt og det var endda angulus sandaler ;-)

Den store får derimod altid 1,5 cm voksetillæg, da han bedre kan styre de ekstra centimeter! :-)

Hvis du skal bruge skoene nu ville jeg sige max 1 cm! Mål hendes fod evt.? Og sammenlign med mål fra skoen, hvis sålen ikke kan tages ud. Det er bare så vigtigt at de ikke er for store, især i hendes alder :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte kun med 1 cm til at vokse på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands bedste kammerat har en skobutik og han har fortalt mig at hvis barnet er under 2 år skal der være 2 cm voksetillæg. Hvis barnet er over 2 år skal der være ca 1,5 cm voksetillæg.

Hvis det er muligt tager jeg også altid sålen ud og stiller barnet på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER