tville1978

Cykel til 5 årig barn

9 indlæg i dette emne

Min dreng fylder 5 år i næste månede og han skal have en ny cykel.

Mit problem er størrelsen på cyklerne. Den skal jo gerne kunne bruges af ham i et godt stykke tid.

Hvad størrelse skal jeg gå efter og er det egentlig bedst at købe den i en rigtig cykelforretning?

Håber jeg kan få nogle gode råd.

På forhånd tak.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige bestilt en ny cykel til Mille og hun bliver også snart 5 år :) Hun er blevet rigtig god til, at cykle uden støttehjul og hendes 12" cykel er blevet for lille, selv om vi har sat både sadel og styr op..

Men den vi har købt til hende nu er en 16", for vi vil ikke købe en 20" endnu, da den er lidt for stor og fordi der er gear på og jeg tror slet ikke hun kan finde ud af at skifte gear endnu..

Vi har købt en i Kvickly til 800 kroner, for jeg ved der ikke går mere end max 2 år, så skal den skiftes igen, så vil ikke give en formue for den..

Den lille 12" hun har nu er fra Harald Nyborg og har været rigtig god og har aldrig fejlet noget eller rustet, til trods for den stod ude hele vinteren.. Så vi venter nogle år med at købe en dyr cykel til hende fra en cykelforretning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bør nok tage ham med ud og lade ham prøve den - en alder er jo bare ikke en god rettesnor når det kommer til størrelse. Der er jo også forskel på hvordan cyklen er udformet (læs: afstand til styr). Det eneste man bør være opmærksom på ved køb hos supermarkeder og lign. er at deres størrelser ofte er anderledes end hos cykelforhandlere. Dvs. hvis du skal bruge reservedele til cyklen er det måske svært for cykelforhandleren at skaffe. "Vores" første cykel blev køb hos cykelforhandler i sommers og den havde aftagelige støttehjul (pris: 1.100 kr) Vi havde den så nede til et check her i foråret, da William syntes den var lidt hård at træde rundt - de smurte den og checkede den igennem helt gratis (den fejlede vist ikke noget så lidt mere marmelade i Williams ben ;) ) - det er da god service og ikke en ublu pris synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bør nok tage ham med ud og lade ham prøve den - en alder er jo bare ikke en god rettesnor når det kommer til størrelse. Der er jo også forskel på hvordan cyklen er udformet (læs: afstand til styr). Det eneste man bør være opmærksom på ved køb hos supermarkeder og lign. er at deres størrelser ofte er anderledes end hos cykelforhandlere. Dvs. hvis du skal bruge reservedele til cyklen er det måske svært for cykelforhandleren at skaffe. "Vores" første cykel blev køb hos cykelforhandler i sommers og den havde aftagelige støttehjul (pris: 1.100 kr) Vi havde den så nede til et check her i foråret, da William syntes den var lidt hård at træde rundt - de smurte den og checkede den igennem helt gratis (den fejlede vist ikke noget så lidt mere marmelade i Williams ben ;) ) - det er da god service og ikke en ublu pris synes jeg!

Det er nemlig rigtigt og vigtigt, alt det du skriver.

Derudover vil jeg lige tilføje, at der også er 18" cykler. Jeg talte med cykelhandleren den anden dag, som sagde, at en lidt større cykel end eks. 16" kan give en bedre balance/sikkerhed på grund af de større hjul, der hviler bedre på vejen. Man skal selvfølgelig ikke købe for stort, men det kan blive en ulempe også at få den lidt for lille, hvis man nu har lidt et langt barn på 5 år, så måske en 18" er værd at prøve ved en cykelhandler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter blev 5 år i går og fik en 18" til jul. Den er købt i Brugsen på nettorvet.dk til 600 kr.

Jeg havde hende med ude for at prøve både en 16" og en 20", men de passede ikke. Jeg synes iøvrigt det var rigtig svært at finde det store udvalg af cykler i 18", men den vi fandt var rigtig fin.

Alle vores børnecykler er købt i Brugsen pga prisen og der har aldrig været problemer med at skaffe reservedele hjem hos cykelhandleren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Havde regnet med at jeg bare kunne købe en til ham, men jeg kan se ud fra jeres svar at det er bedst at tage ham med ud og prøve.

Så får vi heller ikke købt en forkert størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det endte faktisk med at vi tog chancen og købte en cykel i Bilka. Han passer den perfekt og er rigtig glad for den.

Det blev en 18".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det endte faktisk med at vi tog chancen og købte en cykel i Bilka. Han passer den perfekt og er rigtig glad for den.

Det blev en 18".

Perfekt - det var da fedt at den passede ham :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det endte faktisk med at vi tog chancen og købte en cykel i Bilka. Han passer den perfekt og er rigtig glad for den.

Det blev en 18".

Super I har fundet noget godt - fedt når de små poder er så gamle at de kan drøne afsted på cykel.... bare ikke et lille barn mere når de kan det :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER