Calla

Er der nogen der har erfaring med disse fodertyper?

5 indlæg i dette emne

Vi har en hund med foderintolerance, og han har det sidste ½ år, været på hj. lavet mad efter dyrlægens anbefaling og opskrift. Dvs. Kogte ris m. kogt kylling og revne gulerødder, og madolie. Det har fungeret rigtig godt, men jeg er ved at løbe sur i hj. lavet.. :(

Vi har haft afprøvet lidt inden vi kørte fuldt ud på hj. lavet. Dyrlægen gav selvfølgelig grønt lys til dette.

Vi har haft alle forsøgene til at løbe over en 6 ugers periode. Igen dyrlægen har været inde over hele vejen igennem.

Først Olivers lamb & rice = Hudbetændelse,voldsom fældning+ Ørebetændelse. _spisning af afføring

Skinner's Trial& field Duck & rice = Skæl,fældning og ørebetændelse.

Arion Sensitiv Salmon & rice = MEGA udbrud af hudbetændelse, extrem fældning, kløen og meget utilpashed. Spisning af afføring. Har aldrig haft så meget hudbetændelse før :boo

Nu kører vi så på hj. lavet. Og som beskrevet går det godt, selvom det endnu ikke er helt godt endnu. Han skæller stadig en del, og fælder pt en del(også pga årstiden), men ingen betændelse :)

Som sagt er jeg lidt træt af at lave mad hele tiden (laver meget store portioner, gerne til en uge ad gangen).

Har haft kig på Royal Canin Hypoallergenic Moderate Energy (for det er en "gammel" hund, med overvægt).

Og så Hill's Z/D Hypoallergen.

Har hørt både godt og skidt om dem begge, men tænkte om der mon var nogen herinde som har erfaring med disse fodere? Eller andre, der kan anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ville evt kigge på, hvad ProPlan har af produkter, fordi de laver et super produkt til almindelig hunde. Desværre kan jeg ikke anbefale noget specifikt, da vi heldigvis ikke har en hund, som har den slags problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i praktik hos en dyrlæge, og vi har RIGTIG mange allergihunde der lever fantastisk på Royal Canin Hypoallergi'en.. så det er umiddelbart den jeg vil anbefale..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i praktik hos en dyrlæge, og vi har RIGTIG mange allergihunde der lever fantastisk på Royal Canin Hypoallergi'en.. så det er umiddelbart den jeg vil anbefale..

Jeg har kun hørt positivt om RC hypo Mod energy, hvorimod jeg har hørt en del negativt om den alm. RC hypo. Og ligeså med hill's z/d. De skulle have et temlig højt indhold af protein, og det dur bare ikke når Spunk er overvægtig i forvejen...

Men for hunde den RCME er dyr :( knap 700 PF, det er sg mange penge :( Men selvfølgelig skal han have det godt. Jeg skal lige ind og lure i dyrhandleren imorgen, kunne være de havde noget spændende.

Vanni; Pro Plan er desværre udelukket. Der er hvede og majs i alle deres produkter, og det ved vi med 100% sikkerhed at han reagerer på :( Men tak alligevel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering.

Vi gik en helt anden vej, så istedet for tørkosten, har vi valgt at barfe de næste 6 uger. Så må vi se om det gør en forskel. Og så derefter forsøger vi at øge de forskellige ingredienser, en for en, så vi har muligheden for at se hvad han reagerer på :) Så det bliver da lidt spændende (synes jeg :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER