arytter

Hvad skal jeg være, når jeg bliver stor?

15 indlæg i dette emne

Ja over skriften siger nok det hele.

Jeg fik stress på min sidste arbejdsplad og midt i det hele brød jeg sammen og fortalte ellers alle mine chefer hvad de bestod af :badgirl ikke så godt. Og så sage jeg op (eller blev smidt ud he he) havde ellers været der i 7 år, men jeg måtte ikke gå ned i tid, og skulle ha flere og længer dage isted for.

Men når alt kommer til alt var det bare det bedste jeg har gjort og sige op, at jeg så måske kunne ha gjort det på en anden og lidt pæner måde, er så en helt anden snak.

Nu står jeg så her et ½ år efter. og det eneste jeg ved er at, jeg bae ikke skal i butik igen. Men det er så også det eneste som jeg har arbejdet med i hele mit liv. :blink

Jeg er blevet godkendet privat dagpleje, men kan bare ikke få nogle kunder trodt små anoncer i de lokale aviser og opslag rundt om i byen og byerne ved siden af.

Nu har jeg så fået en praktikplads i en børnehave fra den 1 april og så 1 mdr. frem. Bare lige for at se om det er nogen (men det tror jeg nu nok, for jeg vil vildt gerne noget med børn) Jeg søger også alt inde for pædagomedhjælper og hvad der ellers ligner (plus rengøring, skal jo søge noget og der er ikke så meget og vælge imellem)

Jeg har også altid været helt vild med foto og har tit drømt om at leve at det. Men jeg tro nu ikke jeg er helt go nok til det. Men det kunne jeg jo lære :help

Men hvis jeg skal ha en ny uddannelse skal jeg leve af SU og det kan vi jo ikke med 2 børn, hus og en mand som også går hjemme for tiden *suk* og ellers kan man blive voksenlærling, men så skal man har arbejdet inde for faet i 2 år...ja det er ikke nemt, når ikke bare kan få en fod inden for.

Andre som har/har haft sammen problem? og havd har I så fundet på?

Lige lidt af mine billeder så i kan se hvor "go" jeg er he he :lol

post-936-066878200 1301335829_thumb.jpg

post-936-017440700 1301335837_thumb.jpg

post-936-045021400 1301335843_thumb.jpg

post-936-011752200 1301335850_thumb.jpg

post-936-075753400 1301335855_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at se dig.. har ingen vise ord desværre, bare en lidelsesfælle i samme sko..

Jeg fik også selv "butikskuller", og gik frivilligt efter en del år i samme butik..

Endevender stadig i hovedet om det var det rigtige at gøre, her 4 måneder senere, men min mand er sikker. Han er lykkelig for ikke at få en rigtig strid kælling hjem hver aften. Og jeg nyder også at jeg ikke skal arbejde om lørdagen.. men hvad så.. Hvad skal jeg være når jeg bliver stor.. jeg er 31, og ved det heller ikke.. Uddannelse på SU kan man ikke betale afdrag på huset med. Eller det nytter i hvert fald ikke meget. Men jeg ved mange ting som jeg ikke skal være.. butiksansat er den af dem! :blink

masser af :kram til dig..

jeg forstår dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at se dig.. har ingen vise ord desværre, bare en lidelsesfælle i samme sko..

Jeg fik også selv "butikskuller", og gik frivilligt efter en del år i samme butik..

Endevender stadig i hovedet om det var det rigtige at gøre, her 4 måneder senere, men min mand er sikker. Han er lykkelig for ikke at få en rigtig strid kælling hjem hver aften. Og jeg nyder også at jeg ikke skal arbejde om lørdagen.. men hvad så.. Hvad skal jeg være når jeg bliver stor.. jeg er 31, og ved det heller ikke.. Uddannelse på SU kan man ikke betale afdrag på huset med. Eller det nytter i hvert fald ikke meget. Men jeg ved mange ting som jeg ikke skal være.. butiksansat er den af dem! :blink

masser af :kram til dig..

jeg forstår dig!

Ja det er også helt sådan jeg og min mand har det. og heldigvis er man så lavtlønnet i butik, at der ikke er den helt store forskel på det og dagpenge. er det godt nok for ring! Først 2 år på handelsskolen og så 2 år i lære. Så er du uddannet og får den store løn af 116 kr i timen :-(

Men kom endelig hvis der er flere som har noget og bidrage med :balloon

PS. Dejligt og være tilbage på BK :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også stået i butik for første og sidste gang i mit liv :badgirl Jeg er uddannet salgsassistent og kommer næppe tilbage til butikslivet igen..

Jeg tænkte også at der skulle ske noget helt nyt, så for 3 år siden tog jeg en HF uddannelse på VUC og læser i dag på lærerseminariet på 2. år og jeg elsker det helt vildt :loveshower

Jeg er så desværre på SU og det er bestemt ikke altid lige sjovt, men de måneder hvor det kan brænde på, så som december og sommerferien tager jeg SU lån og så får jeg tilskud fordi vi har barn, så jeg kommer op og har ca 9000 kroner udbetalt..

Pengene skal selvfølgelig betales af igen, eller SU skal jo ikke, kun lånet... Men det gør at vi kan klare den indtil jeg er færdig og så må vi tage den derfra.. Til den tid skulle jeg jo meget gerne også tjene en hel del mere :)

Jeg håber i finder en rigtig god løsning sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du drømmer om at blive fotograf, så syntes jeg at du skal følge den drøm.

Selv om du ikke syntes at du er god nok endnu, så kan du på et eller endet plan tjene penge på det.

Hvis jeg var i din situation, ville jeg finde et fultidsjob/deltidsjob, imens jeg bryggede videre på mine drømme.

Jeg ville ikke tage en decideret fotografuddannelse, men jeg ville uddanne mig løbende via spændende fotokurser (aften eller weekend).

Samtidig ville jeg starte op med at tilbyde mine ydelser, det kunne være produktfoto, billeder af børn, bryllupper ol., til en yderst fornuftig pris. Hvis du leverer gode resultater og super service, så vil rygtet sprede sig og du vil stille og roligt begynde at bygge et kundegrundlag op ;)

Hav tålmodighed, det tager tid at bygge et seriøst kundegrundlag op :)

Når kundegrundlaget var stort nok ville jeg kvitte mig almindelige job og gå "all in"

Hvis du brænder for det du laver og er flittig, serviceminded og har bare en lille smule sans for business, så skal du nok lykkedes. :)

Venlige hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa, godt at se dig igen :kram

Jeg har været i det samme vadested som dig i en del år (faktisk siden 2005 efter stress) nu er jeg startet på pædagoguddannelsen og jeg ber stadig til Gud om at jeg får handicaptillæg istedet for ren SU. Vi har ikke råd til at jeg læser på SU, men med SU lån kan vi lige knibe det igennem. Det giver faktisk en nettoindtægt på 8500 kr. (Når jeg kun anvender mit bundfradrag) og så er mit fradrag flyttet over til manden. Så I forhold til en dagpengesats tror jeg godt du kan klare det, hvis altså du accepterer at skulle låne til det.

Og uddannelsen kan tages over nettet, så du ikke får stress igen - jeg føler det hjælper :)

Dernæst uddannelsen varer i 3,5 år. I 1 år af disse, får du 10000 kr. om måneden i løn.

Foto kan du lære ved siden af. Det er ekstremt svært at blive fotografelev. Man kan tage kurser og blive bedre. Men for at blive rigtigt god, kræver det måske også nogle år hvor du øver og øver og ikke rigtigt tjener penge, så jeg synes at du skal satse på pædagog når du har været i praktik og finder ud af at det er dig :)

Pøj Pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du drømmer om at blive fotograf, så syntes jeg at du skal følge den drøm.

Selv om du ikke syntes at du er god nok endnu, så kan du på et eller endet plan tjene penge på det.

Hvis jeg var i din situation, ville jeg finde et fultidsjob/deltidsjob, imens jeg bryggede videre på mine drømme.

Jeg ville ikke tage en decideret fotografuddannelse, men jeg ville uddanne mig løbende via spændende fotokurser (aften eller weekend).

Samtidig ville jeg starte op med at tilbyde mine ydelser, det kunne være produktfoto, billeder af børn, bryllupper ol., til en yderst fornuftig pris. Hvis du leverer gode resultater og super service, så vil rygtet sprede sig og du vil stille og roligt begynde at bygge et kundegrundlag op ;)

Hav tålmodighed, det tager tid at bygge et seriøst kundegrundlag op :)

Når kundegrundlaget var stort nok ville jeg kvitte mig almindelige job og gå "all in"

Hvis du brænder for det du laver og er flittig, serviceminded og har bare en lille smule sans for business, så skal du nok lykkedes. :)

Venlige hilsner

Martin

Fuldstændig enig! :ditto

Sådan en plan har vi også herhjemme- mere eller mindre. Min mand er langsomt på vej til at blive selvstændig indenfor mediebranchen, men det er ikke noget vi kan leve af endnu. Men han er startet fra "bunden" og arbejdet sig langsomt op. Nu har han efterhånden fået nogle større opgaver, og på ét eller andet tidspunkt, kan det være han kan leve udelukkende af dét.

Hvis fotografering er din drøm, ville jeg også forsøge mig med et deltidsjob, og så tjene lidt på det andet ved siden af. Det KAN lade sig gøre :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres dejlige peptalks.

Jeg har også tænkt på at gøre som Martin skriver. Så det bare også finde nogle kurser, øve mig lidt mere, og læse nogle af alle de bøger som står her hjemme og samler støv ;-)

Hvis man nu kunne tænke sig og tjene lidt på sin hoppy ved siden af en fast arbejde, skal man så momsregistrerets? eller hvordan funger det. Jeg kunne godt finde på når jeg bliver lidt beder og lave en hjemmeside, hvor jeg fx viser mine billeder frem og tilbyder mig slev som fotograf til potræt og arrangementer inden for alt :-)

Nogen der ved hvad ma skal gøre for at stare sådan en lille side butik op. Vil jo nødigt ryge ind i noget som ligner sort arbejde osv :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres dejlige peptalks.

Jeg har også tænkt på at gøre som Martin skriver. Så det bare også finde nogle kurser, øve mig lidt mere, og læse nogle af alle de bøger som står her hjemme og samler støv ;-)

Hvis man nu kunne tænke sig og tjene lidt på sin hoppy ved siden af en fast arbejde, skal man så momsregistrerets? eller hvordan funger det. Jeg kunne godt finde på når jeg bliver lidt beder og lave en hjemmeside, hvor jeg fx viser mine billeder frem og tilbyder mig slev som fotograf til potræt og arrangementer inden for alt :-)

Nogen der ved hvad ma skal gøre for at stare sådan en lille side butik op. Vil jo nødigt ryge ind i noget som ligner sort arbejde osv :P

Du skal ikke momsregistreres før du tjener mere end 50000 kr. og dermed behøver du heller ikke et cvr nummer til at starte med. Og du behøver derfor heller ikke at lave regnskaber.

Men du skal opgive din indtægt som indtægt :)

hvis du vælger at momsregistrere dig og få et cvr nr. skal du lave momsregnskab, og skrive den indtægt på som du udbetaler til dig selv. Til gengæld kan du trække det udstyr fra som du behøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for det. Så ahvde min mand ret.. (slev om jeg ikke er meget for a indrømme det he he) men det er da rart at man begyde uden og skulle lave så meget papir arbejde i starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak for det. Så ahvde min mand ret.. (slev om jeg ikke er meget for a indrømme det he he) men det er da rart at man begyde uden og skulle lave så meget papir arbejde i starten

Ja og mest af alt så er det rart at man ikke skal have dårlig samvittighed når man ikke fortæller nogen om det. Det skal bare fremgå af selvangivelsen senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! så er der ikke andet for ind at springe ud i det og øve mig en hel del. det er lidt en fedt følelse, men også skræmmende.. Det kunne være så fedt og leve at sin hoppy, eller bare tjene lidt ved siden af på :loveshower

Jeg har også lige afleveret en ansøgning (igen igen) til syddjurs komune om et job som dagplejer, men de skære ned alle steder, så der er nok ikke noget. Og det er til trodt for at de bliver nød til at passe nogle af børnen i vores lokale hal, fordi der ikke er pladser nok. og de vil jo ikke henvise til de private dagplejer, da det jo ikke er deres job og gøre reklame for os! nå kom lige ind på noget andet :btopic hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! så er der ikke andet for ind at springe ud i det og øve mig en hel del. det er lidt en fedt følelse, men også skræmmende.. Det kunne være så fedt og leve at sin hoppy, eller bare tjene lidt ved siden af på :loveshower

Jeg har også lige afleveret en ansøgning (igen igen) til syddjurs komune om et job som dagplejer, men de skære ned alle steder, så der er nok ikke noget. Og det er til trodt for at de bliver nød til at passe nogle af børnen i vores lokale hal, fordi der ikke er pladser nok. og de vil jo ikke henvise til de private dagplejer, da det jo ikke er deres job og gøre reklame for os! nå kom lige ind på noget andet :btopic hehe

Du vil heller ikke kunne komme ud og tage billeder med en arbejdsuge på 48 timer, så det er måske bedre at tage et pædagoghjælper job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke momsregistreres før du tjener mere end 50000 kr. og dermed behøver du heller ikke et cvr nummer til at starte med. Og du behøver derfor heller ikke at lave regnskaber.

Men du skal opgive din indtægt som indtægt :)

hvis du vælger at momsregistrere dig og få et cvr nr. skal du lave momsregnskab, og skrive den indtægt på som du udbetaler til dig selv. Til gengæld kan du trække det udstyr fra som du behøver.

Det kan du nu også godt, hvis du ikke har indtjening over de 50.000 kr. Men så selvangiver du i en anden rubrik. Det er jo ikke alle virksomheder (og selskaber for den sags skyld) der er momsregistrerede. Det kommer helt an på hvilken form man vælger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne også være jeg skulle momsregistrere mig. sådan noget fotoudstyr er jo p*sse dyrt! så det kunne nok betale sig. Min mand er vant til at styre sådan noget. han ordner sådan noget for min far og hans lille computer firma (han er en dygtig computermand min far, men ikke ret god til økonomi ;-) Så må han lige hjælpe hans kone også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER