Posted February 2, 2017 Nogle gode idéer? Jeg har: - Paptønde, som vi selv farvelægger (og senere smadrer med pinata-kølle ) - Serpentinere - Balloner - Paptallerkner med balloner (tænker frugtspyd som sundt alternativ til fastelavnsboller) - Pap-kroner - Guirlande Jeg gider ikke ansigtsmaling og der må ikke være sukker eller små ting, der kan sluges. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Jeg tror ikke, jeg må servere popcorn som kommunal dp Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Da Silke Elia gik i dagpleje var hun selv med til at dekorere prinsessekrone med fjer, palietter, selvklæbende 'ting' m.m. Dagplejeren havde så klippet ud og målt ift hendes hoved. Jeg mindes også de har klistret på en karton-kat. De fik clementiner og lille frugt/figenstang i tønden. Og så var der fastelavnsboller om eftermiddagen til forældrekaffe Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 13 minutes ago, Barbamama said: Jeg tror ikke, jeg må servere popcorn som kommunal dp Det gjorde Im's dp Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Bage fastelavnsboller og pynte med krymmel? Popcorn frarådes børn under 3 år pga kvælning. Jeg ville ikke bryde mig om hvis Nohr fik sådanne i dp/vs Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Just now, skruk said: Det gjorde Im's dp SST siger nej til børn under 3år, men det er jo ikke lov. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Just now, Stephi-moren said: Bage fastelavnsboller og pynte med krymmel? Popcorn frarådes børn under 3 år pga kvælning. Jeg ville ikke bryde mig om hvis Nohr fik sådanne i dp/vs Seriøst Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 1 minute ago, skruk said: Seriøst Det er da ikke mærkeligt! Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Jeg tænker nemlig også kvælning og popcorn E har godt nok fået det herhjemme privat, men der er det jo min egen vurdering som mor og jeg har kun hende at holde øje med, modsat i DP. Krymmel på boller tænker jeg er no-go pga sukker. Jeg overvejede en anden måde, at gøre det fancy, men jeg er ikke nogen rasende god bager og jeg tænker, at mine unger har brug for deres velkendte grove boller, og så laver vi sjov med frugten istedet Masker, fjer, pallietter og ris er noteret Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Man kan farve kokos og bruge som krymmel men ja, grove boller er jo skønt! Hvis du vil lave spas med bollerne en dag, så kan du tilsætte lidt rødbede, så får i lyserøde boller. Det kan ikke smages! Måske en ide til valentines? Kunne det være en ide med sjove hatte? Altså bare som en del af legen? Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 Ej, hvor sjovt jeg havde aldrig tænkt, at der var mere risiko ved det end fx rugbrød Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 2, 2017 I dag var der farvet vand i børnehaven. De havde bare taget masser af frugtfarve i vandkander, så kunne børnene vælge mellem grøn, gul eller rød vand. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 4, 2017 On Thursday, February 02, 2017 at 2:55 PM, Barbamama said: Jeg tror ikke, jeg må servere popcorn som kommunal dp Det gør de til fastelavn hos vores DP de får dem først når alle sidder ved bordene - men det er så også forældre/bedsteforældre med den dag, så der er rigtig mange hænder. Share this post Link to post Share on other sites