Elisamus

Barselsdagpenge

7 indlæg i dette emne

Når man nu går over på barsels dagpenge hvordan beregnes skatten? Er det når ens fradrag er trukket fra de 18.395 eller er det fuld skat af hele beløbet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der bliver stadig trukket fradrag fra :) 

Men husk at ændre din forskudsopgørelse evt, da en periode med dagpenge kontra løn kan give en forandring i dit fradrag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, louisevibe said:

Der bliver stadig trukket fradrag fra :) 

Men husk at ændre din forskudsopgørelse evt, da en periode med dagpenge kontra løn kan give en forandring i dit fradrag :) 

Åh ja plus at jeg ikke kører til og fra arbejde kan nok os betyde noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Elisamus said:

Åh ja plus at jeg ikke kører til og fra arbejde kan nok os betyde noget.

 

Det betyder rigtig meget!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg hijacker tråden, men et tillægsspørgsmål: er det beløb, 18.395, gældende for alle, eller er der forskel? 

 

Sidst jeg var på barsel var på SU, så jeg er helt blank :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det 

41 minutes ago, MorAnja said:

Undskyld jeg hijacker tråden, men et tillægsspørgsmål: er det beløb, 18.395, gældende for alle, eller er der forskel? 

 

Sidst jeg var på barsel var på SU, så jeg er helt blank :rolleyes 

 

Nej det afhænger lidt af ens løn. Det er noget med at hvis man arbejder 37 timer og har en timeløn på over 1xx (aner ikke tallet for i år, men for nogle år siden var det 112kr) så får man max, som er det tal der henvises til. Men fx jeg får kun 25*112 (hvis vi siger det er det) om ugen, så det bliver kun omkring 12.000 om måneden. Hvilket er fair nok når man tænker på at det andet er næsten det samme som min nuværende løn ;) 

 

edit: tallet for i år er 4245 kr om ugen, dvs hvis du arbejder 37 timer til en timeløn på over 115 får du det fulde beløb :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

45 minutes ago, louisevibe said:

Nej det 

 

Nej det afhænger lidt af ens løn. Det er noget med at hvis man arbejder 37 timer og har en timeløn på over 1xx (aner ikke tallet for i år, men for nogle år siden var det 112kr) så får man max, som er det tal der henvises til. Men fx jeg får kun 25*112 (hvis vi siger det er det) om ugen, så det bliver kun omkring 12.000 om måneden. Hvilket er fair nok når man tænker på at det andet er næsten det samme som min nuværende løn ;) 

 

edit: tallet for i år er 4245 kr om ugen, dvs hvis du arbejder 37 timer til en timeløn på over 115 får du det fulde beløb :) 

Tusind tak for dit svar! Så blev jeg dét klogere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER