girly1988

Pb3 ? Hvad taler for og imod ?

14 indlæg i dette emne

Ja piger som overskriften siger.....hvad taler for og imod en 3'er ?

 

Hvordan bliver man helt afklaret ?

Hvad er perfekt i alders forskel ?

 

Hvornår er timingen rigtig ? 

 

Nå lidt om os:

Jeg er 28, gift med min mand som er 31

Vi har været gift siden 2012 og været sammen siden 2009...

Sammen har vi 2 drenge....en på 2 år og en som fylder 1 år lige om lidt.

Barn nr 1 tog os 2 år og 3mdr at lave....vi mistede et par gange undervejs...og var virkelig tæt på at starte behandling da det så lykkedes ! Nr 2 er lavet mod forventning i første hug :blink...vi tog chancen fordi vi vidste at vi ihvertfald gerne ville have 2 børn hvis det var....og det har vi ikke fortrudt selvom det er hårdt med to drenge med 13 1/2 måned imellem.

Jeg har gået på barsel lidt over 2 år...og graviditeter for mig er lig med meget opkast og kvalme...og jeg tager meget på i vægt...tilgængæld går fødslerne relativt nemt for mig...self hårdt men ikke noget der trækker i langdrag heldigvis.

 

Jeg starter arbejde næste uge....manden og jeg snakker om en evt 3'er...og hvornår og hvordan det kan passe ind osv...

Fornuften siger vent og nyd det du har og vend lige tilbage på arbejde et stykke tid...og giv det så et forsøg...

Men ønsket om en 3'er har hele tiden været der her i årets løb...og er der stadig og vi synes ikke at 3'er skal være for langt fra de to andre aldersmæssigt....

og noget siger mig hvis det skal lykkedes igen uden det skal blive en kamp så er det bedste at tage chancen og se om der sker noget frem for at prøve at planlægge det....

 

Nå men skriv gerne jeres erfaringer gode som mindre gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flere inputs piger så ville jeg blive glad da min hjerne kører derudaf ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Simon var jo 2,5 da tvillingerne kom og det var lige tidligt nok for ham at undvære at blive kørt i klapvogn. Så jeg ville nok hvis jeg var jer vente med 3'er til Tobias ikke længere behøver klapvogn og muligvis er ble fri for 3 ble børn på tur er :numse man slæber sig halvt ihjel.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, LeneLN said:

Altså Simon var jo 2,5 da tvillingerne kom og det var lige tidligt nok for ham at undvære at blive kørt i klapvogn. Så jeg ville nok hvis jeg var jer vente med 3'er til Tobias ikke længere behøver klapvogn og muligvis er ble fri for 3 ble børn på tur er :numse man slæber sig halvt ihjel.

 

 

Tak for input kan godt se det med 3 med på tur. Dog tænker jeg hvis vi har heldet med os hurtigt så bliver Tobias jo 3 enten lige efter en evt 3'er eller lige før...og vi håber meget at næste sommer at kunne træne ble fri såfremt han bliver klar self...og regner også med at hvis han til den tid har brug for lur så er det nok indenfor eller evt klapvogn da han så småt er ved at vokse ud af barnevognen allerede nu nemlig...

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt hvis vi tager chancen nu her og har heldet med os så vil vi få et efterårs barn og så blir det med ture begrænset til en start fordi jeg gider ikke en hel masse på den kolde årstid....

Hmm...:whistling

 

Men sys det er så svært hvornår det er det rigtige eller ej...for 3 små børn vil jo være hårdt uanset tror jeg.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre små er hårdt,men også dejligt.

Heller lykke med projektet!

 

I øvrigt er det ikke kun ture men også aflevere og hente den/de store i dp og børnehave. Handle mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, LeneLN said:

Tre små er hårdt,men også dejligt.

Heller lykke med projektet!

Mange tak nu ser vi hvad vi ender med...

Det værste er sq alle de tanker det sætter igang hos en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen med erfaringer rent graviditets mæssigt? 

Tænker bare det med at passe 2 små imens man er gravid 3. Gang...

Hvis vi tager chancen denne cyklus vil jeg i januar nå de 6 uger hvor kvalme og opkast startede de 2 andre gange...Men igen ingen graviditeter er jo ens...måske man er mere heldig denne gang...

Hmm...Men en september baby ville nu passe rigtig godt ind faktisk....det synes manden også....Men det er så heller ikke hans krop jo og heller ikke ham der kommer tilbage på job efter 2 år og så måske risikerer en sygemelding....

Bum bum...

 

:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, girly1988 said:

I øvrigt hvis vi tager chancen nu her og har heldet med os så vil vi få et efterårs barn og så blir det med ture begrænset til en start fordi jeg gider ikke en hel masse på den kolde årstid....

Hmm...:whistling

 

Men sys det er så svært hvornår det er det rigtige eller ej...for 3 små børn vil jo være hårdt uanset tror jeg.....

Tager i betragtning hvor mange prøvelser, sygdom osv. Du har kæmpet. Med med børnene og dine indlæg i brokketråden, så synes jeg, at det virker overilet :unsure 

En størrelse aldersforskel vil gør, at  T er meget mere selvhjulpen og kan klare nogle ting selv, mens du står og skal pakke de 2 små ned. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 minutes ago, Mama Lou said:

Tager i betragtning hvor mange prøvelser, sygdom osv. Du har kæmpet. Med med børnene og dine indlæg i brokketråden, så synes jeg, at det virker overilet :unsure 

En størrelse aldersforskel vil gør, at  T er meget mere selvhjulpen og kan klare nogle ting selv, mens du står og skal pakke de 2 små ned. 

Du har helt ret i at vi har været igennem rigtig meget. Men vi synes også at det hele heldigvis går bedre og nemmere selvom de render i al den sygdom ind imellem. Men ja tænker os meget på at det hjælper hvis Tobias kan nogle ting selv...heldigvis kan han mere og mere nu kan vi se. Og når en evt 3'er kommer så vil han være tæt på de 3år alligevel....

 

Tror lidt den kamp vi havde for at lave Tobias sidder i os....vi tænker meget hvad nu hvis det ikke lykkedes så hurtigt og vi skal til at kæmpe for det...frem for at tage chancen og se hvad der sker...

 

Men man skal heller ikke spille i lotteriet for enhver pris...:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja... :chin:

vi har 3 børn. Den ældste var 4 år og 4 mdr, nr 2 knap 22 mdr da nr 3 kom. Det har været hårdt synes jeg. Netop pga de store stadig skulle have hjælp, og det kræver noget at skulle aflevere om morgenen :) men tror man skal føle efter hvad man selv føler for. Her har de også ofte været syge og har godt kunnet mærke man ikke længere kun har 2 børn at dele imellem, men 3. Men tror det er utrolig individuelt. Det kommer jo også så meget an på hvordan babyen er. Hvor hårdt det bliver. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Lenna1985 said:

Tja... :chin:

vi har 3 børn. Den ældste var 4 år og 4 mdr, nr 2 knap 22 mdr da nr 3 kom. Det har været hårdt synes jeg. Netop pga de store stadig skulle have hjælp, og det kræver noget at skulle aflevere om morgenen :) men tror man skal føle efter hvad man selv føler for. Her har de også ofte været syge og har godt kunnet mærke man ikke længere kun har 2 børn at dele imellem, men 3. Men tror det er utrolig individuelt. Det kommer jo også så meget an på hvordan babyen er. Hvor hårdt det bliver. 

Altså jeg synes egentlig indtil videre vores børn har været ok nemme. De sover og spiser godt og det har begge to faktisk altid gjort. Men ja vi har haft en del udfordringer og der kommer sikkert flere. 

Hvordan en evt 3'er bliver er jo ikke til at vide...og ja det med at dele sig i 2 eller 3 er svært....Men jeg tænker også meget at selvom det til tider er ekstremt hårdt så får børnene også rigtig meget glæde ud af hinanden i tidens løb.....

Altså som min mand siger når begge drenge sidder og griner sammen..."se skat det her er sq da livet, det er det hele værd " :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw faktisk er det pt mest min mand der taler for en 3'er hvor jeg mere er gået i tænkeboks lidt...:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER