blomst27

Donere til Julehjælpen

35 indlæg i dette emne

Jeg plejer igennem en "lokal" gruppe på Bornholm hvor man kan søge om hjælp med ønskesedler som bliver lagt op på Facebook og som hænger på juletræer i nogle lokale butikker og så melder man sig som giver af det og det, jeg plejer at slå mig sammen med min kusine og så giver vi julegaver til 2-4 familier og pakker lidt godter osv med.... Vi er begge fraflyttet øen, men det er stadig det mest naturlige for os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg lavet en rigtig fin kurv til en familie gennem julehjælpen og jeg tror de bliver glade :) 

det har været en fornøjelse at lave den og det glæder mig sådan at min datter også er involveret og går op i det at hjælpe andre. Så hun skal med om lidt og aflevere den. 

Har pakket chokolade, nougat, marcipan, juleslik, kokosmel og kondenseret mælk til hjemmelavet Bounty plus opskrift, piskefløde og kakao til chokoladetrøffler( samt opskrift, en dåse hjemmebagte pebernødder og 2 stænger hjemmelavet brunkagedej  som de bare lige kan skære og bage :)

jeg har fri hele december så har lidt mere tid end de fleste hahahahaha. Ej men tak for inspiration og at jeg overhoved blev opmærksom på at sådan noget her findes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, blomst27 said:

Så har jeg lavet en rigtig fin kurv til en familie gennem julehjælpen og jeg tror de bliver glade :) 

det har været en fornøjelse at lave den og det glæder mig sådan at min datter også er involveret og går op i det at hjælpe andre. Så hun skal med om lidt og aflevere den. 

Har pakket chokolade, nougat, marcipan, juleslik, kokosmel og kondenseret mælk til hjemmelavet Bounty plus opskrift, piskefløde og kakao til chokoladetrøffler( samt opskrift, en dåse hjemmebagte pebernødder og 2 stænger hjemmelavet brunkagedej  som de bare lige kan skære og bage :)

jeg har fri hele december så har lidt mere tid end de fleste hahahahaha. Ej men tak for inspiration og at jeg overhoved blev opmærksom på at sådan noget her findes :)

Det lyder lækkert! Mon ikke det skaber glæde. Dejligt at have din datter med - glædelig juletid til jer :julhjerte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber de finder en familie, har en hel pose med julegodter, nyt og brugt legetøj. Det står bare og venter 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Nirev said:

Håber de finder en familie, har en hel pose med julegodter, nyt og brugt legetøj. Det står bare og venter 

Det tror jeg. Jeg sendte om morgenen og fik svar om aftenen at de havde fundet en familie. Krydser fingre og sejt du gør det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, blomst27 said:

Det tror jeg. Jeg sendte om morgenen og fik svar om aftenen at de havde fundet en familie. Krydser fingre og sejt du gør det!!!

Jeg har stadig ikke fået en modtager :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv håber der melder sig nogen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

5 hours ago, JustMe said:

Lidt i samme boldgade, men hvis man gerne vil donere en helt masse tøj til enten en flygtningefamilie eller en enlig mor, hvordan gør man så det???

 

altså fremfor bare at aflevere til genbrug, hvor det bliver solgt. 

 

Kunne man oprette inde på julehjælpen, eller skal det være julerelateret???

Der findes to grupper på Facebook - 'Mad og ting til udsatte' og 'Venligboerne giver væk til nyankomne

 flygtninge' for hjælp til hhv alle og nyankomne flygtninge. Der kan du slå det op med postnummer og se om der er aftagere i nærheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER