Sbbergquist

Udannelse/Job.

12 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor dette emne høre til?

Men altså.. jeg står selv i den dumme situation at jeg hverken har uddannelse eller job

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke noget lort med elevpladsen - og træls indstilling fra chefen. Hende var du nok blevet træt af at arbejde for efter cirka fem minutter alligevel, kan du måske trøste dig selv med.

Så længe der er kærlighed og overskud, så skal bebs nok klare sig! :)

Hvis det var mig, så ville jeg holde fast i drømmen og tage det som det kommer. Står du pludselig og er gravid og stadig bor hos mor og far uden noget at lave, så kan du tage den derfra - og hvis der ikke er job at få, kan du evt. starte på en anden uddannelse. Der er ingen grund til at gå i stå i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget lort med elevpladsen - og træls indstilling fra chefen. Hende var du nok blevet træt af at arbejde for efter cirka fem minutter alligevel, kan du måske trøste dig selv med.

Så længe der er kærlighed og overskud, så skal bebs nok klare sig! :)

Hvis det var mig, så ville jeg holde fast i drømmen og tage det som det kommer. Står du pludselig og er gravid og stadig bor hos mor og far uden noget at lave, så kan du tage den derfra - og hvis der ikke er job at få, kan du evt. starte på en anden uddannelse. Der er ingen grund til at gå i stå i hvert fald :)

Ja, hun var rigtig øv. 

 

Jeg ved jeg har en masse kærlighed, omsorg og overskud at give af.  :loveshower

Jeg vil aldrig opgive drømmen om min lille bebs (mine bebser).. men hvilken fertilitetklinik vil lade en ung pige uden nogen form for indkomst komme i behandling? begge æggeledere er lukket. så jeg kan ikke bare opleve den her "ups" jeg er gravid. (desværre) 

 

Jeg vil rigtig gerne have min egen lille familie! med et sødt hus til os alle. har allerede manden i mit liv og vores skønne lille hunde mand, alt vi mangler er vores lille mirakel. (eller mirakler)  :larm

 

Jeg har overvejet at starte gamle/ny uddannelse.. Men jeg er meget i tvivl. for ville kun kunne få 916kr. om måneden da jeg jo bor hos mine forældre..  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været i behandling for at få vores 3 børn..vi er aldrig blevet spurt hvad vores job/udannelse er/var.. Jeg har aldrig oplevet at det er et kriterie for at starte behandling..på en fertilitetsklinik går de går ikke op i din indkomst/profesion -de går op i at lave babyer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt, at du gerne vil igang med det samme, og hvis det kan fungere for dig og din kæreste, så go for it.

Men personligt ville jeg have det mærkeligt med at blive gravid som voksen og stadig bo hos mine forældre. For mig ville det føles, som om jeg endnu ikke var helt voksen. Men jeg ved jo ikke hvordan du har det med det.

Hvis jeg må komme med et forslag til uddannelse, så kan du kigge på nogle erhvervsakademier og se om der er noget for dig. Det er boglige uddannelser, men der er rigtig meget praksis inde over også, hvor du får praktiske færdigheder og kompetencer til et "rigtigt" job. Der er også en praktikperiode, som du kan få su under, så du ikke skal slås med ikke at kunne få løn under praktik (gælder dog ikke handelsøkonom). Det kunne måske være noget for dig, det lyder som om du gerne vil ud og lave noget praktisk. De fleste optager stadig nye i løbet af september.

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været i behandling for at få vores 3 børn..vi er aldrig blevet spurt hvad vores job/udannelse er/var.. Jeg har aldrig oplevet at det er et kriterie for at starte behandling..på en fertilitetsklinik går de går ikke op i din indkomst/profesion -de går op i at lave babyer

Derud over tænker jeg at både du og din kærester kunne se om der ik var en uddannelse i kunne tænke jer? Måske starte på VUC og læse nogle SU givende de fag.. Man kan altid blive klogere, mens man finder ud af hvad det egentlig er man vil være..og så er det også meget godt at have noget andet at tænke på imens man gennemgår fertilitets behandling..jeg har selv været igennem 17 fertilitets behandlinger og der var det rigtig rart at have noget andet at tænke på en gang i mellem..

Mht stadig at bo hjemme ville det slet ikke kunne fungerer for mig..jeg har altid synes at det var vigtig at rammerne for vores lille nye liv skulle være i orden..at have et sted at bo, at kunne betale husleje og div andre regninger..det koster jo også at have et lille barn.. Så hvis jeg var jer ville jeg lige lave en liste over ting der skulle være opnået inden fertilitetsbehandlingen startede.

1. Fast indkomst.

2. Flytte i egen bolig

3. Let the baby-making begin

Rigtig meget held og lykke.

Jeg ønsker selvfølgelig også at jeg har egen bolig og styr på økonomien. 

Desværre ser det sort ud. og en ny uddannelse ville min su hedde 916kr om måneden. Hvordan skal jeg spare op til min familie? 

jeg har en liste over hvad jeg gerne vil opnå inden behandlingen begynder. men den ser lidt sløret ud lige nu.. hverken elevplads eller job er til at få fat i.. hvilket virkelig ikke hjælper spor, på drømmen om villa og vovse. (har vores smukke hund. dog hos mine svigerforældre)

Jeg ønsker mig et sødt hus i et lækkert villa kvarter med en sød have til mine kommende (3-4 børn). 

Vil gerne i behandling inden jeg bliver 22 ( bliver jeg d. 14 december) kommer nok ikke til at ske desværre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt, at du gerne vil igang med det samme, og hvis det kan fungere for dig og din kæreste, så go for it.

Men personligt ville jeg have det mærkeligt med at blive gravid som voksen og stadig bo hos mine forældre. For mig ville det føles, som om jeg endnu ikke var helt voksen. Men jeg ved jo ikke hvordan du har det med det.

Hvis jeg må komme med et forslag til uddannelse, så kan du kigge på nogle erhvervsakademier og se om der er noget for dig. Det er boglige uddannelser, men der er rigtig meget praksis inde over også, hvor du får praktiske færdigheder og kompetencer til et "rigtigt" job. Der er også en praktikperiode, som du kan få su under, så du ikke skal slås med ikke at kunne få løn under praktik (gælder dog ikke handelsøkonom). Det kunne måske være noget for dig, det lyder som om du gerne vil ud og lave noget praktisk. De fleste optager stadig nye i løbet af september.

Held og lykke med det :)

Mange tak! vil tage et kig på nogle erhvervsakademier. og håber noget passer perfekt til mig! Håber jeg kan kvalificere mig til nogen af dem. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 916, er det ikke hvis I bliver hjemme hos de gamle? Der vil I vel ikke blive hængende? :)

Udeboende su for videregående udd. ligger på ca 5500 udbetalt. Det får jeg i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 916, er det ikke hvis I bliver hjemme hos de gamle? Der vil I vel ikke blive hængende? :)

Udeboende su for videregående udd. ligger på ca 5500 udbetalt. Det får jeg i hvert fald.

Selvfølgelig vil jeg ikke blive hængende. Men det kræver jo at man har råd til at flytte hjemmefra. og at man efter uddannelsen har job, så man kan blive ved med at bo ude. og det havde jeg ikke sidst. derfor blev jeg nødt til at flytte hjem til mine forældre igen. Jeg ønsker at få mit eget hus, med en dejlig have til min skønne familie og se den vokse sig større. Lige nu er det bare ikke en mulighed. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig vil jeg ikke blive hængende. Men det kræver jo at man har råd til at flytte hjemmefra. og at man efter uddannelsen har job, så man kan blive ved med at bo ude. og det havde jeg ikke sidst. derfor blev jeg nødt til at flytte hjem til mine forældre igen. Jeg ønsker at få mit eget hus, med en dejlig have til min skønne familie og se den vokse sig større. Lige nu er det bare ikke en mulighed. :)

Kunne det være en mulighed at nøjes med en lille billig leje-lejlighed i stedet for et hus?

Da vi fik vores første barn boede vi i en 2 værelses lejlighed.. Rigtig hyggeligt faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en mulighed at nøjes med en lille billig leje-lejlighed i stedet for et hus?

Da vi fik vores første barn boede vi i en 2 værelses lejlighed.. Rigtig hyggeligt faktisk..

Så ku du evt gøre det i denne rækkefølge..

Finde job/ uddannelse og dermed få løn/SU..

Spare op og flytte i egen bolig.. Og dermed starte i fertilitetsbehandling ?

Jeg har lige boet i en super skøn lejlighed med dejligt meget plads. desværre måtte C og jeg opgive den, da vi pludselig stod uden job og var færdige på skole. så altså. har også prøvet den rækkefølge. 

men næste gang jeg flytter ud håber jeg at C og jeg, kan leje os et lækkert hus i et dejligt villakvarter hvor vores kommende børn kan vokse op. 

jeg søger stadig alt hvad jeg kan efter et job eller elevplads. men har endnu ikke haft heldet med mig. Men jeg giver ikke så let op. Og selvom en ny uddannelse kan lyde fristende vil jeg bare ikke opgive min uddannelse nr. 4. jeg er endelig kommet så langt i mit liv at jeg har kunne finde mig selv i min uddannelse. så hvorfor opgive nu? jeg har store fremtidsplaner med min uddannelse. og vil derfor ikke starte en ny, bare for at få penge. jeg vil have mig et job hvor jeg kan spare op og få råd til behandling, børn, hus og hvad der nu ellers må komme på vejen. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige boet i en super skøn lejlighed med dejligt meget plads. desværre måtte C og jeg opgive den, da vi pludselig stod uden job og var færdige på skole. så altså. har også prøvet den rækkefølge.

men næste gang jeg flytter ud håber jeg at C og jeg, kan leje os et lækkert hus i et dejligt villakvarter hvor vores kommende børn kan vokse op.

jeg søger stadig alt hvad jeg kan efter et job eller elevplads. men har endnu ikke haft heldet med mig. Men jeg giver ikke så let op. Og selvom en ny uddannelse kan lyde fristende vil jeg bare ikke opgive min uddannelse nr. 4. jeg er endelig kommet så langt i mit liv at jeg har kunne finde mig selv i min uddannelse. så hvorfor opgive nu? jeg har store fremtidsplaner med min uddannelse. og vil derfor ikke starte en ny, bare for at få penge. jeg vil have mig et job hvor jeg kan spare op og få råd til behandling, børn, hus og hvad der nu ellers må komme på vejen. :)

Det lyder også som en skøn plan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER